Gå til innhold

Plastisk kirurgi - konsultasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem, men her er litt kort om meg:
- Er 27 år
- Ny-utdannet advokat og har fått fast jobb.
- Har god stabil økonomi (Har jobbet ved siden av studier tidligere, så har spart opp)
- Har tenk på plastisk kirurgi lenge, og dette er noe jeg er 100% sikker på
(hvis noen tenkte å komme med "ikke gjør det, du vil angre" etc.)

Vil helst ikke ha kommentarer fra folk som er imotstandere av plastisk kirurgi - min kropp, mitt valg, og ser ingen grunn til at jeg ikke skal når jeg har mulighet, råd og øsnker dette.

Jeg har tenk å fikse på hake og nese (hake implantat grunnet tilbaketrukken hake og vil stabilisere ansiktstrukturen og helhetsintrykket i ansiktet), og nesen pga jeg er litt misfornøyd med formen.

Dette er igrunn det jeg alltid har hatt lyst å fikse på, og nå har jeg endelig råd!

"Problemet" er at jeg også har lyst til å ta silikon. Ikke av noen spesiell grunn som de ovenfor, jeg syntes det bare er fint og har lyst på større pupper - greit fortalt.
Er bare litt usikker på hva jeg skal si på konsultasjon hos legen.

Er redd for at han/hun skal syntes dette er "masse", og tror jeg er meget fiksert på dette, eller noe i den duren - og ikke gi meg "lov"?. Sannheten er jo bare at jeg endelig har mulighet og økonimi til dette, og har ønsket meg dette i lang tid - men jeg syntes jo selv det høres masse ut når jeg snakker om det haha!

Hva syntes dere? Burde jeg ta hake/nese i første omgang uten å nevne ønsket om silikon, og deretter ta dette senere - eller si "alle" ønskene mine med en gang?
(Tenker på at når jeg først skal i narkose så er det jo mindre belastene for kroppen og ta alt med en gang, kontra narkose flere ganger i forskjellige opperasjoner)

Hva syntes dere?
Mvh meg :)



Anonymous poster hash: fd8bc...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem, men her er litt kort om meg:

- Er 27 år

- Ny-utdannet advokat og har fått fast jobb.

- Har god stabil økonomi (Har jobbet ved siden av studier tidligere, så har spart opp)

- Har tenk på plastisk kirurgi lenge, og dette er noe jeg er 100% sikker på

(hvis noen tenkte å komme med "ikke gjør det, du vil angre" etc.)

Vil helst ikke ha kommentarer fra folk som er imotstandere av plastisk kirurgi - min kropp, mitt valg, og ser ingen grunn til at jeg ikke skal når jeg har mulighet, råd og øsnker dette.

Jeg har tenk å fikse på hake og nese (hake implantat grunnet tilbaketrukken hake og vil stabilisere ansiktstrukturen og helhetsintrykket i ansiktet), og nesen pga jeg er litt misfornøyd med formen.

Dette er igrunn det jeg alltid har hatt lyst å fikse på, og nå har jeg endelig råd!

"Problemet" er at jeg også har lyst til å ta silikon. Ikke av noen spesiell grunn som de ovenfor, jeg syntes det bare er fint og har lyst på større pupper - greit fortalt.

Er bare litt usikker på hva jeg skal si på konsultasjon hos legen.

Er redd for at han/hun skal syntes dette er "masse", og tror jeg er meget fiksert på dette, eller noe i den duren - og ikke gi meg "lov"?. Sannheten er jo bare at jeg endelig har mulighet og økonimi til dette, og har ønsket meg dette i lang tid - men jeg syntes jo selv det høres masse ut når jeg snakker om det haha!

Hva syntes dere? Burde jeg ta hake/nese i første omgang uten å nevne ønsket om silikon, og deretter ta dette senere - eller si "alle" ønskene mine med en gang?

(Tenker på at når jeg først skal i narkose så er det jo mindre belastene for kroppen og ta alt med en gang, kontra narkose flere ganger i forskjellige opperasjoner)

Hva syntes dere?

Mvh meg :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Nevn alt på en gang. Kirurger tenker nok ikke noe over det. De er gjerne litt mer liberale. Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg. Men jeg kan trygt anbefale Lars Haukeland på Fornebuklinikken. Han er min faste kirurg ;) Han er rolig og har et behagelig vesen. Og han er dyktig.

Anonymous poster hash: 71a81...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på konsultasjon ang neseoperasjon så foreslo jamen kirurgen alt annet jeg kunne fikse på og. De er ute etter å tjene penger vet du. Så bare si fra hva du ønsker å gjøre mens du er på konsultasjon :)



Anonymous poster hash: 90ae3...164
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevn alt på en gang. Kirurger tenker nok ikke noe over det. De er gjerne litt mer liberale. Nå vet jeg ikke hvor i landet du befinner deg. Men jeg kan trygt anbefale Lars Haukeland på Fornebuklinikken. Han er min faste kirurg ;) Han er rolig og har et behagelig vesen. Og han er dyktig.

Anonymous poster hash: 71a81...125

Tusen takk for svar :blomst: Er i Oslo området, og fornebuklinikken virker lovende! Tusen takk for info :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på konsultasjon ang neseoperasjon så foreslo jamen kirurgen alt annet jeg kunne fikse på og. De er ute etter å tjene penger vet du. Så bare si fra hva du ønsker å gjøre mens du er på konsultasjon :)

Anonymous poster hash: 90ae3...164

Åhh, det høres bra ut! Er litt redd for å få en kjennepreken for at jeg vil fikse på "mye".. Tusen takk for svar! :blomst:

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen! Noen som kan anbefale klinikker og ønsker å dele erfaringer? Fornebuklinikken virker veldig fin, som AB over sa. Står litt mellom den og akademiklinikken. Noen som har noen tips?

Takk for svar! :)



Anonymous poster hash: fd8bc...c75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nevnt alt i samme kosultasjon.



Anonymous poster hash: 19cb5...a75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen! Noen som kan anbefale klinikker og ønsker å dele erfaringer? Fornebuklinikken virker veldig fin, som AB over sa. Står litt mellom den og akademiklinikken. Noen som har noen tips?

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Anbefaler også Lars Haukeland på Fornebuklinkken! Fantastisk dyktig og behagelig kirurg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hei! Er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem, men her er litt kort om meg:

- Er 27 år

- Ny-utdannet advokat og har fått fast jobb.

- Har god stabil økonomi (Har jobbet ved siden av studier tidligere, så har spart opp)

- Har tenk på plastisk kirurgi lenge, og dette er noe jeg er 100% sikker på

(hvis noen tenkte å komme med "ikke gjør det, du vil angre" etc.)

Vil helst ikke ha kommentarer fra folk som er imotstandere av plastisk kirurgi - min kropp, mitt valg, og ser ingen grunn til at jeg ikke skal når jeg har mulighet, råd og øsnker dette.

Jeg har tenk å fikse på hake og nese (hake implantat grunnet tilbaketrukken hake og vil stabilisere ansiktstrukturen og helhetsintrykket i ansiktet), og nesen pga jeg er litt misfornøyd med formen.

Dette er igrunn det jeg alltid har hatt lyst å fikse på, og nå har jeg endelig råd!

"Problemet" er at jeg også har lyst til å ta silikon. Ikke av noen spesiell grunn som de ovenfor, jeg syntes det bare er fint og har lyst på større pupper - greit fortalt.

Er bare litt usikker på hva jeg skal si på konsultasjon hos legen.

Er redd for at han/hun skal syntes dette er "masse", og tror jeg er meget fiksert på dette, eller noe i den duren - og ikke gi meg "lov"?. Sannheten er jo bare at jeg endelig har mulighet og økonimi til dette, og har ønsket meg dette i lang tid - men jeg syntes jo selv det høres masse ut når jeg snakker om det haha!

Hva syntes dere? Burde jeg ta hake/nese i første omgang uten å nevne ønsket om silikon, og deretter ta dette senere - eller si "alle" ønskene mine med en gang?

(Tenker på at når jeg først skal i narkose så er det jo mindre belastene for kroppen og ta alt med en gang, kontra narkose flere ganger i forskjellige opperasjoner)

Hva syntes dere?

Mvh meg :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Verden er ikke rosa heller. Det er noe spesielt å prøve å kontrollere andres eventuelle kommentarer på et diskusjonsforum. Usaklig drittslenging kan man be seg frabedt, saklige meninger må du tåle.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem, men her er litt kort om meg:

- Er 27 år

- Ny-utdannet advokat og har fått fast jobb.

- Har god stabil økonomi (Har jobbet ved siden av studier tidligere, så har spart opp)

- Har tenk på plastisk kirurgi lenge, og dette er noe jeg er 100% sikker på

(hvis noen tenkte å komme med "ikke gjør det, du vil angre" etc.)

Vil helst ikke ha kommentarer fra folk som er imotstandere av plastisk kirurgi - min kropp, mitt valg, og ser ingen grunn til at jeg ikke skal når jeg har mulighet, råd og øsnker dette.

Jeg har tenk å fikse på hake og nese (hake implantat grunnet tilbaketrukken hake og vil stabilisere ansiktstrukturen og helhetsintrykket i ansiktet), og nesen pga jeg er litt misfornøyd med formen.

Dette er igrunn det jeg alltid har hatt lyst å fikse på, og nå har jeg endelig råd!

"Problemet" er at jeg også har lyst til å ta silikon. Ikke av noen spesiell grunn som de ovenfor, jeg syntes det bare er fint og har lyst på større pupper - greit fortalt.

Er bare litt usikker på hva jeg skal si på konsultasjon hos legen.

Er redd for at han/hun skal syntes dette er "masse", og tror jeg er meget fiksert på dette, eller noe i den duren - og ikke gi meg "lov"?. Sannheten er jo bare at jeg endelig har mulighet og økonimi til dette, og har ønsket meg dette i lang tid - men jeg syntes jo selv det høres masse ut når jeg snakker om det haha!

Hva syntes dere? Burde jeg ta hake/nese i første omgang uten å nevne ønsket om silikon, og deretter ta dette senere - eller si "alle" ønskene mine med en gang?

(Tenker på at når jeg først skal i narkose så er det jo mindre belastene for kroppen og ta alt med en gang, kontra narkose flere ganger i forskjellige opperasjoner)

Hva syntes dere?

Mvh meg :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Det høres mer ut som om du burde jobbe litt med å bli glad i deg selv slik du er..... :)

Og dersom du kan stå for det du gjør, hvorfor velger du å være anonym ? Er det kanskje ikke så greit like vel ?

Anonymous poster hash: 9bcbc...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen! Noen som kan anbefale klinikker og ønsker å dele erfaringer? Fornebuklinikken virker veldig fin, som AB over sa. Står litt mellom den og akademiklinikken. Noen som har noen tips?

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Akademiklinikken er også kjempeflinke. Er en kirurg der som heter Bjørn. Fantastisk vesen! Akademiklinikken har et dataprogram der du får se resultatet på pc før de setter i gang.

Anonymous poster hash: 2f46b...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres mer ut som om du burde jobbe litt med å bli glad i deg selv slik du er..... :)

Og dersom du kan stå for det du gjør, hvorfor velger du å være anonym ? Er det kanskje ikke så greit like vel ?

Anonymous poster hash: 9bcbc...941

Er meget fornøyd med meg selv slik som jeg er, og hvordan jeg ser ut! Dette er bare småting som jeg er litt misfornøyd med, og vil fikse på for min egen del :) Det er langt ifra slik at jeg føler jeg MÅ gjøre dette, men gjør det kun fordi jeg har lyst - og har mulighet. Når man kan fikse på det man er misfornøyd med, hvorfor ikke? :) Har tenkt på dette i flere år, så er 100% sikker på hva jeg vil, så ikke bekymre deg - men takk for at du bryr deg :blomst: Har kun på anonymbruker fordi jeg ikke følte for å få eventuell hets for mine egne valg angående kroppen min, i og med at jeg er relativt aktiv her inne :) Ha en fin kveld videre!

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden er ikke rosa heller. Det er noe spesielt å prøve å kontrollere andres eventuelle kommentarer på et diskusjonsforum. Usaklig drittslenging kan man be seg frabedt, saklige meninger må du tåle.....

Hei! Jeg skrev det kun fordi jeg ville ha svar på spørsmålet jeg stillte, og ikke hets pågrunn av personlige valg jeg tar angående min egen kropp :) Har full forståelse for delte meninger innen dette området, men ville bare unngå "den" diskusjonen (da det er mange andre innlegg som tar opp nettopp dette - ønsker man å komme med negative og nedlatende kommentaren så kan man heller gå dit)

Er helt mottakelig for saklige meninger, men jeg spurte kun etter et spesefikt svar i inlegget mitt, så er vel forståelig at jeg kun ønsker svar på dette? :)

Ha en fin kveld videre, takk for svar! :blomst:

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akademiklinikken er også kjempeflinke. Er en kirurg der som heter Bjørn. Fantastisk vesen! Akademiklinikken har et dataprogram der du får se resultatet på pc før de setter i gang.

Anonymous poster hash: 2f46b...136

Tusen takk for svar! :hug: Ja har hørt mye bra om Bjørn Tvedt! Har du vært pasient der? (fornøyd med resultatet?)

Ha en fin kveld videre :blomst:

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler også Lars Haukeland på Fornebuklinkken! Fantastisk dyktig og behagelig kirurg.

Hei!

Tusen takk for svar! :blomst:

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

TS her igjen! Noen som kan anbefale klinikker og ønsker å dele erfaringer? Fornebuklinikken virker veldig fin, som AB over sa. Står litt mellom den og akademiklinikken. Noen som har noen tips?

Takk for svar! :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Som de over sier:

bare nevn alt på engang, så ikke vær redd for hva kirurgen vil si. En god kirurug vil komme med forslag og tips, og lytte :)

OM det skulle skje, vil du foreta alt på en samme dag? 😱

Håper ikke det, om muligheten er der, tror du vil bli ganske kjørt da.

Jeg kan anbefale Nobel Clinic(Teres Nobel)på Ryen 😊 Tok silikon der. Kjempe dyktig kirurg!! :)

Dr. Frode Amland 😊

Endret av anonym2233
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som de over sier:

bare nevn alt på engang, så ikke vær redd for hva kirurgen vil si. En god kirurug vil komme med forslag og tips, og lytte :)

OM det skulle skje, vil du foreta alt på en samme dag?

Håper ikke det, om muligheten er der, tror du vil bli ganske kjørt da.

Jeg kan anbefale Nobel Clinic Ryen Tok silikon der. Kjempe dyktig kirurg!! :)

Hei! Tusen takk for svar! :blomst:

Er så takknemlig for at du (og dere andre over) tar dere tid til å svare og hjelpe! :hug:

Om jeg får muligheten, så tar jeg gjerne alt på en gang - men ser jo grunnen til at dette kanskje ikke lar seg gjøre (mtp smerte ol)

Hake er igrunn et veldig kjapt inngrep som kan gjøres ved lokalbedøvelse, så tenker at dette går fint å kombinere med noe annet. Antar at jeg blir anbefalt og ta hake/nese i første omgang, og deretter silikon - men får se hva som lar seg gjøre!

Har barndomsveninnen min som kommer til å passe på meg i perioden etter, så tror det skulle la seg gjøre dersom jeg får lov av kirurg! Men vi får se haha, tenker jeg blir relativt redusert i ettertiden hvis jeg gjør det på den måten!

Ha en super kveld videre! :)

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :hug: Ja har hørt mye bra om Bjørn Tvedt! Har du vært pasient der? (fornøyd med resultatet?)

Ha en fin kveld videre :blomst:

Anonymous poster hash: fd8bc...c75

Har vært pasient der to ganger, og fremdeles innom for oppfølging. Alltid strålende fornøyd. Han kommer med forslag og gir deg en følelse av å være skikkelig ivaretatt og sett. Profesjonell til fingerspissene, men samtidig veldig mennesklig og ivaretakende. Jeg har hatt flere ting jeg vil ordne, og har tatt det opp med ham med en gang. Overhode ingen problem :)

Anonymous poster hash: 2f46b...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...