Gå til innhold

Er så redd


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund tilbake hadde jeg selvmordstanker, veldig sterke selvmordstanker. Jeg gikk til psykolog og ble bedre. Jeg tror en god grunn til selvmordstankene mine var alle forventningene folk hadde til meg. Jeg var en av de mest populære, jeg var kjempesnill, og alle forventet at jeg skulle se bra ut og kjempepen hver eneste dag. Flere dager droppet jeg frokost og kom forsent på skolen, kun for å se bra ut. Etterhvert ble jeg veldig sliten, ble mye mer sårbar og ble fort sint og lei meg. Den gjengen jeg var i snakket jeg mye med, og de hjalp meg igjennom tøffe tider. Nå har alle vendt ryggen til meg, og hun ene er virkelig ille. Hun sender meg meldinger hvor hun ber meg brenne, hun baksnakker meg masse til gjengen, tar gjengen fra meg og sier: "haha, nå må hun være alene siden alle vi er sammen!"

Jeg kan holde på i det uendelige, men jeg orker ikke skrive alt. Vi har jo vært frekke mot hverandre begge to, men forskjellen er at hun har alle venninnene våre på sin side - jeg har 1-3 venninner jeg er med i friminutta om jeg finner de. (Jeg er veldig fornøyd med å ha de, men gjengen er alle bestevenninnene mine). Jeg gråter hver eneste kveld, og går med klump i magen inn i skolegården i redsel for å få blikk, latter og baksnakking etter meg. Hun ene i gjengen er bestevenninne med oss begge, noe som setter henne i en vanskelig posisjon. Jeg tør ikke gå på skolen, og jeg takler ikke å være fulle skoledager hele uka. Jeg har snakket med lærerne mine om dette, men de kan ikke snakke med hun frekke jenta fordi hun gjør ting enda verre for meg. Jeg vet hvordan hun er og kjenner henne godt nok til å vite hva jeg kan gjøre. Snakker lærerne med henne blir ting enda verre for meg, så jeg får egentlig ikke gjort noe med dette. Finnes det en mulighet for å løse dette på noen måte? Samtale med rektor så jeg slipper fulle skoledager f.eks? Vet det kun er 9 uker igjen, men jeg går siste halvår i 10 og trivsel har faktisk veldig mye å si på karakterer, tro det eller ei. Om jeg er på skolen i 12 timer istede for 30 i uka skader det vel ikke mye om jeg gjør alle leksene mine og leser masse til prøver?



Anonymous poster hash: 5c788...590
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er foreldrene dine oppi alt det her?

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er foreldrene dine oppi alt det her?

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

De støtter meg fullt ut? Skjønner ikke hvordan dette kan være viktig informasjon i det jeg forteller om? De fikk vite dette i kveld, om det er noe som skulle ha en betydning.

Anonymous poster hash: 5c788...590

AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke besteveninnene dine om de mobber og baksnakker deg. Hold deg til jentene som vil være med deg, og drit i resten. Be om å bytte klasse dersom dere alle går i samme klasse.

Anonymous poster hash: 8bc90...8fc

AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke besteveninnene dine om de mobber og baksnakker deg. Hold deg til jentene som vil være med deg, og drit i resten. Be om å bytte klasse dersom dere alle går i samme klasse.

Anonymous poster hash: 8bc90...8fc

De jentene som vil være med meg er som oftest sammen med resten av gjengen. Vi er en stooor gjeng, egentlig..

Anonymous poster hash: 5c788...590

AnonymBruker
Skrevet

De støtter meg fullt ut? Skjønner ikke hvordan dette kan være viktig informasjon i det jeg forteller om? De fikk vite dette i kveld, om det er noe som skulle ha en betydning. Anonymous poster hash: 5c788...590

Det er viktig fordi foreldrene dine må ta dette opp med skolen. De kan kreve at det opprettes et enkeltvedtak etter opplæringlovens paragraf 9 - om psykososialt miljø i skolen.

Dette er noe du OG foreldrene dine må gjøre sammen. Alle spørsmål du har må du ta med foreldrene di e og med skolen. Helsesøster er også en god instans om du ikke får hjelp hjemme eller i skolen.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig fordi foreldrene dine må ta dette opp med skolen. De kan kreve at det opprettes et enkeltvedtak etter opplæringlovens paragraf 9 - om psykososialt miljø i skolen.

Dette er noe du OG foreldrene dine må gjøre sammen. Alle spørsmål du har må du ta med foreldrene di e og med skolen. Helsesøster er også en god instans om du ikke får hjelp hjemme eller i skolen.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

De hjemme hjelper meg selvfølgelig, kunne ikke bedt om bedre foreldre. Det jeg tenker på er hvilke tiltak som kan gjøres siden det er 9 uker igjen med skole?

Anonymous poster hash: 5c788...590

AnonymBruker
Skrevet

De hjemme hjelper meg selvfølgelig, kunne ikke bedt om bedre foreldre. Det jeg tenker på er hvilke tiltak som kan gjøres siden det er 9 uker igjen med skole? Anonymous poster hash: 5c788...590

Enkeltvedtak er et tiltak. Så må dere diskutere med skolen hva vedtaket skal inneholde. Feks. at skolen forplikter seg til å alltid følge med at ingen mobber deg. At skolen forplikter seg til å følge med at ingen ekskluderer deg. At skolen forplikter seg til å ha 1 times samtale med hele klassen / skolen om mobbing og utestenging. At skolen forplikter seg til å aktivt jobbe for et bedre miljø.... Osv.

Dersom skolen ikke holder sine forpliktelser så kan dere klage til fylkesmannen.

Dette er veien å gå.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Enkeltvedtak er et tiltak. Så må dere diskutere med skolen hva vedtaket skal inneholde. Feks. at skolen forplikter seg til å alltid følge med at ingen mobber deg. At skolen forplikter seg til å følge med at ingen ekskluderer deg. At skolen forplikter seg til å ha 1 times samtale med hele klassen / skolen om mobbing og utestenging. At skolen forplikter seg til å aktivt jobbe for et bedre miljø.... Osv.

Dersom skolen ikke holder sine forpliktelser så kan dere klage til fylkesmannen.

Dette er veien å gå.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

Slike ting tar tid. Før dette skjer er vel skolen nesten slutt. Er det ingen løsning om at man kan være litt mindre på skolen enn fulle dager?

Anonymous poster hash: 5c788...590

AnonymBruker
Skrevet

Slike ting tar tid. Før dette skjer er vel skolen nesten slutt. Er det ingen løsning om at man kan være litt mindre på skolen enn fulle dager?

Anonymous poster hash: 5c788...590

Det er jo også skjult mobbing, som foregår både på og utenfor skolen.

Anonymous poster hash: 5c788...590

AnonymBruker
Skrevet

Slike ting tar tid. Før dette skjer er vel skolen nesten slutt. Er det ingen løsning om at man kan være litt mindre på skolen enn fulle dager? Anonymous poster hash: 5c788...590

Heller tvilsomt, men du og foreldrene dine får diskutere dette med skolen.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

AnonymBruker
Skrevet

Heller tvilsomt, men du og foreldrene dine får diskutere dette med skolen.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

Ikke vet jeg. Men det å følge med på at elever ikke mobber hverandre er nesten umulig. Det er mobbing overalt, både skjult og tydelig. Med jenter er det vel vanskeligere å oppdage, fordi det er så skjult og slem mobbing.

Anonymous poster hash: 5c788...590

AnonymBruker
Skrevet

men, men...



Anonymous poster hash: 5c788...590
AnonymBruker
Skrevet

Heller tvilsomt, men du og foreldrene dine får diskutere dette med skolen.

Anonymous poster hash: eb3b8...a2e

Men det med at lærerne passer på at folk ikke mobber er jo nesten umulig, mener iaf jeg.

Anonymous poster hash: 5c788...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...