Gå til innhold

Ensom på kveldstid, tips?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Vet det er mange tråder om ensomhet her allerede, men jeg skulle gjerne hatt noen råd. Jeg sliter en del med ensomhet, og verst er det på kveldstid når jeg sitter hjemme alene.

På dagtid har jeg jobb, og om ettermiddagene går jeg og trener for meg selv for å få tiden til å gå. Men så kommer jeg hjem, i 18-19 tiden, og da føler jeg meg bare så utrolig ensom. Kan liksom ikke gå å legge meg allerede da, selv om det er det jeg egentlig har lyst til for å slippe å kjenne på ensomheten.

Jeg har venner, men de er travle småbarnsmødre og har ikke så mye tid til å møtes. Vi ses kanskje hver andre måned. Prøver å skaffe meg større nettverk og er med på det meste av sosiale aktiviteter med jobb, men det skjer jo heller ikke så ofte.

Dette høres sikkert ganske rart ut, men er det noen som har noen tips til hva jeg kan finne på for noe? Alt fra aktiviteter til TV-serier som er interessante å følge med på. Eller hvis det er andre her som er alene på ettermiddag-/ kvelden, hva gjør dere? Bortsett fra å jobbe og trene har jeg få interesser og akkurat nå klarer jeg ikke tenke ut noe.

Anonymous poster hash: 09afc...262

Anonymous poster hash: 09afc...262

Anonymous poster hash: 09afc...262


Anonymous poster hash: 09afc...262



Anonymous poster hash: 09afc...262
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Vet det er mange tråder om ensomhet her allerede, men jeg skulle gjerne hatt noen råd. Jeg sliter en del med ensomhet, og verst er det på kveldstid når jeg sitter hjemme alene.

På dagtid har jeg jobb, og om ettermiddagene går jeg og trener for meg selv for å få tiden til å gå. Men så kommer jeg hjem, i 18-19 tiden, og da føler jeg meg bare så utrolig ensom. Kan liksom ikke gå å legge meg allerede da, selv om det er det jeg egentlig har lyst til for å slippe å kjenne på ensomheten.

Jeg har venner, men de er travle småbarnsmødre og har ikke så mye tid til å møtes. Vi ses kanskje hver andre måned. Prøver å skaffe meg større nettverk og er med på det meste av sosiale aktiviteter med jobb, men det skjer jo heller ikke så ofte.

Dette høres sikkert ganske rart ut, men er det noen som har noen tips til hva jeg kan finne på for noe? Alt fra aktiviteter til TV-serier som er interessante å følge med på. Eller hvis det er andre her som er alene på ettermiddag-/ kvelden, hva gjør dere? Bortsett fra å jobbe og trene har jeg få interesser og akkurat nå klarer jeg ikke tenke ut noe.

Anonymous poster hash: 09afc...262

Anonymous poster hash: 09afc...262

Anonymous poster hash: 09afc...262

Anonymous poster hash: 09afc...262

Anonymous poster hash: 09afc...262

Da må du få deg hobbyer/interesser:

- prioriter gruppetrening

- utforsk mulige sosiale arenaer (eks politiske partier, fagforeninger, miljø, nabolagsvel, byhistorie grupper, turgrupper, lesesirkler (sjekk biblioteket) - det finnes masse)

- sjekkesider - begynn å date umiddelbart

- psykoterapi. Snakk med noen om hvorfor det har blitt sånn for deg. Og en god terapeut hjelper og mot ensomheten.

Anonymous poster hash: 081ee...9cf

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :) Kan jo føye til at jeg hadde en del hobbier før, bla. ridning og hundesport (konkurrerte aktivt) men føler jeg har "vokst fra" de aktivitetene. Så trengte noe ny input. Terapi har jeg og faktisk vurdert.



Anonymous poster hash: 09afc...262

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...