Gå til innhold

Podcast - hva hører du på?


sofie777

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har begynt å høre på et par nye, for meg, norske: Krisemøte (Kyrre Holm Johannesen og Kristopher Schau), Mariell og Sara (Mariell fra Hjartesmil-bloggen)

Engelske: Criminal (Ikke så lange episoder, men nesten alltid veldig interessante. Ofte i true crime verdenen men ikke bare direkte mord osv, en del annet også som feks episoden om kjøttetende planter som blir stjålet). Sword and Scale (Veldig bra true crime, går veldig i dybden - nesten litt for mye noen ganger, det kunne med hell vært klippet litt mer. Mye lydopptak fra 911-calls, fra folk som blir drept, fra rettsaker osv. Lange episoder og ligger mange ute allerede. Ikke for sarte sjeler!). Bitch Sesh (Ny episode etter hver episode av RHOBH, men de snakker også om de andre Real Housewives-seriene)

Jeg liker den nye sesongen av Serial også, selv om den krevde litt mer konsentrasjon og kanskje ikke var like "spennende" så har den vært interessant. Og SK har veldig behagelig fortellerstemme synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/14/2015 at 22.44, sofie777 skrev:

Hører på flere podcaster nå:

  • Dear Hank & John -- eller som John sier Dear John & Hank. Fra Green-brødrene, kjent fra YouTube, The Fault in Our Stars osv.

 

Snakker de like fort som på YouTube? Usikker på om jeg vil klare å følge med på det når jeg sitter og halvsover på bussen...

 

Har noen her hørt på Harm og Hegseth eller Apropos? Bra? Og hva har egentlig tatt over for RR denne våren? Ifjor var det jo Befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoftKitty skrev:

Snakker de like fort som på YouTube? Usikker på om jeg vil klare å følge med på det når jeg sitter og halvsover på bussen...

 

 

Nei, de tar seg litt bedre tid. De svarer på spørsmål og gir oss nyheter fra FC Wimbledon (John) og planeten Mars (Hank). De ler vel mer enn de snakker fort, men i begynnelsen var det ofte spørsmål fra ungdommer som lurte på om de ville trives eller få venner når de begynte på et høyere trinn på skolen. Det har de heldigvis sluttet med nå. Selv synes jeg det meste er morsomt. 

Ellers kan det være et tips å finne den knappen der man kan stille farten på avspillingen (finnes vel i de fleste apper) og stille den litt saktere om det blir for raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serial - elsker den nye sesongen.

Sword and scale-trur crime, anbefales ikke om ikke takler detaljer om dødsfall og andre groteske greier

The generation why -også true crime, men bygd opp litt annnerledes. Ikke like mye gory details som den over her.

Lore - nettopp begynt på, virker veldig bra om man liker litt sånn skumle historiske ting. Blir vel en dlags kulturhistoriepodcast.

Radiodokumentaren på p2, mye bra.

Stuff you missed in history class - elsker denne, 30 minuttersepisoder med historie.

Stuff your mom never told you - tar opp temaer,gjerne aktuelle, sett i fra et kjønnsperspektiv. Mye moro om man liker sånt.

This american life - er vel en klassiker som de fleste har hørt om, men tar den med allikevel. Myyye gode, spennende, morsomme fortellinger fra virkeligheten. Anbefales om man liker god historiefortelling. Noen episoder har en lang historie, andre har mange korte. Serial er en spin off fra this american life.

Anonymkode: 7800a...898

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoftKitty skrev:

Snakker de like fort som på YouTube? Usikker på om jeg vil klare å følge med på det når jeg sitter og halvsover på bussen...

 

Har noen her hørt på Harm og Hegseth eller Apropos? Bra? Og hva har egentlig tatt over for RR denne våren? Ifjor var det jo Befolkningen.

Jeg elsker Harm og Hegseth, fantastisk morsomme og herlige personer :) Ilandslaget med Jannecke Weeden og Storm Pedersen er også kjempegøy :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Noen som har hørt den Sosialt sett podcasten?

Anonymkode: ad9cd...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14. november 2015 at 22.56, Fotballflue skrev:

Tussvik og Tønne 

alt du sier er feil, Espen 

radioresepsjonen

lørdagsrådet 

Og krisemøte :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fått noen flere inn, men noen av de har episoder på over 1 time og siden jeg har over 40 episoder i playlisten, er det gjerne de som forsvinner uten at jeg hører på dem. (Jeg hører på episoder i kronologisk rekkefølge, så det blir god variasjon).

De nye er:

  • CinemaJaw
  • I Was There Too
  • Lore
  • Stuff They Don't Want You to Know
  • The Tomorrow Show
  • The Ugly Club

Hører ikke på noen norske annet enn de jeg har nevnt over (Språkteigen, Filmpolitiet og Surround - Nrk beta).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissEhrmann

Hører på flere, men den absolutt beste er SWORD AND SCALE. (Måtte utheve den for å få frem hvor bra den er).

Hører også på:

Criminal

Thin Air

Last podcast on the left

Serial

Case Files

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på Tusvik og Tønne, Foreldrerådet, Serial og Ferdigsnakka. Liker innholdet i Stuff You Should Know, men synes det er slitsomt med all reklamen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...