AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Hei. Jeg følger et program nå der jeg blant annet skal ha litt treningsøvelser. Det er ikke snakk om mer enn enkle utførelser på ei matte der alt tas i eget tempo med lite motstand og få repetisjoner. Kroppen min føles i etterkant helt mørbanket. Jeg sliter med å skjære brød, kle på meg, tisse (vondt å presse), stiv gange, følelsen av konstant brann i armene m.m Jeg har beroliget meg selv med at dette er stølhet og helt normalt, men er det det? De andre som følger samme program som meg sier at de ikke opplever det jeg beskriver, de gjør også over dobbelt så mye og med mer enn dobbel motstand. Noen med erfaringer eller råd? Har forsøkt uttøying men jeg har like vondt. Anonymous poster hash: 91899...cfe
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Jo, det er normalt. Når jeg ikke har trent tung styrke på en stund, blir jeg helt paralysert. Klarer knapt å reise meg opp fra en stol liksom, og klarer definitivt ikke å løfte opp armene mine. Anonymous poster hash: c7e4c...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Det blir bedre når du trener regelmessig. Hvis du starter rett på noe du ikke har gjort på lenge vil du bli ekstra støl, fordi musklene ikke er vant med den typen belastning. Hvis du er støl i dag også er det ingen grunn til bekymring. Det betyr bare at kroppen trenger lengre tid på å komme seg. Du vil sannsynligvis være litt mer mobil, så prøv å få til litt forsiktig aktivitet, men ingen hard trening. Når du har begynt å trene regelmessig vil du både bli mindre støl og stølheten vil gi seg raskere. Ikke sammenligne deg med andre. Andre har andre utgangspunkt og andre gener. Hvis de klarer å gjøre øvelsene tyngre og raskere enn deg er de antagelig i bedre form til å begynne med, og vil dermed ikke bli like støle. Gener har også mye å si. Anonymous poster hash: 79417...0c6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå