AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Under behandling må vi sitte på en spesiell måte. Jeg har store problemer med intimgrensa mi (som er på 2 meter eller mer), men det går jo ikke overens med den aktive behandlingen hos psykologen. Får hetta bare av å tenke på det. Hun tar hensyn og sier jeg må si ifra hvis det blir ubehagelig, men jeg vet at man må sitte på en spesiell måte for at hun skal få behandlet meg.. Hjelp? Hjelper litt med tyggis, litt som "munnens stressball", men... Flere som har det problemet med intimgrenser?Anonymous poster hash: ad890...559
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Hva mener du med å sitte på en spesiell måte for at hun skal få behandlet deg? Anonymous poster hash: 8bd17...4f1 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Hva mener du med å sitte på en spesiell måte for at hun skal få behandlet deg? Anonymous poster hash: 8bd17...4f1 Det er en praktisk øvelse vi gjør. Anonymous poster hash: ad890...559
Florence Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Tjaa.. Jeg tenker at man alltid må ut av komfortsonen sin for å kunne forbedre seg, men usikker på hvordan det er i en slik situasjon... 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Jeg er i allefall veldig langt utenfor komfortsonen. Hun sier at hun må presse meg litt (i forbindelse med noe annet vi snakket om), men........... Blir fullstendig utslitt etterpå. Ligger på sofaen fra jeg kommer hjem til jeg legger meg.Anonymous poster hash: ad890...559
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Vet hun at du blir så utslitt etterpå? Kanskje ikke omfanget av utslittheten, men jeg har nevnt at jeg blir veldig sliten. Får da høre at det er helt normalt. Det er 1 time i uken og jeg må sette av dagen etter til å komme meg igjen. Men går som regel ut av kontoret med en positiv følelse.Anonymous poster hash: ad890...559
Florence Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Kanskje ikke omfanget av utslittheten, men jeg har nevnt at jeg blir veldig sliten. Får da høre at det er helt normalt. Det er 1 time i uken og jeg må sette av dagen etter til å komme meg igjen. Men går som regel ut av kontoret med en positiv følelse.Anonymous poster hash: ad890...559 Vær helt ærlig og si at du blir så utslitt at du ikke fungerer etter timen. Den positive følelsen er jo viktig og riktig, så det kan være du bare trenger litt tid. Uten at jeg har noen som helst personlig eller faglig erfaring har jeg hørt at man ofte blir dratt ned i kjelleren av psykologer, for å så jobbe seg oppover og fremover igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Vær helt ærlig og si at du blir så utslitt at du ikke fungerer etter timen. Den positive følelsen er jo viktig og riktig, så det kan være du bare trenger litt tid. Uten at jeg har noen som helst personlig eller faglig erfaring har jeg hørt at man ofte blir dratt ned i kjelleren av psykologer, for å så jobbe seg oppover og fremover igjen. Ja, jeg kan forsøke og nevne det neste gang. Jeg har vært så langt nede at jeg ikke tror jeg nesten kan komme lengre ned, så jeg har ikke merket noe til å føle meg enda dårligere, heldigvis. Men det går vel opp og ned.Anonymous poster hash: ad890...559
Ferny Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Bare vær tydelig på hvordan du har det i etterkant av timen - sånn at behandleren din kan gjøre en faglig vurdering av om hun strekker grensene dine for langt. Virker jo uansett som om du opplever mestring etter timene da, siden du går ut med en god følelse. Og klart du blir sliten av å presse psyken din, men er kanskje det som skal til? Så lenge du vet at du trenger å roe ned resten av dagen, så er det jo noe du kan ta hensyn til og planlegge.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Bare vær tydelig på hvordan du har det i etterkant av timen - sånn at behandleren din kan gjøre en faglig vurdering av om hun strekker grensene dine for langt. Virker jo uansett som om du opplever mestring etter timene da, siden du går ut med en god følelse. Og klart du blir sliten av å presse psyken din, men er kanskje det som skal til? Så lenge du vet at du trenger å roe ned resten av dagen, så er det jo noe du kan ta hensyn til og planlegge. Jeg høres kanskje åndssvak ut nå, men har hatt endel drømmer særlig natten etter timene, som jeg googlet. Og skal man tro drømmetydningen, så sier drømmene meg at jeg roter for mye i fortiden, for fort! Så det er nok noe i det at det går for fort fremover.Anonymous poster hash: ad890...559
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Veldig vanlig å bli utslitt etter psykologtimen. Jeg blir det selv også og det kommer vel av at man har en time med kun fokus på følelser, og både ved å holde dem igjen, få de presset frem av psykologen, presse seg selv til å fortelle dem, og føle på disse følelsene er en utrolig stor påkjenning. Det er som en over her skriver, at for å bli bedre må man ut av komfortsonen så selvom du syntes det er ubehagelig å måtte sitte nærme psykologen er dette trening i seg selv. Akuratt som de som har angst for foreksempel bakterier må presse seg til å tørre å ta på dørhåndtak uten hansker osv. Du blir bedre! Anonymous poster hash: fefd0...c34
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 ta heller drømmene opp med henne, de gir ofte gode innblikk i sentrale tema som opptar deg her og nå. Men det er sjelden drømmeren selv ser de så godt helt alene. Jeg høres kanskje åndssvak ut nå, men har hatt endel drømmer særlig natten etter timene, som jeg googlet. Og skal man tro drømmetydningen, så sier drømmene meg at jeg roter for mye i fortiden, for fort! Så det er nok noe i det at det går for fort fremover.Anonymous poster hash: ad890...559 Anonymous poster hash: 643a7...167
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Skal få nevnt det for henne, men ønsker også å presse meg selv. Sist time sovnet jeg 45-60 min på dagen etter timen. Og er et slakt hele kvelden. Men hvis jeg blir bedre, føler jeg at det er verdt det... Anonymous poster hash: ad890...559
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå