alisia4 Skrevet 23. august 2004 #21 Skrevet 23. august 2004 Jeg går naken foran barna om morgen når jeg skal ut på badet, og det hender at vi dusjer sammen også. Ikke alle tre samtidig da, for det er det ikke plass til , men meg og min sønn eller meg og min datter har også et naturlig forhold til at vi går naken om nødvendig. Men så er jo mine barn små enda, gutten er 5 år og jenten er 10 år. Så lenge hun ikke har noe i mot det heller så går det foreløpig greit.
Gjest Moderen Skrevet 23. august 2004 #22 Skrevet 23. august 2004 Det er slik som flere av dere har skrvet at vi ikke er inni dusjkabinettet samtidig, men at f.eks jeg står å tørker meg på badet mens sønnen min er i dusjen. Jeg trodde ikke det var så provoserende, men jeg kan ikke se at det er noe galt i det. Det er i allefall slik vi har det i vår familie.
:-) anna Skrevet 23. august 2004 #23 Skrevet 23. august 2004 Har en 16 år gammel stesønn, og på tross av at jeg har vært i livet hans siden før han begynte på skolen har jeg aldri følt at det var naturlig å være naken sammen med ham. Det handler også om å respektere hverandres intimgrenser. Treåringen tenker jeg ikke over nakenhet sammen med... og synes heller at det er en fin måte å forklare forskjellene på... Men jeg kommer nok til å avgrense der også etterhvert. Og jeg foretrekker å være på badet alene... Min egen stille stund med krukker og kremer.
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #24 Skrevet 23. august 2004 Våre grenser for hvem vi vil være nakne sammen med er i stor grad kulturbestemt. Vi påvirkes av familie, venner, skole, media etc. Basert på dette lager vi oss vår egen oppfatning og gjør våre egne valg. For noen er det naturlig å ikke være naken sammen med barna etter at de har begynt på skolen. For naturister er det vanlig å være naken sammen med barn og foreldre uansett hvor gamle de er. Det er ingen ting som er mer riktig enn noe annet når det gjelder nakenhet. Men det som er viktig er at man respekterer hverandres grenser. Og hvis noe er naturlig for dere skal dere gjøre det uten å skjele til hva andre gjør. Og det gjelder både å ha på seg "mye klær" eller å være naken.
dreamy Skrevet 24. august 2004 #25 Skrevet 24. august 2004 Hvis det føles naturlig så er det ikke noe problem etter min mening.. Min datter er vant til å se meg naken, hun er 10 år. Men hun har begynt å bli litt mere sjenert ovenfor nakenhet. Vil være i fred på badet unntatt når hun trenger hjelp til å skylle håret en gang inni mellom...
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #26 Skrevet 24. august 2004 Jeg må si at jeg er litt skremt av noen av holdningene som jeg føler skinner igjennom over her. Selv tror jeg neppe det vil være naturlig for meg å dusje naken sammen med min sønn når han blir 17år. Men det er jo bare hva jeg føler basert på hva jeg er vant med. At andre opplever det annerledes er helt greit. Men her oppleves det som om det er en massiv gruppe av deltagere som er sjokkert (på en negativ måte) over at andre er annerledes en de selv. Det blir en slags form for gruppepress hvor alle skal være like. Ut fra svarene må jo nesten "Moderen" tro at hun er unormal på en negativ måte. Og hvorfor er dere så sjokkert? Mener dere at det ligger ann til noe incestiøst? Lever dere i forestillingen om at voksne som er nakne sammen må ha sex med hverandre? Er det en holdning vi vil formidle til andre (f.eks. våre barn)? Hilsen en som ikke vil dusje naken sammen med sin (kommende) 17år gamle sønn men som synes det er helt greit at andre er annerledes og f.eks vil gjør det med sine barn.
Gjest Eir Skrevet 24. august 2004 #27 Skrevet 24. august 2004 Jeg har vokst opp med at det er helt greit og vanlig å være nakne sammen. Allikevel begynte jeg å bli sjenert for å vise meg naken da jeg var rundt 13-14, og fram til jeg flyttet hjemmefra da jeg var 17. Det tror jeg nokså normalt, og skjer med de fleste når de når puberteten, nesten uansett oppdragelse. Men det plaget ikke meg at foreldrene mine fortsatt hadde det samme avslappede forholdet til det, som regel er tingen at man i en periode blir mere sjenert for å vise seg selv, ikke for å se på andre. Nå er jeg 25, og når jeg er hjemme er jeg blitt mindre sjenert igjen. Jeg kan godt skifte klær ned til trusa foran resten av familien min, eller kle av meg og gå inn i dusjen mens det er noen andre på badet, eller går naken fra soverommet til badet midt på natta. Jeg stresser altså ikke med nakenhet i situasjoner hvor det er naturlig, men ville ikke tilbrakt tid sammen med dem som naken. Og når samboeren min er med meg hjem så er det helt greit at han tasser rundt i bare boxeren på morran, på samme måte som jeg kan gå i singlet og truse.
Gjest Mannen Skrevet 25. august 2004 #28 Skrevet 25. august 2004 Familier har forskjellige vaner. Det ser jeg ikke noe galt i så lenge man respekterer hverandres grenser. Jeg er voksen nå, men da jeg bodde hjemme så jeg ofte moren min naken og hun så meg naken. Vi kunne møtes nakne på badet på vei inn og ut. jeg kunne stå å pusse tenner mens hun var i dusjen. Jeg tror ikke det var så vanlig å ha det slik blant mine kamerater på den tiden, men jeg syntes det var fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå