AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Jeg har fått dette av lege. Spurte ikke om dette med vektøkning er en bivirkning, men har hørt det. Noe som vet? Hvis det stemmer, får jeg heller sove dårlig.. Anonymous poster hash: a8a9a...291
bippo Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Jeg la ikke på meg av det. Men jeg fikk veldig "hangover" på en måte. Måtte sove 11-12 timer, og var likevel ekstremt trøtt hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Jeg går fast på denne med høy dose(400mg). Har ikke lagt på meg noen ting av den og har heller ikke hatt problem med å gå ned i vekt. Får man den for søvnvansker? Den har jo en fryktelig hangover. Der er vel bedre piller for søvn? Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å gå på denne medisinen pga bivirkningene.Anonymous poster hash: 28d62...457
Version 2.0 Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Ja, det er en vanlig bivirkning å legge på seg.
Version 2.0 Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Er også vanlig at hemoglobinen i blodet går ned, samt munntørrhet og hodepine.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Jeg går fast på denne med høy dose(400mg). Har ikke lagt på meg noen ting av den og har heller ikke hatt problem med å gå ned i vekt. Får man den for søvnvansker? Den har jo en fryktelig hangover. Der er vel bedre piller for søvn? Jeg skulle virkelig ønske jeg slapp å gå på denne medisinen pga bivirkningene.Anonymous poster hash: 28d62...457 Jeg får den først og fremst for å roe meg ned når jeg er stresset osv, få bort tankekjør. Men den har den virkning at den også kan brukes som sovepiller Anonymous poster hash: a8a9a...291
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Ja, det er en vanlig bivirkning å legge på seg. Har du det, eller lest det? Anonymous poster hash: a8a9a...291
Version 2.0 Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Har du det, eller lest det? Anonymous poster hash: a8a9a...291 Jeg har lest det, men har også mange pasienter som går på dette, så kjenner litt til Seroquel/Quetiapin.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Jeg leste litt statistikk om dette da jeg selv begynte på Seroquel, og vektøkning er en relativt vanlig bivirkning. Men den er moderat, vanligvis bare to-tre kilo selv over svært lang tid, og for min egen del var det ikke noe problem i det hele tatt. Jeg gikk ikke opp et gram. I tillegg holder man seg vel på relativt lave doser for de plagene du beskriver, det er folk som går på 800 mg av dette daglig, og da blir det naturlig nok verre. Det var utvilsomt verdt det for min del, i hvert fall. Du må også huske på at mange som tar disse medisinene i høye doser har mye annet enn vektøkning å bekymre seg for. Skrekkhistoriene om store vektøkninger har også å gjøre med hvor mye tid og krefter man har til å bruke på dette med vekten. Jeg var obs på det, og da var det ikke noe trøbbel. Så vektøkning forekommer, men den er ikke så ille som man gjerne får høre. Anonymous poster hash: 1fb62...943 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Jeg leste litt statistikk om dette da jeg selv begynte på Seroquel, og vektøkning er en relativt vanlig bivirkning. Men den er moderat, vanligvis bare to-tre kilo selv over svært lang tid, og for min egen del var det ikke noe problem i det hele tatt. Jeg gikk ikke opp et gram. I tillegg holder man seg vel på relativt lave doser for de plagene du beskriver, det er folk som går på 800 mg av dette daglig, og da blir det naturlig nok verre. Det var utvilsomt verdt det for min del, i hvert fall. Du må også huske på at mange som tar disse medisinene i høye doser har mye annet enn vektøkning å bekymre seg for. Skrekkhistoriene om store vektøkninger har også å gjøre med hvor mye tid og krefter man har til å bruke på dette med vekten. Jeg var obs på det, og da var det ikke noe trøbbel. Så vektøkning forekommer, men den er ikke så ille som man gjerne får høre. Anonymous poster hash: 1fb62...943 Hvor mye tror du at man legger på seg når man har brukt det 6 netter med 1 og økt opp til 3 doser (75 mg) ? ble så bekymra nå ( er ganske opptatt av å holde en lav vekt). Anonymous poster hash: a8a9a...291
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Så lenge du ikke blir mer inaktiv eller spiser mye og dårligere mat vil det høyst trolig gå supert. Anonymous poster hash: 61eb6...06b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Hvor mye tror du at man legger på seg når man har brukt det 6 netter med 1 og økt opp til 3 doser (75 mg) ? ble så bekymra nå ( er ganske opptatt av å holde en lav vekt). Anonymous poster hash: a8a9a...291 Det vet jeg ikke. Jeg veide rundt 75 kilo da jeg begynte, som ung mann, og jeg gikk på en noe høyere dose enn du gjør nå. Selv holdt jeg som sagt vekten helt. Det eneste jeg merket var at apetitten økte litt. Ikke mye, men jeg var mer obs på apetitten nettopp på grunn av at jeg visste om at den kunne øke. Jeg spiste ikke mer, selv om jeg kanskje hadde lyst på litt mer mat, og da var det helt uproblematisk. Jeg merket ingen forskjell i forbrenningen, kun i apetitten. Anonymous poster hash: 1fb62...943 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Hvor mye tror du at man legger på seg når man har brukt det 6 netter med 1 og økt opp til 3 doser (75 mg) ? ble så bekymra nå ( er ganske opptatt av å holde en lav vekt). Anonymous poster hash: a8a9a...291 Så lenge du er bevisst på å ikke spise mere en du bruker å gjøre så går det fint. Jeg går.som sagt på 400mg pga psykose og har ikke gått opp noen ting. Jeg har gått på medisinen ganske lenge nå så jeg burde ha merket det på vekten til nå hvis jeg gikk opp.Anonymous poster hash: 28d62...457
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Kjøre TS, om du leser pakningsvedlegget så står alt du lurer på der. Anonymous poster hash: b3fa2...f0e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 Jeg gikk opp et par kg, men ikke før jeg økte dosen til 200mg. Men Jeg tror like gjerne det kan skyldes en antidepressiva jeg økte dose på samtidig. Men da jeg gikk på seroquel alene gikk jeg hvertfall ikke noe ned i vekt selv om jeg hadde hatt en jevn nedgang før. Kosthold og trening har vært på plass hele vegen. Uansett, jeg har hatt en så ufattelig god effekt av Seroquel og den reddet bokstavelig talt livet mitt. Så et par kg ekstra har jeg funnet ut at jeg ikke kan bry meg om i det store og det hele Anonymous poster hash: e287c...309 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Jeg gikk opp 15 kilo da jeg begynte på Seroquel/quetiapin. Jeg fikk en apetitt som ikke lignet grisen! kunne spise og spise helt enorme mengder og var fortsatt like sulten. Jeg følte meg som en narkoman , bare at jeg måtte ha kaker, is og karbohydrater for å stille sulten ellers ble jeg helt gal. Jeg spiste 2 liter is annenhver dag og trente som en gal for å ikke legge på meg. Hadde jeg ikke trent hadde jeg sikkert veid 30 kilo mer. Vektoppgangen kom jo utelukkende av maten jeg spiste så om du klarer å holde styr på det så legger du ikke på deg, men jeg har aldri opplevd en lignende sult etter søtsaker før. Det var som om jeg ikke hadde spist på flere dager og det gikk ikke bort med vanlig mat. sjuke greier. Fikk den også for å sove bedre, og den fungerte fint i begynnelsen men virkningen gikk over etterhvert. Bestemte meg for å slutte men det var helt utrolig vanskelig. Ble utrolig kvalm av den minste nedjustering av dosen og lå å spydde i én uke hver gang jeg trappa ned. Gikk på 300 mg og de siste 25mg var nesten helt umulig å slutte med. Da jeg sluttet gikk jeg ned alle kiloene, og sulten forsvant på dagen. En gang var jeg så desperat etter å få sove så da tok jeg 25 mg seroquel som jeg hadde liggende i skapet og dagen etter merket jeg den sulten komme tilbake.. Anbefaler ikke den medisinen til noen! Anonymous poster hash: a1527...d65
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Kjøre TS, om du leser pakningsvedlegget så står alt du lurer på der. Anonymous poster hash: b3fa2...f0e har ikke pakken... dette er noe jeg kun har fått i poser intill videre Anonymous poster hash: a8a9a...291
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #18 Skrevet 17. april 2015 Jeg har ikke lagt på meg av dem og jeg tar 50 mg hver kveld. Anonymous poster hash: 0e420...495
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 ts: vet noen om andre medikamenter som man kan bruke istedenfor quetiapin? med samme virkning,altså roer ned tankekjør? Anonymous poster hash: a8a9a...291
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #20 Skrevet 18. april 2015 ts: vet noen om andre medikamenter som man kan bruke istedenfor quetiapin? med samme virkning,altså roer ned tankekjør? Anonymous poster hash: a8a9a...291 Spør fastlegen din Anonymous poster hash: 61eb6...06b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå