Gå til innhold

Store barn og nakenhet.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når barna er små, har vel de fleste familier et åpent forhold til nakenhet. Men det varierer vel når barna blir større. Jeg har en sønn på 14 og en datter på 10. Vi går fortsatt naken til og fra badet o.l. Sønnen min har ikke blitt mer sjenert etter at han kom i puberteten. Skal vi fortsette som vi har gjort, eller er det unaturlig at en sønn på 14 ser sin mor helt naken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge ingen blir flau så synes jeg dere bare skal fortsette. Ungene får da et mye mer naturlig forhold til kropp!

Jeg så aldri mine foreldre naken da jeg var liten! Tror nok det er mye mere vanlig nå ja! Sønnen min er iallefall vant til å se oss uten klær - nå er han jo bare 6 år men alikevell.

Det er flott at barn blir vant til at man ikke trenger å skamme seg over kroppen sin!

Klems Charmina

:babysmokk: 80 dager til termin :babysmokk:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Så lenge det ikke plager han, mener jeg det ikke er noe problem.

Skrevet

Det er unaturlig at en gutt på 14 år ikke skal kunne se moren sin naken. Hvis du har et så naturlig forhold til det, kan det være at vår kulturs skam i forhold til nakenhet ikke ødelegger hans naturlige forhold til det.

Skrevet

Så lenge alle parter syns det er naturlig er det ingenting i veien for å være naken foran hverandre. Tror ikke forholdet til nakenhet nødvendigvis har alt å gjøre med alder, heller oppdragelse og vane. Min stedatter vil ikke vise seg naken for pappan og meg, og vil ikke se oss uten klær - og hun er 6 1/2! Hun sier at det er stygt å være naken(!) og stygt å vise seg uten truse. Litt trist, men mamman har tydeligvis overført det forholdet til nakenhet. Så da får man bare ta hensyn til det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har selv en sønn på seksten. Vi var nakne sammen på badet til han var en 10 -11 år gammel. Etter at han klarte seg selv i alle situasjoenr på badet, har det vært naturlig for oss. Jeg synes det er unaturlig at han ser meg helt naken når han er så stor som han er nå. Jeg har kommet inn på badet et par ganger i det siste der han har glemt å låse, og det har vært flaut for oss begge.

Skrevet

Min 14 åring ser meg nesten naken, men vil absolutt ikke vise seg naken for meg lenger. Vi respekterer hverandre og har det greit med det.

Skrevet

Så lenge ingen føler det minste ubehag ved det ser jeg ingen g

runn til at man ikke skal kunne se hverandre nakne. Og jeg er litt opptatt av at ungene skal venne seg til å se hverandre innen rimelighetens grenser også, det handler litt om at en får et nærere forhold til hevrandre syns jeg.....

Men deres grenser respekteres fullt ut, her før sommeren sa at iåringen at hun ikke ville bade med lillebror på seks lengre, og ingen sa noe på det annet enn lillebror som trodde at hun ikke ville være venn med han lengre..... :ler:

Alle får dusje og gå på do ifred,

og ellers gjør vi som vi vil :wink:

Gjest Moderen
Skrevet

Jeg har en sønn på 17, og vi har bare fortsatt å være nakne på vei til og fra badet o.l. Det hender at vi dusjer samtidig om morgenen også hvis vi begge har dårlig tid. Vi banker på badedøra dersom den er lukket, og det er lov å si at det er opptatt. Jeg synes det int at vi fortsatt kan være nakne sammen selv om han er blitt stor. Håper han år et naturlig forhold til kvinnekropper i alle fasonger.

Skrevet
Jeg har en sønn på 17' date=' og vi har bare fortsatt å være nakne på vei til og fra badet o.l. Det hender at vi dusjer samtidig om morgenen også hvis vi begge har dårlig tid. Vi banker på badedøra dersom den er lukket, og det er lov å si at det er opptatt. Jeg synes det int at vi fortsatt kan være nakne sammen selv om han er blitt stor. Håper han år et naturlig forhold til kvinnekropper i alle fasonger.[/quote']

Dusjer du sammen med din sønn på 17? Unnskyld meg? :o :o

Skrevet
l. Det hender at vi dusjer samtidig om morgenen også hvis vi begge har dårlig tid. .

Dusjer du sammen med sønnen din på 17?

Skrevet

Puh! Det var godt flere enn jeg reagerte på dette! Nakenhet er en ting - å dusje SAMMEN en annen...helt annen!

Skrevet

Herregud så mange syke mennesker det finnes :o

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

:o Dusjer sammen med sønn på 17??

Ehm... men hvor går grensen? Synes dere det er greit å traske rundt i huset nakne med foreldrene når man er 25? Eller 40? Hva med å dusje sammen med mamma i en alder av 30?

Jeg synes vel grensen går ganske mye tidligere enn 17 - jeg syntes det var ubehagelig å være naken sammen med andre da jeg var 7-8 ca. Til og med mamma og pappa.

Skrevet

Du sprø hvor grensen går, og jeg kan bare svare for meg selv...

Jeg har en 14 åring, og jeg kan fremdeles løpe gjennom huset naken, men da er det i full fart til badet tidlig en morgen.

14 åringen beveger seg absolutt ikke naken omkring og det respekterer jeg.

Jeg har spurt om h*n blir plaget av at jeg løper naken og svaret er NEI.

Vi pleide å bade sammen, men det sluttet vi med før skolestart, av hensyn til oss begge.

Dette er mine grenser, og jeg kan akspetere at andre har andre grenser, men jeg klarer ikke å se at det er naturlig at en mor dusjer sammen med en sønn på 17. Beklager hvis det virker fordomsfullt, men slik er det!

Skrevet

Jeg reagerer også på "modern" som dusjer sammen med sin 17-årige sønn :o

Gjest Anonymous
Skrevet

:sjokk: er dette tull?

Skrevet

Tror dere ikke at hun mener at de dusjer samtidig slik at fex hun står i dusjen mens han barberer seg...?

*liker å tro godt om folk*

Skrevet

Eldstemann hos oss er ti, og jeg føler det litt merkelig hvis han ser meg naken... Men i undertøyet er helt greit synes jeg. Jeg kan også gå rundt med håndkle etter en dusj, men som regel ikke naken.

Synes også at guttene kan få på seg en underbukse etter dusjen, og ikke springe rundt i stua nakne. :) Men det er nå bare oss da.

Var selv veldig lite komfortabel med å se min mor naken når jeg var langt oppi tenårene, syntes det var ubehagelig at hun alltid skulle være så veldig naturlig... Så kanskje det er derfor jeg ikke liker å vise meg naken når de nå blir store, synes de skal bli spart for meg også på en måte...

Men med datteren min på tre har jeg ingen grenser ennå, vi bader dusjer sammen noe hun synes er kjempestas. Men når hun selv begynner å sette grenser skal hun få låse dører det hun vil, og jeg skal ikke springe rundt naken og tvinge meg innpå! :wink:

Skrevet

Tror dere ikke at hun mener at de dusjer samtidig slik at fex hun står i dusjen mens han barberer seg...?

*liker å tro godt om folk*

Ja sånn tror jeg også at hun mente det..............eller?

Om ikke ville jeg iallefall syntes det var litt rart! Jeg vil iallefall ikke dusje med sønnen min når han blir 17 år :o

Nå når han er 6 derimot går det helt greit!

Klems Charmina

:babysmokk: 80 dager til termin :babysmokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...