Gå til innhold

Dere som har hatt kjønnsykdom(mer)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan taklet dere dette?

Klarte dere å bare riste det av dere med at "sånt skjer",

eller synes dere det var vanskelig å forholde seg til, vite omfanget av, hvordan det blir med ny partner osv?

Tenker kanskje spesielt på kjønnsvorter/herpes, som kan komme igjen og igjen..

Konfronterte dere den personen dere ble smittet av? Syntes at han/hun burde nevnt det, eller tenker dere at det var innafor av personen å late som ingenting?

Er dere plaget mye av det gjennom livet, eller oppstår utbrudd / vorter sjeldent?

Hvordan er det med partnere ved utbrudd? Unngår dere å ha sex / oralsex når dere har sår / vorter der nede?



Anonymous poster hash: fd119...73f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Castielz

Jeg fikk noe grums av eksen min, da hun hadde vært utro i uoversiktlig lang tid.
Gøy!

Det går jo over, og har skjedd andre før, er irriterende men sånt skjer.

Viktig å være ærlig med nye partnere dog, noe jeg i alle fall har vært, og vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt klamydia. Fikk det av min første kjæreste. Vi var begge jomfru når vi ble sammen, så det var jo en ganske kjip måte å finne ut av troskapen hans på.



Anonymous poster hash: 56231...747
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF'en min fortalte før vi lå sammen at han hadde herpesviruset. Men var lenge siden han hadde hatt utbrudd. Vet det kan smitte uten utbrudd også, men vi har hatt sex ubeskyttet i over 1 år (vi er også hverandre eneste partnere), og jeg har enda ikke fått det. Men satte pris på ærligheten hans da.



Anonymous poster hash: 0f4c2...d1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsvorter. Fikk sjokk da jeg fant det ut, og følte meg ekkel. Heldigvis forsvant det etter kort tid med behandling, og jeg har ikke fått det tilbake 1 år etterpå. Hvis jeg får nye utbrudd av vorter hvert 3.-5. år liksom kan jeg helt fint leve med det.

Klamydia fikk jeg nylig faktisk. Nytt sjokk. Heldigvis tester jeg meg etter hver partner, slik at jeg ikke går med det lenge. Sånn sett vil aldri klamydia gi meg noen ettervirkninger, som sterilitet.

Kjønnssykdommene fikk jeg etter å ha vært litt vel seksuelt aktiv et år, så jeg fikk vel som jeg fortjente. Nå skal jeg holde meg til en, og bruke kondom om det skulle dukke opp en ny. :)



Anonymous poster hash: cdc87...eb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har herpes, har blitt dumpa en del ganger pga. Av det, men jeg sa det til det som er kjæresten min nå nesten med en gang, og han bryr seg så lite, så jeg er fornøyd det finnes gode menn der ute😊 har ikke hatt utbrudd på 4 år og jeg sleit lenge med å tro at jeg kom til å få kjæreste, barn og i det hele tatt bli gift. Takker Gud for sånne menn som driter i det og ser på andre ting enn en kjønnsykdom😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hatt klamydia 3 ganger. følt meg ganske skitten for å si det slik! heldigvis var det "bare" klamydia.



Anonymous poster hash: 20c2b...c3b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk klamydia i en periode hvor jeg hadde hatt sex med 4 forskjellige i løpet av noen mnd. Tror det var han siste (som endte opp med å bli kjæresten min) som smitta meg. Han mente det var jeg...

Valgte å gi beskjed til de andre om smitten. Flaut.

Anonymous poster hash: 73cf6...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt klamydia, konfronterte ikke han det gjaldt, men sa i fra til de jeg hadde vært med i løpet av det siste halvåret, for sikkerhets skyld



Anonymous poster hash: d2cb3...f83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed at jeg hadde kjønnsvorter når jeg var 14.
Jeg var da jomfru og hadde aldri hatt sex, eller noen form for seksuell kontakt.

Så fikk jeg beskjed ett par år etterpå at dette var talgkjertler ._. *takk og lov..*




  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klamydia, to ganger. Utroskap er kjipt... Sa ikke ifra til han ene som var utro, for han sa ikke at han var utro mot meg!!

Anonymous poster hash: c70ea...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har kjønssvorter og/eller herpes skal man unngå sex når man har utbrudd ja - dette er kjempeviktig!!! Kroppsvæsker kan irritere sårene enda mer og gi vonde infeksjoner i tillegg til at det er når du har utbrudd du er mest smittsom for partneren også!!!



Anonymous poster hash: cefaf...265
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt klamydia et par ganger, og så fikk jeg vite at jeg hadde herpes når jeg var i et fast forhold. Klamydiaen tok jeg ikke så tungt da jeg fikk det som singel og hadde ubeskyttet sex. Herpes var verre å takle, jeg skyldte på at eksen hadde gitt det til meg og han skyldte på meg. Har hatt utbrudd 1 gang på to år, og ser ikke poenget med å fortelle at jeg har det til min nåværende kjæreste før jeg får et evt utbrudd igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han som er samboeren min smittet meg. Han er så flau over slikt at han ikke har turt å teste seg. Så jeg testa meg da jeg fant ut dette etter sånn 3 mnd og den var positiv for klamydia. Jeg ble jo forbannet og synes det var uansvarlig, så jeg har ikke tilgitt dette. Det verste er at han nekter på at det var han som hadde klamydia når jeg har testet meg mellom hver sexpartner (så jeg har vel da testet 3 ganger før han) og det var negativ alle gangene.

Jeg vet selvsagt at en negativ klamydiatest ikke er 100% sikker, men jeg tror nok det er han som hadde det, men han synes det er så flaut tror jeg.

Anonymous poster hash: c6361...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det (kronisk). Vet at jeg har smittet 4 stykker selv om jeg hadde på kondom Det er alltid en risiko for at jeg kan smitte andre, men jeg tenker da at de jeg har ONS med bør kunne forvente sånt, og ihvertfall teste seg etter hver gang.



Anonymous poster hash: dcc90...960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt klamydia et par ganger, og så fikk jeg vite at jeg hadde herpes når jeg var i et fast forhold. Klamydiaen tok jeg ikke så tungt da jeg fikk det som singel og hadde ubeskyttet sex. Herpes var verre å takle, jeg skyldte på at eksen hadde gitt det til meg og han skyldte på meg. Har hatt utbrudd 1 gang på to år, og ser ikke poenget med å fortelle at jeg har det til min nåværende kjæreste før jeg får et evt utbrudd igjen.

Poenget ved å fortelle det til kjæresten din, er at du kan være smittsom utenom utbrudd også. Det er det mange som ikke vet. Men det kan oppfattes som et tillitsbrudd om man holder tilbake sånn informasjon. Hadde min kjæreste med viten og vilje holdt herpes skjult, så hadde det blitt slutt pga den løgnen.

Anonymous poster hash: 4240b...422

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble smittet med herpes nedentil av min eks, som var utro. Jeg følte meg ekkel, og tenkte at jeg aldri ville få meg type igjen. Men det finnes faktisk menn der ute som ikke bryr seg, bare man er litt forsiktig når man evt har utbrudd:) dette er et par år siden nå, og jeg har regelmessig utbrudd, noe som irriterer meg. Men jeg stresser en del og spiser ikke optimalt perioder, noe som kan ha innvirkning på utbruddene:) Herpes har blitt altfor tabubelagt...

Anonymous poster hash: 17530...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble smittet med herpes da jeg var 17 år. Jeg tok det veldig tungt! Det gjorde det ikke bedre at fyren som smittet meg også såret meg kraftig ved at jeg da jeg konfronterte han fikk vite at han hadde hatt flere partnere samtidig som meg. Det første utbruddet var helt jævlig! Jeg klarte ikke å sitte eller tisse, underlivet var bare et stort åpent sår. Det var heldigvis bare førstegangsutbruddet som var så ille.

Jeg følte meg så ekkel etter det at jeg holdt meg unna sex og gutter til jeg var 20. Da jeg først fikk meg kjæreste, ble jeg imidlertid positivt overrasket over hvor lite han brydde seg. Så da ble det litt lettere å leve med! Min nåværende kjæreste bryr seg også lite om det, fordi jeg har vært åpen helt fra starten av, og sier i fra når jeg har utbrudd. Han er trøstende og god! Jeg har aldri hatt sex mens jeg har hatt utbrudd.

Jeg kan få utbrudd når jeg er veldig stresset og sliten. Jeg får ofte influensalignende symptomer i tillegg, det synes jeg er mest irriterende. Når jeg får utbrudd får jeg kun én blemme, og den forsvinner i løpet av noen dager. Smører blemmen med zovirax eller valtrex. Jeg synes også kokosolje er veldig lindrende! Utbruddene kommer sjeldnere og sjeldnere, nå har jeg kanskje utbrudd en gang i halvåret/året. Det var verst de første årene, da fikk jeg utbrudd hver gang jeg fikk mensen.



Anonymous poster hash: 0fbd4...f0d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt herpes i underlivet i 2 år.

Fikk det av kjæresten min (vi er fortsatt sammen, og han var åpen om det før jeg ble smittet), når vi hadde ubeskyttet sex utenom utbrudd.

Det var veldig vanskelig å slå seg til ro med de første mnd, følte meg skitten og ekkel.

Nå går det helt fint, får små utbrudd ca hver 6 uke, slitsomt, men levbart..

Har veldig lite oralsex begge veier, da vi vil unngå smitte videre...

Glad jeg har kjæresten min for jeg er usikker på hvordan jeg ville taklet å måtte finne en ny sexpartner...



Anonymous poster hash: 79cca...447
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...