Gå til innhold

Bursdag på Lekeland. Erfaringer? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Guttungen i huset skal snart feire 4-årsdag og vi tenkte å ha det på Lekeland.

I årene før har vi bare invitert venner med barn på samme alder, men nå blir også guttene fra samme alderskull i barnehagen invitert, så til sammen blir det 10 barn, +/-.

I bursdagspakken kan 4 voksne bli med gratis, og den kvota har jeg allerede fylt med venner.

Så jeg tenker at foreldrene fra barnehagen må bringe og hente barna sine på Lekeland. Eller ønsker noen foreldre å være med når barna "bare" er 4 år?

Er det noe annet jeg burde tenke på? :)

Anonymous poster hash: db64c...060

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke vært med når barna er fire, da har jeg levert og hentet uten bekymringer. Har lagt igjen mobilnummer i tilfelle noe skjer, da.

Tror det skal gå greit :)

Anonymous poster hash: 1e6a0...d02
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at ungene koser seg, men det blir litt mer upersonlig enn en hjemmebursdag. Ungene leker og snakker mindre med hverandre.

Tipper flere foreldre kommer til å ønske å bli med inn enn vanlig, siden Lekeland kan føles litt mer utrygt og uoversiktlig. Kan virkelig ikke foreldrene bli med inn gratis om de ønsker det? Høres merkelig ut fra Lekelandet sin side.

Anonymous poster hash: 4f075...461
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at ungene koser seg, men det blir litt mer upersonlig enn en hjemmebursdag. Ungene leker og snakker mindre med hverandre.

Tipper flere foreldre kommer til å ønske å bli med inn enn vanlig, siden Lekeland kan føles litt mer utrygt og uoversiktlig. Kan virkelig ikke foreldrene bli med inn gratis om de ønsker det? Høres merkelig ut fra Lekelandet sin side.

Anonymous poster hash: 4f075...461

Nei, det er sånn reglene er på Lekeland her og vi vil jo selvsagt betale minst mulig. Så derfor håper jeg foreldrene tør å overlate barna sine på Lekeland, og jeg ber selvsagt om tlf.nr til alle sammen :)

Vi skulle gjerne hatt det hjemme, men jeg og barnefar er ikke sammen lenger og ingen av oss har spesielt store leiligheter å boltre oss i, så tiden går nok fortere på lekeland.

TS

Skrevet

Nei, det er sånn reglene er på Lekeland her og vi vil jo selvsagt betale minst mulig. Så derfor håper jeg foreldrene tør å overlate barna sine på Lekeland, og jeg ber selvsagt om tlf.nr til alle sammen :)

Vi skulle gjerne hatt det hjemme, men jeg og barnefar er ikke sammen lenger og ingen av oss har spesielt store leiligheter å boltre oss i, så tiden går nok fortere på lekeland.

TS

Dere kan ikke låne barnehagen å ha bursdagen i da? Det er det mange i min sønns barnehage som gjør. Nå har vi vært i flere bursdager og til og med de som er hjemme hos folk er det mange foreldre som velger å bli igjen, både fordi de er mest komfortable med det og fordi barna vil det. Så dette kan jo bli enormt dyrt for dere hvis dere faktisk må betale for de voksne og, noe som egentlig er ganske så urimelig.

Jeg hadde forresten ikke latt min fireåring være alene på lekeland i selskap, både fordi jeg ikke er komfortabel med det og fordi han er tryggere når jeg er til stede i en slik setting der det ikke er voksne som han kjenner. Forrige gang vi var i bursdag så ville ikke to av femåringene heller være alene i selskapet så da måtte foreldrene være med, vi var nesten like mange foreldre som barn da. Så selv om planen kanskje er å la de være alene i bursdagen så kan det jo vær at barna ombestemmer seg når de kommer seg på plass.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å droppe et par av dine venner, og heller ha disse plassene åpne til krisetilfeller? Barna til dine venner kjenner vel deg bedre, så det kan være en idé.

Hvis ikke invitasjonene er sendt ut kunne du nevne det der også. At det er begrenset med gratisplasser for voksne, gi beskjed dersom du tror du må være med, for eksempel. Da kan de med størst behov si ifra, mens du unngår de som kanskje bare blir med av vane eller eget behov (ikke barnets)

Anonymous poster hash: 1e6a0...d02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært med der som mamma til en bursdagsgjest en gang. Det var på Leos lekeland. Husker det var en plakat utenfor der om at de ikke tar ansvar dersom uønskede hendelser skulle skje. Jeg husker desverre ikke om det var uhell i lekeapperatene, eller hvilke andre eksempler de hadde listet opp på plakaten. Så akkurat det ville jeg nok undersøkt før jeg bestilte en fest hos de.

Anonymous poster hash: 8a12a...277
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ikke låne barnehagen å ha bursdagen i da? Det er det mange i min sønns barnehage som gjør. Nå har vi vært i flere bursdager og til og med de som er hjemme hos folk er det mange foreldre som velger å bli igjen, både fordi de er mest komfortable med det og fordi barna vil det. Så dette kan jo bli enormt dyrt for dere hvis dere faktisk må betale for de voksne og, noe som egentlig er ganske så urimelig.

Jeg hadde forresten ikke latt min fireåring være alene på lekeland i selskap, både fordi jeg ikke er komfortabel med det og fordi han er tryggere når jeg er til stede i en slik setting der det ikke er voksne som han kjenner. Forrige gang vi var i bursdag så ville ikke to av femåringene heller være alene i selskapet så da måtte foreldrene være med, vi var nesten like mange foreldre som barn da. Så selv om planen kanskje er å la de være alene i bursdagen så kan det jo vær at barna ombestemmer seg når de kommer seg på plass.

Det er ikke mulig i alle barnehager. Hilsen en som ikke er ts.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på lekelandet om jeg hadde latt mitt barn være alene der. Het jeg bor, er det to ulike lekeland. Det ene er ganske oversiktlig (alt er på ett rom), mens det andre er helt kaotisk. Hun kunne vært alene på det første, men aldri i verden på det andre.

Anonymous poster hash: 8f91b...98d

Skrevet

4 åringer er kanskje litt små for at lekeland er ok? Da får jo dere et stort ansvar som må passe på barna, og jeg ville ikke likt at mitt barn var der alene. Det hadde vært greit om dere var gode venner, for da hadde jeg visst at dere kjente barnet og passet på det, men ikke med noen fra barnehagen...

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke mulig i alle barnehager. Hilsen en som ikke er ts.

Det er jeg fullt klar over, derfor jeg spurte om det var en mulighet for ts. :)

AnonymBruker
Skrevet

Min 4-åring er ikke spesielt trygg på å være alene i bursdager, så jeg må ofte være med.

Lekelandbursdag for så små har jeg kun vært med på en gang, og da var alle foreldrene med.

Jeg ville nok avklart med alle foreldrene om de trodde barnet ville være trygt uten dem, før jeg fylte opp de gratis voksen-plassene med mine venner.

Du får uansett ikke noe tid til å snakke med dine venner, da du har ansvaret for alle de barna som kommer uten foreldre. (Det er faktisk ikke så veldig vanlig å invitere foreldres venner i barnas bursdag, det er mer vanlig å invitere barn av foreldres venner, dersom barna kjenner hverandre godt. Men da stiller jo alle de voksne likt, og må gå dersom ikke barnet krever at de er der.)

Du får heller be dine venner om å betale for seg selv, og så betaler du for barna og de voksne som må være tilstede.

Anonymous poster hash: 11803...097
  • Liker 4
Skrevet

4 voksne klarer ikke å holde ett øye på så mange 4 åringer alene på ett lekeland. Jeg hadde heller aldri forlatt mitt barn på 4 år på ett uoversiktlig lekeland, ei heller hadde mitt barn ønsket det. Sist jeg var i bursdag på ett lekeland var da datteren min var 6 år og da var alle foreldrene der og hjalp til.

Jeg syns det er merkelig og uansvarlig av lekelandet og ta betalt av foreldre til 4 åringer.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke synes det var ok at ingen av foreldrene skal få være med i lekelandet om de ønsker. Min datter var i lekelandbursdag en gang, det var veldig stort og uoversiktlig. Umulig å holde styr på alle barna. Hva om ett eller flere av barna ønsker at foreldrene er med, og så kan de ikke foreldrene fordi dine venner er med? Jeg synes ikke man skal måtte betale for å passe barna sine under en bursdag. Enig med Jens, merkelig at lekelandet tar betalt for dette.

Hva med å enten be færre barn, eller leie et menighetshus eller felleslokale i borettslaget? Det gjorde vi en gang.

10 barn er det forresten kanskje mulig å presse inn i en liten leilighet? Vi hadde 10 barn sist hjemme hos oss, leilighet på ca. 70 kvadrat. Ikke veldig god plass, men det gikk helt fint.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe sted at foreldrene IKKE kan være med. Det får de velge selv. Men gratisplassene er tatt opp av mine venner, ja, men jeg betaler så klart om noen av foreldrene føler for å bli igjen :)

Noen av de kjenner vi og barna har lekt sammen før, så trolig vil det gå bra uten foreldre. Regner med foreldrene sier fra om de ønsker å bli igjen.

TS

Skrevet

Jeg har ikke skrevet noe sted at foreldrene IKKE kan være med. Det får de velge selv. Men gratisplassene er tatt opp av mine venner, ja, men jeg betaler så klart om noen av foreldrene føler for å bli igjen :)

Noen av de kjenner vi og barna har lekt sammen før, så trolig vil det gå bra uten foreldre. Regner med foreldrene sier fra om de ønsker å bli igjen.

TS

Men hvorfor skal vennene dine være med, når foreldrene til ungene som skal i selskapet kan være med i stedet? Det er jo ikke din bursdag?

• Liker 4
Skrevet

Hei TS

Skjønner at du vil ha det ute av hjemmet og at dere ikke kan betale for en masse voksne. Men: har dere prøvd å forhandle litt med lekelandet? Si at dere ønsker at dette skal bli en god opplevelse for alle barna, og foreslå at de skal tenke på dette som en mulighet til å vise frem lekelandet for flere foreldre. Usikre foreldre og barn = dårlig reklame. Glade barn og trygge foreldre = god reklame. Det er lov å spørre om at dere kan være flere voksne, det verste dere kan få er 'nei'

• Liker 2
Skrevet

På Leos lekeland er voksne gratis. Kanskje en praksis ditt lekeland burde begynne med.

Var i en slik bursdag nylig med mange 4- og 5-åringer. Da var det veldig mange foreldre som valgte å være.

Synes det var litt tidlig å invitere til "foreldreløs" bursdag på et lekeland. Med mindre det er et veldig lite og rolig lekeland beregnet for de minste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal vennene dine være med, når foreldrene til ungene som skal i selskapet kan være med i stedet? Det er jo ikke din bursdag?

Det er snakk om to av mine venner, som har to barn hver, som vi omgåes mye på fritiden.

Sønnen vår skal til sin far dagen etter bursdagen, så vi har ikke mulighet til å ha flere feiringer, derfor har vi én barnebursdag. På Lekeland er det likevel så mange andre barn, at jeg ser ikke problemet med at jeg samler sønnen min sine lekekamerater fra både fritid og barnehage? Gjør jo ikke dette for mine egen skyld..

TS

Skrevet

Du spør om råd; så ha det hjemme :) Ti barn er ikke noe stress selv i en liten leilighet, og slike bursdager varer kun i to timer, og da "slipper" du foreldre.

Det er vel ihvertfall det de fleste her svarer, at det ikke passer på lekeland med firåringer...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...