Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har vært så heldig å få barnevakt ei hel uke i sommer, og vi sitter nå å prøver og finne en storby vi kunne tenke oss. Problemet er at jeg nå begynner å se meg blind på de forskjellige og jeg aner ikke lengre hva eller hvor vi vil :fnise: Så visst noen har vært i Roma, Praha eller Barcelona har noen gode reisetips til oss hadde vi blitt veldig glad :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i Roma ett år i Juli måned. Det var 40 grader og masse turister overalt noe som betyr mye kø i varmen. Tror nok jeg velger meg våren neste gang.

Har også vært i Barcelona midt på sommeren . Varmt der og men i alle fall så har byen en strand.

Personlig så synes jeg storbyer blir veldig varme og masse turister og stress om sommeren jeg da så jeg hadde nok valgt meg en mindre by a la Nice, Cannes, Antibes,

eventuellt Palma de Mallorca eller Las Palmas på Grand Canaria.

Andre forslag er Munchen, Geneve, Milano og eventuellt Venezia.

Hvis dere heller vil østover så er Tallin en koselig by da.

Men også København, Amsterdam og Stockholm er jo fine sommerbyer å besøke.

AnonymBruker
Skrevet

Roma er fantastisk! Hvertfall hvis dere bor i Trastevere, der er det så nydelig! Vi leide rom via AirBnB, og bodde da rett bak vatikanet. Det var veldig billig også, tror vi betalte 3000 for en uke eller noe sånt. Det var jo litt langt fra Trastevere, men tipper du får leid noe der også for en billig penge :) Det er en restaurant i nærheten av den botaniske hagen som heter Marco G som har den beste maten jeg har spist i hele mitt liv. Vi var der ganske ofte, og da var det sånn at de begynte å gi oss masse stamgjest-goder, så vi fikk ekstra desserter "bare fordi de hadde litt ekstra" og skikkelig oppvarting.

Den botaniske hagen er også nydelig, kjempedeilig å gå rundt der, mye pent å se på. Veldig lite folk også, hvertfall da vi var der.

Jeg syns det er en veldig kjekk by å gå rundt i også, for du oppdager liksom noe nytt hver gang du snur deg. Vi gikk rundt i flere timer og bare kikket, og følte vi ble ganske godt kjent med byen. Like ved spansketrappene er det en jazzbar som er helt fantastisk, og de byr på livemusikk. Husker ikke helt hva den heter, men den er liksom på toppen av trappen og til høyre :P

Jeg vil hvertfall anbefale Roma av hele mitt hjerte, bare husk gode sko (som du allerede har gått inn :P)

Anonymous poster hash: be0f4...1b1
Skrevet

Jeg hadde gått for Barcelona! Alle de byene du nevner er nok fryktelig varme og stappfulle av turister i sommermånedene, men i Barcelona har man i alle fall valget mellom storby og strand, så man ikke må gampe og gå i 40+ med tusenvis av andre i en tett by.

Det kommer litt an på hva slags mennesker dere er da, og hva interessene deres er, men da jeg var i Barcelona var jeg innom Palau de la Mùsica Catalana, La Pedrera, Sagrada Famìlia, fonteneshowet ved Montjuïc på kveldstid, CosmoCaixa og catedral de Barcelona. CosmoCaixa er litt VilVite-aktig, så hvis dere interesserer dere for vitenskap o.l. og det for eksempel regner en dag, anbefaler jeg absolutt en tur dit! Også er det Park Guell da. Jeg synes det er litt sært å betale for å rusle i en park, men om dere er superinteressert er det jo bare å kjøre på :) Vær obs på at dere må kjøpe billetter på forhånd til de mest kjente "landemerkene"! Eller være der helt crazy tidlig på morgenen da.

Skrevet

Roma er en helt fantastisk flott by. men som andre sier, det kan være fryktelig varmt om sommeren, så det må dere vite at dere takler... Men hvis jeg skal dra tilbake et sted står ROma øverst på lista :biggrin:

Gjest celine
Skrevet

Jeg hadde gått for Barcelona! Alle de byene du nevner er nok fryktelig varme og stappfulle av turister i sommermånedene, men i Barcelona har man i alle fall valget mellom storby og strand, så man ikke må gampe og gå i 40+ med tusenvis av andre i en tett by.

Det kommer litt an på hva slags mennesker dere er da, og hva interessene deres er, men da jeg var i Barcelona var jeg innom Palau de la Mùsica Catalana, La Pedrera, Sagrada Famìlia, fonteneshowet ved Montjuïc på kveldstid, CosmoCaixa og catedral de Barcelona. CosmoCaixa er litt VilVite-aktig, så hvis dere interesserer dere for vitenskap o.l. og det for eksempel regner en dag, anbefaler jeg absolutt en tur dit! Også er det Park Guell da. Jeg synes det er litt sært å betale for å rusle i en park, men om dere er superinteressert er det jo bare å kjøre på :) Vær obs på at dere må kjøpe billetter på forhånd til de mest kjente "landemerkene"! Eller være der helt crazy tidlig på morgenen da.

Dette :)

Synd at de har begynt å ta betalt for Parc Guell (da jeg var der i 2013, var det gratis - i alle fall hvis man brukte inngangen på toppen og gikk ned). Det er likevel verdt et besøk der!

Vi kom over et bittelite museum i Born som viste merkelige oppfinnelser. Det var den beste perlen på vår tur. Så det er absolutt mulig å komme over spennende ting som ikke står i turistboka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...