Gå til innhold

Havregrøt med egg


Catie'

Anbefalte innlegg

Har sett mange som lager havregrøt med egg eller cottage cheese e.l. Jeg har ikke prøvd det før så vil helst ha en oppskrift å følge siden jeg ikke har peiling hvor mye jeg skal ha i. Noen som vil dele sin metode? :) har man egget i mens havregrøten koker eller røres det i til slutt? Det kan nevnes at jeg foretrekker havregrøt laget på melk hvis det har noe å si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager noen ganger havregrøt med egg eller cottage cheese i, men har ingen oppskrift til deg da jeg bare slumper. Det er jo gleden med havregrøt — alt er bare slumping!

Jeg pleier å koke havregrøten i mikroen til den er passe tykk, så rører jeg inn egget. Hender jeg koker litt til, men ikke alltid. Samme med cottage cheesen.

Blir den for tykk tilsetter man mere vann/melk. Blir den for tynn har man oppi litt ekstra havregryn. Easy peasy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager noen ganger havregrøt med egg eller cottage cheese i, men har ingen oppskrift til deg da jeg bare slumper. Det er jo gleden med havregrøt alt er bare slumping!

Jeg pleier å koke havregrøten i mikroen til den er passe tykk, så rører jeg inn egget. Hender jeg koker litt til, men ikke alltid. Samme med cottage cheesen.

Blir den for tykk tilsetter man mere vann/melk. Blir den for tynn har man oppi litt ekstra havregryn. Easy peasy :)

Tusen takk for svar :-) kanskje jeg bare får prøve meg litt fram da! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :-) kanskje jeg bare får prøve meg litt fram da! :-D

Lykke til! YOU CAN DO IT! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager har jeg pleid å bare bruke hviten - men hørt at det er digg med hele egget :) Koker ferdig grøten, setter platen på lav varme og tar i egget. Rører kraftig for at det ikke skal klumpe seg, venter til det ikke er noe eggehvite som ikke har blandet inn og heller det over i en skål. Cottage cheese vil ofte gjøre grøten ganske rennende, fordi det kommer ut mye vann når det varmes opp - men det er greit å ha som topping uten å blande inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar egget oppi etter at grøten er ferdigkokt. Bruker både hviten og plommen og rører godt rundt. :) Cottage cheese har jeg ofte oppå grøten, men om jeg tar den i selve grøten liker jeg å ta den i litt før jeg skrur av varmen på pata, så ikke CC kjøler ned grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...