Gå til innhold

Kan dette være astma?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Symptomer:

- føler at jeg må puste tungt

- hjertet slår fort

- røyker

- høyt blodtrykk noen ganger

Er mann.

Vet dere ikke er leger, og ja skal bestille time. Men vil bare høre andres erfaringer.

Anonymous poster hash: e37b0...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det veldig tungt på utpust.

Pipelyder, hvesing og følesen av å ikke få puste.

Kunne hoste til jeg kastet opp, spesielt når jeg var yngre.

Nå er det helst pollen og dårlig byluft som kan gi meg anfall, men nå er det veldig skjelden. Men har også røyka som deg. Helt idiotisk når man vet man har astma! Da peip det å surkla spesielt på morgen. Host masse og var bare tett. Fikk beskjed om å slutte sikkert hundre ganger.

Om det var bare fra røykinga eller noe annet. Vel jeg måtte bare slutte.

Fikk også lungebetennelse, bronkitt og luftveisinfeksjon jevnt.

Da ble astmaen mye værre.

Og jeg ble livredd for kols tilslutt :(.

I dag bruker jeg nesten ikke medsin mot astmaen og pipinga er vekk om morgen. Hostet også opp veldig mye slim før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyker du er det kansje mer sannsynelig kols, ei gammel dame jeg kjenner fikk kols av røyk så trur det heller er det men så er jo ikke kols og astma sånn kjempe ulikt heller da :) jeg har astma selv da for meg er det veldig tungt å puste ut og inn, ved aktivitet blir astmaen verre tar forebyggende medisin hver dag og anfallsmedisin før jeg trener. Får håpe det ikke er astma, astma er ikke akkurat noen hyggelig sykdom å ha. Da jeg var liten trudde faktisk legene trudde faktisk legene jeg hadde kols da jeg var liten men det var pga pusteteknikkene at jeg ikke fikk til å puste ordentlig så fikk diagnosen astma ;) men røyking trenger ikke å være årsaken til kols, man kan faktisk være født med det å :)

Anonymous poster hash: a9b39...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...