AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Jeg er usikker på om jeg kanskje har, eller er på grensen til å ha, en spiseforstyrrelse. Jeg er 160cm, 27 år, veier 59 kgog har timeglass figur. Jeg er VELDIG glad i mat, til et sånt punkt at jeg drømmer om at jeg spiser kaker osv. Noen perioder klarer jeg å spise veldig sunt og bra, og har en relativt sunn tankegang, men så går det kanskje noen dager på rad der jeg spiser litt ekstra usunt, litt vel mye snop o.l. Etter slike dager føler jeg et indre ubehag, føler meg liksom litt ekkel. I dagene etter får jeg litt tvangstanker om at jeg burde spise litt mindre, for å veie opp for de usunne dagene, men så går det ofte ett steg lenger og jeg tenker at "hvis jeg f.eks bare spiser litt knekkebrød i løpet av noen dager så veier jeg opp for det usunne, og kanskje jeg i tillegg går litt ned i vekt". Og så går det rundt sånn i en ond sirkel. Men jeg vet jo egentlig innerst inne at jeg ikke er overvektig, men i vennegjengen min er det jeg som er den "tykkeste" av oss alle. Jeg har veldig lystå føle meg komfortabel i min egen kropp, å bare være fornøyd med den størrelsen jeg er, siden jeg egentlig vet at jeg hverken er overvektig, eller undervektig. Og i noen perioder klarer jeg å være fornøyd. Men så kommer de periodene hvor jeg nesten begynner å gråte fordi jeg ikke klarer å velge en middag som har "lite nok" kalorier. Jeg har egentlig regnet med at de aller fleste jenter har det sånn fra tid til annen, men i dag spiste jeg litt mye middag, og for aller første gang, i hele mitt liv, kastet jeg opp med vilje, og jeg tok meg selv i å tenke at "hvis jeg gjør dette etter hver middag så kommer jeg til å bli like tynn som venninnene mine". Jeg klarer heldigvis å reflektere litt over mine egne tanker og innser at dette ikke er en sunn måte å tenke på. Men det jeg lurer på er, har jeg en begynnende spiseforstyrrelse? Og burde jeg gå til legen for å få dette utredet? Føler liksom ikke at jeg er "syk" nok til å ha en spiseforstyrrelse, så jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem, for jeg ønsker virkelig å ha et normalt forhold til kropp og mat. Takker på forhånd for alle svar og råd.Anonymous poster hash: a02a3...0c6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Setter veldig pris på alt av svar <3Anonymous poster hash: a02a3...0c6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Jeg har vært som deg og sultet meg i perioder og hatt vekt varierende fra 52 til 75 kilo. Jeg har kommet meg videre og lært å akseptere kroppen min selvom jeg har vært mange størrelser mindre og fikk modelltilbud den perioden jeg var tynnest. Det går opp og ned og noen ganger føler jeg meg større etc, men jeg har lært å fokusere på mer sunn og nok mat og riktigere mat og at jeg ikke skal gå sulten, til tross for eksperimentering med diverse dietter og altfor lite mat i mine yngre dager. Det som hjelper for meg er å tenke at jeg skal ha MINIMUM 3 måltider med nok mat pr dag og at jeg tar vitamintilskudd og slikt for å ha et sunt fokus. Jeg tror du også kan lære deg å akseptere kroppen din og fokusere på helsa di! Masse lykke til! Anonymous poster hash: 9eab0...51b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Ja også tenke mer på jevnt inntak slik at hvis jeg skal slanke meg er jeg inneforstått med at det skal ta tid, altså månedsvis fordi jeg vil gå gradvis ned! Anonymous poster hash: 9eab0...51b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå