AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 God kveld Jeg lurer på om det er flere her på forumet som sliter med atopisk eksem, som har noen gode tips til hvordan man kan bevare forstanden? Jeg er relativt ung, midten av 20-årene, og jeg tar meg selv alt for ofte i å bli trist når jeg tenker på hvor mye tid jeg bruker bare på å ha eksem. "En kjapp dusj" finnes ikke - det tar omtrent en time fra klærne er av til klærne er på, for eksempel. Jeg går på jevnlige kortisonkurer og blir helt silkemyk i huden, alle antydninger til eksem forsvinner som dugg for solen - og så går jeg helt i kjelleren når det dukker opp igjen og jeg må kjøre samme runde nok en gang. Rævv. Flere i samme båt? Anonymous poster hash: a2ff0...554
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Skrevet 13. oktober 2015 Hei! Eg har det likt! Håper du fortsatt er her inne, hadde vore kjekt å snakke med noen så har det likt! Anonymous poster hash: 64575...7eb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Huff ja. Trodde jeg hadde vokst det av meg, men for en måned siden dukket det opp verre enn noen gang. Alle klærne jeg har brukt har store væske flekker og det svir noe ekstremt. Skal heldigvis snart til legen, og da blir det vel ny krem, smøring flere ganger til dagen, fuktighetskrem på der igjen, kutte ut matvarer for å se om eksemen bedres, osv. For noe herk, men _skal_ ha det vekk innen jul! Anonymous poster hash: 0e757...ae3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Heisann! Jeg hadde atopisk eksem når jeg var yngre. Har gått flere år uten eksem, før jeg ifjord utviklet håndeksem. Dette passer meg meeget dårlig i og med jeg skal bli sykepleier! Er veldig kjedelig når man har gått en lang periode uten, og nesten begynt å håpe på at det er borte for godt, for så at eksempet kommer tilbake i full styrke, med sår, blemmer og alt som følger med.... Er det noen matvarer eller annet som trigger eksemet ekstra hos deg? Synes jeg finner lite faglitteratur om temaet, og det er vanskelig å finne ut om det er noe jeg spiser som trigger det ekstra. Eneste jeg vet er at kombinasjonen alkohol, lite søvn og usunn mat fort fører til eksemutbrudd! Anonymous poster hash: 0df48...1dd
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg er ikke ts, men nr to som kommenterte her. Vet ikke hva som trigger det her, men vet at eg blir veeeeldig mye værre når jeg såver sammen med kjæresten! Ligger jo tett og blir klam vet du. Ender alltid med at kjæresten flytter seg lenger og lenger vekk og jeg kommer etter han så er ikke lett.... Har vert bra i mange år jeg også men har alltid vert plaget med det alikevell. Nå er det værre enn noen gang og har absolutt hele kroppet dekket. Hele ryggen er dekket og klør helt ekstremt. I nakken har jeg væskende sår og klør meg ofte så hardt i søvne at det verker i hodeskallen lenge etterpå... Er så drittlei og er så kipt å innstille seg på at det er kronisk og at jeg alltid kommer til å være plaget..... Anonymous poster hash: 64575...7eb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg har fått protopic som forebyggende krem. Hjelper veldig! Men den skal jo tas på når man ikke har eksem da, så da må man jo bli kvitt det først, så starte å forebygge før neste utbrudd. Anonymous poster hash: dadc6...824
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 APOBASE !!! <3 Og selvfølgelig sjampo og såpe tilpassa eksem. Oljebad er også bra om du har badekar. Anonymous poster hash: 81ce6...ef3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå