Gå til innhold

Sosialhjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hallo alle sammen

Jeg har et spørsmål: kan en ensligmor få sosialhjelp hvis hun eier huset sitt?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men sparepenger må brukes opp først, som en hovedregel.



Anonymous poster hash: 930f6...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men sparepenger må brukes opp først, som en hovedregel.

Anonymous poster hash: 930f6...1bd

Hei

Jeg har ingen oppsparte penger, kunn eier huset sammen med min søster. Huset er verdt rundt 3 millioner. Får man ikke da beskjed om å selge huset først også forsørge seg og barnet før man søker hjelp hos sosialkontoret?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ingen oppsparte penger, kunn eier huset sammen med min søster. Huset er verdt rundt 3 millioner. Får man ikke da beskjed om å selge huset først også forsørge seg og barnet før man søker hjelp hos sosialkontoret?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Nei.

Anonymous poster hash: 930f6...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ingen oppsparte penger, kunn eier huset sammen med min søster. Huset er verdt rundt 3 millioner. Får man ikke da beskjed om å selge huset først også forsørge seg og barnet før man søker hjelp hos sosialkontoret?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Glemte å si at lånet er ikke betalt ferdig. Sammen har vi et boliglån på 2.5 millioner. Vi betalte 5 hundretusen i egenkapital og fikk lån på 2.5 millioner. Og huset kjøpte vi for 3 milioner. Må ikke jeg selge MIN del av huset og sitte igjfn med ingen bolig forså å søke om sosialhjelp i fremtiden?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men sparepenger må brukes opp først, som en hovedregel.

Anonymous poster hash: 930f6...1bd

Hei

Jeg har ingen oppsparte penger, kunn eier huset sammen med min søster. Huset er verdt rundt 3 millioner. Får man ikke da beskjed om å selge huset først også forsørge seg og barnet før man søker hjelp hos sosialkontoret?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at lånet er ikke betalt ferdig. Sammen har vi et boliglån på 2.5 millioner. Vi betalte 5 hundretusen i egenkapital og fikk lån på 2.5 millioner. Og huset kjøpte vi for 3 milioner. Må ikke jeg selge MIN del av huset og sitte igjfn med ingen bolig forså å søke om sosialhjelp i fremtiden?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Nei.

Anonymous poster hash: 930f6...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sannsynlig med mindre boutgiftene dine er urimelig høye

Hei

Jeg har ingen oppsparte penger, kunn eier huset sammen med min søster. Huset er verdt rundt 3 millioner. Får man ikke da beskjed om å selge huset først også forsørge seg og barnet før man søker hjelp hos sosialkontoret?



Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Mest sannsynlig ikke, med mindre boutgiftene dine er urimelig høye. Uansett så kan du kontakte NAV for å få råd og veiledning. Må ikke søke for å finne ut dette.



Anonymous poster hash: 9bab9...cce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har ingen oppsparte penger, kunn eier huset sammen med min søster. Huset er verdt rundt 3 millioner. Får man ikke da beskjed om å selge huset først også forsørge seg og barnet før man søker hjelp hos sosialkontoret?

Anonymous poster hash: bbfda...2cf

Igjen, nei.

Anonymous poster hash: 930f6...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen inntekter på no vis? Ikke rett på dagpenger...?

Anonymous poster hash: e2bb7...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Det kommer vel helt an på hvor mye du betaler på lånet og hvor lenge du sannsynligvis kommer til å være på sosialhjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor lenge du vil trenge hjelp. Nav tar uansett ikke hensyn til avdragene, de legger kun inn rentene som utgift på bolig, samt en livsoppholdssats satt av kommunen som skal dekke mat, klær, forsikring osv. Og strøm da.



Anonymous poster hash: 67093...232
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du søke om avdragsfrihet/utsettelse på boliglånet?



Anonymous poster hash: 67093...232
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...