Gå til innhold

Atlantis medisinske høyskole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er denne skolen velrennomert? Er den bra?

Jeg stusser litt på at ei jeg kjenner kaller seg ernæringsfysiolog kaller seg det etter tre år med nettstudier ved denne skolen mens ei annen jeg kjenner er ernæringsfysiolog etter mastergrad på universitetet. Kan virkelig begge kalle seg ernæringsfysiologer?



Anonymous poster hash: 3e74b...b4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min feil, hun jeg kjenner med universitetsutdannelse er klinisk ernæringsfysiolog, kom jeg på når jeg leste teksten du linker til.



Anonymous poster hash: 3e74b...b4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Den er absolutt ikke bra. Jeg ville ha styrt unna denne høgskolen.



Anonymous poster hash: a7394...338
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittlen tildeles ikke lenger men er fremdeles beskyttet i Norge. Klinisk Ernæringsfysiolog er tittelen som tildeles etter en femårig mastergrad i Klinisk Ernæring.



Anonymous poster hash: 63f60...9da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier skolen ikke er bra. Hvorfor er den ikke det?

Ernæringsfysiolog er ingen beskyttet tittel, så egentlig kan hvem som helst kalle seg det. Klinisk ernæringsfysiolog må man ha en mastergrad, for å kunne bruke den tittelen.



Anonymous poster hash: b1a19...389
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Dere som sier skolen ikke er bra. Hvorfor er den ikke det?

Ernæringsfysiolog er ingen beskyttet tittel, så egentlig kan hvem som helst kalle seg det. Klinisk ernæringsfysiolog må man ha en mastergrad, for å kunne bruke den tittelen.

Anonymous poster hash: b1a19...389

Fordi nesten ingen har behov for å ansette en person med middelmådig kunnskap i ernæring. Bacheloren kvalifiserer ikke en gang til en master i ernæringsfysiologi. Man betaler dyrt for en utdanning ingen er villig til å gi deg lønn for i etterkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier skolen ikke er bra. Hvorfor er den ikke det?

Ernæringsfysiolog er ingen beskyttet tittel, så egentlig kan hvem som helst kalle seg det. Klinisk ernæringsfysiolog må man ha en mastergrad, for å kunne bruke den tittelen.

Anonymous poster hash: b1a19...389

Både ernæringsfysiolog og klinsk ernæringsfysiolog er beskyttede titler.

Atlantis medisinske høyskole anser jeg som en svært useriøs skole.

Anonymous poster hash: a7394...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier skolen ikke er bra. Hvorfor er den ikke det?

Anonymous poster hash: b1a19...389

Jeg kjenner en som jobber/har jobbet der, og har hørt alle historiene om vanstyret internt. De har hatt masse problemer med å få godkjent utdannelsene hos NOKUT, og de ble tilslutt bare såvidt godkjent etter flere utsettelser av fristen for å rette alt som var galt. I tillegg har de vært etterforsket av Kunnskapsdepartementet fordi eierne har tatt ut nesten 12 millioner i utbytte. Dette skjedde samtidig som de sa opp folk fordi de gikk så dårlig og ikke hadde råd til gode ansatte.

Universitas har en del artikler fra den perioden:

http://universitas.no/?q=atlantis

Anonymous poster hash: 930d5...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...