Gå til innhold

Tvangstanker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lenge slitt med diverse ting opp gjennom oppveksten (er 16), men ingenting har blitt gjort noe med.

Men problemet mitt er i hvertfall sånn jeg forstår det tvangstanker/tvangshandlinger, der jeg må utføre spesielle ritualer for å unngå at skumle ting skal skje. Jeg fungerer ganske greit i hverdagen, men sånn som i dag f.eks, klarte jeg ikke å konsentrere meg med å arbeide fordi jeg var opptatt med å utføre mine standard ritualer i hodet mitt (for å unngå at det skumle skal skje). Det bare plager meg, fordi jeg hele tiden må gjøre det og det, for ellers skjer ditt og datt.

I tillegg så sliter jeg med, og har gjort det så lenge jeg kan huske, med skumle og ekle bilder og tanker i hodet mitt. Det handler ofte om skumle ting som drap, døde mennesker og overnaturlige ting. Dette fører til at tvangen til å utføre ritualene mine blir enda sterkere, for gjør jeg det ikke, frykter jeg at det f.eks skal dukke opp noen og ta meg.

Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg føler ikke at dette er alvorlig nok til å ta kontakt for å få hjelp. Jeg har hatt det sånn så lenge nå, at jeg ikke kjenner til noe annet. Men det plager meg at jeg f.eks kan bli redd av å høre ord som beskriver skumle ting, noe som gjør at jeg enkelte ganger bare må forlate stedet jeg er, og gå.

Anonymous poster hash: 9b17a...e74

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen..? :(

Anonymous poster hash: 9b17a...e74

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale å få kontakt med ett av OCD-teamene i landet. Befinner seg bl.a. i Akershus og Bergen. Kan lese litt om det her og her. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 27013...b5b
AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale å få kontakt med ett av OCD-teamene i landet. Befinner seg bl.a. i Akershus og Bergen. Kan lese litt om det her og her. Lykke til! :)

Anonymous poster hash: 27013...b5b

Ocd teamet i bergen er helt bak mål. Jeg hadde en del skumle tanker og bilder og ble sendt ned dit av en psykolog. Jeg møtte en kvinnepsykolog som liksom var professor som hadde sånn mangel på respekt at det er utrolig at hun kan kalle seg psykolog. Alt handlet om at jeg ikke skulle tro på bildene og ta de så seriøst. Så insisterte hun på at jeg hadde fått det bedre pga henne mens jeg sa at bildene roet seg da jeg flyttet hjemmefra og fikk meg kjæreste. Nå i etterkant tror jeg fikk de bildene fordi jeg ikke hadde det bra og var så sint, men de var ikke særlig interessert i å høre etter. Ser de er i avisene men det der var ikke til hjelp!

Anonymous poster hash: 6ec0f...5ad

AnonymBruker
Skrevet

Når tvangstankene og ritualer begrenser og / eller hemmer deg så er det på tide å søke hjelp. Du kan ta kontakt med helsesøster og be om å bli henvist til BUP.

Anonymous poster hash: 3c1ad...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...