Gå til innhold

Podcast - hva hører du på?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannhetsminesteriet på nrk. Dag Sørås<3

Anonymous poster hash: 65707...ad1

Skrevet

For tiden går det hovedsakelig i P3morgen, Lørdagsrådet og Befolkningen.

Skrevet

Herlig tråd! Oppdaget nylig podcaster selv, og har fått helt dilla. Her er de jeg har hørt litt på:

Befolkningen på NRK p13 - morsom «koseprat-radio» med Steinar Sagen og Siri Kristiansen hvor de går gjennom forrige ukes mest søkte søk på Kvasir.no og prater løst og fast rundt de temaene. Liker at de er morsomme på en rolig måte, ikke sånn hysterisk og påtatt.

Ekko på NRK p2 - her tar de opp diverse aktuelle temaer, både om politikk, samfunn og vitenskap. Kjekk måte å lære noe nytt på, uten å måtte f.eks. se en hel dokumentar.

Serial - har kun hørt første episode, men gleder meg til å høre videre. Har egentlig ikke helt skjønt greia, da. Er det virkelig en sann krim-historie? Uansett spennende!

Har også hørt en del på Tusvik og Tønne sin podcast, men gikk ganske lei til slutt. Ble litt for mye fjas og kuk- og penis-prat uten noe ordentlig innhold. Litt barnslig, på feil måte.

Skrevet

Ååå! Glemte 'Death, sex + money.' Den er artig! Handler om forskjellige tabutema i samfunnet...

AnonymBruker
Skrevet

- Sex Nerd Sandra

- Radiolab

- Stuff you should know

- Stuff to blow your mind

- All in the mind

- The Why factor

- Lift like a girl

- Happiness project

Anonymous poster hash: f4f1f...914
AnonymBruker
Skrevet

misjonen

lørdagsrådet

meggene

alex og fritjofs podkast

tussvik og tønne

Podkast er genialt, og man slipper all den musikken som ødelegger

Anonymous poster hash: 03b34...c22
Skrevet

Tusvik og Tønne

Misjonen

Skrevet

Misjonen

Tusvik og Tønne

Skrevet

Her går det i Radioresepsjonen, Befolkningen, og Misjonen.

Disse hører jeg også på, liker Befolkningen kjempegodt :)

I tillegg hører jeg på Tusvik og Tønne, og en sjelden gang Lørdagsrådet.

På engelsk har jeg hørt hele Serial + noen andre episoder fra This American Life.

Fin tråd, trenger alltid flere bra podcasts å høre på på bussen :D

Skrevet

Disse hører jeg også på, liker Befolkningen kjempegodt :)

I tillegg hører jeg på Tusvik og Tønne, og en sjelden gang Lørdagsrådet.

På engelsk har jeg hørt hele Serial + noen andre episoder fra This American Life.

My kind of woman ;)

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Hører på flere podcaster nå:

• Undisclosed -- en slags fortsettelse på Serial (det finnes andre fortsettelser, men dette er på en måte den offisielle, har jeg inntrykk av)
  • Answer Me This
  • Dear Hank & John -- eller som John sier Dear John & Hank. Fra Green-brødrene, kjent fra YouTube, The Fault in Our Stars osv.
  • Force Center -- om Star Wars
  • Hidden Brain -- hjernens mysterier
  • Mystery Show -- Rare mysterier (har ikke vært noen episoder på en stund)
  • NRK Beta -- teknologi, internett osv.
  • Odd Man Out -- hva kan en i panelet lite om som han/hun må lære seg (det har vært både Harry Potter, Doctor Who og kaffe, eller de snakker om noe alle er veldig glad i, som Avengers).
  • Pop Culture Happy Hour
  • Stuff to Blow Your Mind
  • The Why Factor

Noen andre, noen nye?

Endret av sofie777
  • Liker 1
Skrevet

Vurderer og sjekke ut vg uløst, men ligger bare en episode foreløpig, så ventet til det har kommet flere 

Anonymkode: a0875...8be

Skrevet

Radioresepsjonen

Krisemøte

Lørdagsrådet

Dustene

Verdens rikeste land

Hører på nytt: Kirketid, Verdensherredømme, Ugift.

Har gitt opp: Tussvik og Tønne + Alexander og Fridtjof.

Skrevet

Tussvik og Tønne 

alt du sier er feil, Espen 

radioresepsjonen

lørdagsrådet 

Skrevet

Ekko fra NRK P2 er favoritten. Ellers hører jeg på Verdibørsen, Radiodokumentaren, P3 Dokumentaren, Språkteigen og Kulturhuset. Hvis jeg ikke får sove hører jeg på 20 spørsmål. Det er sånn passe avslappende at jeg sovner innen programmet er ferdig.

I tillegg hører jeg på YLE Uutiset Selkosuomeksi. Det er nyheter på finsk hvor det brukes et enklere språk tilpasset innvandrere eller andre som skal lære språket.

• 3 måneder senere...
Skrevet

I tillegg til å spørre om det er flere podcaster der ute, må jeg fortelle en kort, liten ting. Jeg måtte restarte mobilen der jeg har alle podcastene, men glemte å skrive ned hvilke jeg har. Noen husker jeg, men pga denne tråden kunne jeg bygge opp igjen biblioteket igjen til omtrent der jeg var. Jippi!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har fått en ny podcast-favoritt, det er NRK Ytring

AnonymBruker
Skrevet

Apropos.

Anonymkode: eee26...eb0

Skrevet

Elsker podcaster jeg også, og hører på ganske mange. Men de jeg liker best er lørdagsrådet, welcome to nightvale og thinking allowed fra bbc. Ser den siste ikke er blitt nevnt før, så det er kanskje i overkant akademisk, men om du er intressert i samfunnsforskning så er den veldig ok :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...