AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Det siste halvåret har jeg vært plaget av tilbakevennende hodepine. Fastlegen sa at jeg skal ta Paracet og ikke tenke på det, så går det nok over. Det er det jeg gjorde de første fire månedene, men nå er jeg lei. Jeg synes ikke Paracet hjelper så veldig. Jeg må ta to tabletter for å fjerne de verste smertetoppene, men virkningen var ikke lenge. Lurer derfor på om noen kjenner igjen symptomene, eller vet om noen øvelser eller annet jeg kan gjøre for å lindre hodepinen eller bli kvitt den. Hodepinen begynte omtrent samtidig som jeg begynte med kjeve-øvelser mot TMD. Tannlege og fastlege mener dette ikke har sammenheng. Jeg biter ikke tenner, men kjeven knepper hver gang jeg åpner munnen. Smerten sitter på høyre side av hodet. Fra øret og fremover. Men den sitter også rundt øyet, og litt i resten av høyre del av ansiktet. Jeg er varm på høyre side av pannen, men ikke venstre. Smerten blir sterkere, mer pulserende, hvis jeg får litt raskere puls. Det er nok å holde pusten fordi jeg drikker et helt glass vann, eller rister dyna. Denne ekstra smerten varer bare noen sekunder. Det er denne smerten Paracet lindrer litt. Lys- og lydsky. Litt kvalm. Hodepinen kommer 2-4 ganger i uken. Oftest om kvelden. Noen ganger er den borte neste morgen, andre ganger varer den også hele neste dag. Noen ganger kjenner jeg at det brenner litt i høyre skulder. Gjør nakkeøvelser, og går litt rundt og veiver med armene hvis jeg blir sittende foran PC-en. Jeg går kveldstur, drikker nok vann og spiser sunt. Anonymous poster hash: b2e19...17f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Tilbake til legen. Du trenger noe annet enn paracet. Anonymous poster hash: af134...e04
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Jeg har vært der tre ganger, og nå sist ble han tydelig irritert. Så jeg vil heller prøve noen øvelser eller noe sånt før jeg går tilbake enda en gang. Anonymous poster hash: b2e19...17f
Rosaboble15 Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Har du vært hos nevrolog, eller blitt henvist videre til MR f.eks.? Hadde også mye hodepine over en lang periode, og min lege henviste meg videre. Hvis legen ikke er villig til å prøve noe selv, så burde h*n i hvert fall være i stand til å sende en henvisning videre. Bare stå på kravene, noen leger virker til å være ganske vrange på slikt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Syntes det hørtes ut som muskelknuter. Dra til fysioterapeut og si du sliter med hodepine som dukket først opp etter du begynt med kjeveøvelser. Eventuelt kan du presse de opp selv, men da må du vite hvor de er, og hvordan det gjøres,må da må du nesten til time hos fysioterapeut først som kan vise deg. samboeren min har presset opp føttene mine mot hodepine også. Må gjøres gjevnlig for å fjerne plagene helt, men man får også effekt med en gang. Er hvert fall akkurat slik hodepinen min føles ut, slik du forklarer, og etter st samboeren min begynte å presse på meg bar det blitt helt borte :D (i hovedsak nakke og nedover ryggen, det med foten var en gang jeg hadde hodepine etter å ha gått alt for lenge på høye hæler)Anonymous poster hash: 1bbf8...16f
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Mulig det er en form for migrene. Veldig vanskelig for oss å gi deg rett svar. Tror jeg hadde bedt fastlegen om en MR-undersøkelse, bare for å avkrefte at det er noe mer alvorlig. Anonymous poster hash: f3524...ccc
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Mulig det er en form for migrene. Veldig vanskelig for oss å gi deg rett svar. Tror jeg hadde bedt fastlegen om en MR-undersøkelse, bare for å avkrefte at det er noe mer alvorlig. Anonymous poster hash: f3524...ccc En MR vil i beste fall evt vise litt væske i området kjeven eller rundt der smerten starter, f.eks i muskelknuter, senefester eller muskelfester. Vil anbefale TS å gå til manuellterapeut, fysioterapeut el for å løse opp muskelknuter og få musklene til å slappe av. Det er høyst sannsynlig muskelbetinget og spenningshodepine som enkelt kan løses ved terapi Anonymous poster hash: 58063...9dd
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Bytt lege.Anonymous poster hash: e4ff0...36b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå