AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Hei. Jeg har i 5-6 måneder opplevd svært hyppige og uregelmessige blødninger. Jeg går på cerazette og det første året hadde jeg ingen blødninger i det hele tatt. Etter jeg begynte å slite med disse har jeg noe nylig blitt testet og behandlet for klamydia, det samme har min kjæreste. Jeg fikk en engangsdose med azitromax, jeg ble dårlig i magen, men ikke såpass at det absolutt ikke kan ha virket. Blødningene og symptomene forsvant i ca 2 uker så tenkte jeg var frisk, men de har kommet tilbake igjen, samme med kjæresten min. Jeg gikk tilbake til helsestasjonen i dag for oppfølgning og fortalte at jeg er sikker på at jeg ikke er frisk - enten fordi jeg ble dårlig i magen og/eller at jeg og kjæresten har smittet hverandre på nytt igjen (vi ventet og fulgte instruksjonene vi fikk). Jeg fikk ikke tatt ny test fordi blødningene er tilbake (gud vet når de gir seg igjen) og fikk heller ikke ny kur. Jeg fikk beskjed om å dra til legen med urinprøve for å teste for urinveisinfeksjon da de på helsestasjonen tror det kanskje er det jeg har. Men jeg har ingen av symptomene for det, og det er jo blødningsforstyrrelser (spesielt etter samleie) og støtsmerter og slikt jeg sliter med. Jeg synes dette var veldig rart... Og nå må jeg vente enda noen uker for å få legetime og for at urinprøven skal bli sent til sykehus, og så må jeg igjen vente for å få tatt ny klamydiatest. Frustrert!! Helsesøster nevnte også at dette kan være en type klamydia som er vanskelig å bli kvitt. Dette var ikke noe konkret spørsmål, men det jeg lurer på er - høres dette ut som en mulig urinveisinfeksjon , eventuelt hva annet kan det være? Erfaringer? Er så lei! Har forresten utelukket graviditet Anonymous poster hash: 0dc20...eb9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Dette høres ganske likt ut som det jeg opplevde. Fikk Azitromax først, og ble ikke bedre. Etter et par måneder med fortsatte blødninger fikk jeg den 7 dagers-kuren som jeg ikke husker hva heter istedet, og ble bedre. Leste senest i dag at leger bør slutte å skrive ut en-dags kurer mot klamydia, 7-dagers kuren er både mer effektiv og gir mindre fare for antibiotikaresistens. Anonymous poster hash: c0ca6...584
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå