Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hører på musikk, kan babyen høre det?

Anonymous poster hash: c98d5...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs?

Anonymous poster hash: 44eea...b95
  • Liker 2
Skrevet

Babyen du har i armene dine, eller babyen i magen?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, da må du isåfall høre på veldig høyt og ha hodetelefoner som lekker mye lyd :) Selv om det sikkert kan være greit å være litt tunghørt om man har et lite barn som gråter eller lager mye lyd, er det nok ikke til å anbefale ;)

Anonymous poster hash: 8beaa...a17
Skrevet (endret)

Om du setter dem på magen. Har prøvd selv og det var tydelig at det ble ekstra aktivitet hver gang,

Jeg tok utgangspunkt i at du var gravid.

Endret av absinthia
AnonymBruker
Skrevet

Lyden går jo gjennom hodet og kan vel forplante seg i bein og vev, og komme inn til fosteret?

AnonymBruker
Skrevet

Er du seriøs? Anonymous poster hash: 44eea...b95

:hoho::hoho::hoho:

Mobbing er ikke noe nytt på kvinneguiden. Takk for at dere to siste i det minste skrev med nick, så vet jeg hvem jeg ikke liker på kg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mobbing er ikke noe nytt på kvinneguiden. Takk for at dere to siste i det minste skrev med nick, så vet jeg hvem jeg ikke liker på kg.

Altså, det er jo ikke mobbing. Jeg lurte helt seriøst på om du var seriøs. Tror du musikken går gjennom ørene dine, gjennom blodet ditt og ned til magen?

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha et trist liv om du missliker folk over internett for å le av et dumt spørsmål, og til og med bruker energi på å svare dem.

Anonymous poster hash: 8bffc...1ad

Skrevet

Lyden går jo gjennom hodet og kan vel forplante seg i bein og vev, og komme inn til fosteret?

Skulle tro det ja. Vet ikke hvor god hørsel sånne småtasser har, men lyd forplanter seg nok ganske lett gjennom en kropp. Mulige problemer med det kan kanskje være at din egen og barnets kropp lager lyd som overdøver det, blod som suser...

Skrevet

Du må ha et trist liv om du missliker folk over internett for å le av et dumt spørsmål, og til og med bruker energi på å svare dem.

Frekt... Ikke alt man tenker man sier høyt, uansett hva folk spør om

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme... at jeg lurte på dette selv i starten av svangerskapet 😆

Anonymous poster hash: a9a86...478

AnonymBruker
Skrevet

Altså, det er jo ikke mobbing. Jeg lurte helt seriøst på om du var seriøs. Tror du musikken går gjennom ørene dine, gjennom blodet ditt og ned til magen?

Du lurte ikke på om jeg var seriøs, tror du noen skriver ett tulleinnlegg på kg og etterpå skriver "ja, du har rett, jeg bare tulla"?. Du ønsket å komme med en slem kommentar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvem som er dum; den som vet at lyd forplanter seg i vev, eller den som mangler den allmennkunnskapen og ler av det. De første som hørte om Kopernikus lo nok de og.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle tro det ja. Vet ikke hvor god hørsel sånne småtasser har, men lyd forplanter seg nok ganske lett gjennom en kropp. Mulige problemer med det kan kanskje være at din egen og barnets kropp lager lyd som overdøver det, blod som suser...

Takk for svar :) ja, det er jo andre lyder også i en kropp, så spørsmålet blir vel hvor god "lydleder" kroppslig vev, vann og ben er. De har normal hørsel, tror jeg. Men de ligger jo i vann, vet ikke hvordan lyd forplanter seg i vann Vs luft?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme... at jeg lurte på dette selv i starten av svangerskapet 😆

Anonymous poster hash: a9a86...478

Forhåpentligvis får du svaret her :)

Skrevet

Takk for svar :) ja, det er jo andre lyder også i en kropp, så spørsmålet blir vel hvor god "lydleder" kroppslig vev, vann og ben er. De har normal hørsel, tror jeg. Men de ligger jo i vann, vet ikke hvordan lyd forplanter seg i vann Vs luft?

Lyd forplanter seg langt bedre og raskere i vann enn i luft. Kroppslig vev vil også være bedre enn luft regner jeg med.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Et mer interessant spørsmål er om du tror at lyd IKKE forplanter seg i kroppen?

Jeg vet ikke hva svaret på spørsmålet til TS er (aner ikke hvordan lyd forplanter seg via hodet) , men vi som vet at lyd forplanter/sprer seg i kroppen syns ikke spørsmålet er dumt. Ganske lurt spørsmål, faktisk, og nå ble jeg nysgjerrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...