Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke finne på et helt nytt navn som ingen i hele verden heter?

Pelia, Grelia, Bælja, Hyle, Ølakk, Skada, Hemma, Zyke, Banarne, Poteder, Kon-Dom, Wæska, Teve, Aipædd, Pio, Øa, Xer, Purt, Greipert, Tor-Thur, Pøx, Zæx, Zyte, Krux, Eball, Gørd, Chopz, Zyra, Qanta, Pu, Caxe, Æø, Cazte, Hute, Nøzte, Ådd-Æven, Måd-Rite, ONS-I-Fylla osv osv.

Flere gode forslag?

Anonymous poster hash: 44d97...d0c

Purt :fnise:

"Ntååmen, så nydelig, hvor gammel er han?"

"Tre måneder nå, tida går fort!"

"åhja. Hva heter han?"

"Purt Greipert Olsen"

" :sjokkert: "

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Heter du/er du Skada?

Anonymous poster hash: 16c96...fa0

Nei, er du?

Anonymous poster hash: 44d97...d0c

Skrevet

Jentenavn

Emelia

Mariana

Lyda/lydia

Melody

Guttenavn

Milian

Irgen

Erwin

Emilian

Emin

Skrevet

Mikkel :hjerte::hjerte:

vakkert, men ikke så spesielt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Isa

Nadine

Emmelin

Anonymous poster hash: c8128...153

AnonymBruker
Skrevet

Tommelfingerregel: unngå navn som høres ut som de hører hjemme i dansk utgave av unge mødre...

Anonymous poster hash: 7b629...ba8

• Liker 6
Skrevet

Er ikke så mange spesielle navn jeg liker veldig godt, men Olea er veldig fint. Jeg elsker navnet Sonja, men det går kanskje ikke for å være spesielt? Jeg vet ikke av mange andre enn mormor og dronningen som heter det.

Skrevet

Jeg vet om en som kalte datteren sin Snø. Veldig spesielt, men ikke etter min smak

Skrevet (endret)

Ser folk er redde for at barna skal bli mobbet for spesielle navn.. Hva med å heller lære barn at man ikke skal mobbe noen for hva slags navn de har fått? Og så tror jeg folk glemmer at navn følger en utvikling som alt annet. Mange av de 'vanlige' navnene i dag stammer fra andre språk enn norsk, mitt for eksempel er hebraisk. Ingen reagerer på det.

Jeg synes guttenavnet Alvar er fint!

Endret av lizzie_
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og det har ikke slått TS at når navn diskuteres i åpent´forum, så er risikoen stor for at de ikke forblir spesielle særlig lenge dersom de også er vakre?

Våre navn er fremdeles spesielle og vakre i følge mange, men vi holdt tyst og løy når folk spurte. Jeg hadde nemlig Iben og Vilde for 25 år siden og sa det høyt.

Anonymous poster hash: b3569...1ce

Jeg heter også Vilde, og fikk navnet for 35 år siden.

Anonymous poster hash: 44763...946

Skrevet

Kanskje vanskelig å bruke i Norge, men kom på navnet Laura for noen dager siden. Det var en i en bok jeg leste som liten som het det, og har egentlig likt navnet veldig lenge, synd det har gått i glemmeboken :)

Skrevet

Kanskje vanskelig å bruke i Norge, men kom på navnet Laura for noen dager siden. Det var en i en bok jeg leste som liten som het det, og har egentlig likt navnet veldig lenge, synd det har gått i glemmeboken :)

uttalt "læura" på norsk, ikke spesielt vakkert i mine ører. Engelskuttalen er ikke så verst
Skrevet

uttalt "læura" på norsk, ikke spesielt vakkert i mine ører. Engelskuttalen er ikke så verst

Nettopp, mye penere på engelsk.

• Liker 1
Skrevet

Eg likar godt Paulus og Samuel og Samson.

AnonymBruker
Skrevet

Tommelfingerregel: unngå navn som høres ut som de hører hjemme i dansk utgave av unge mødre...Anonymous poster hash: 7b629...ba8

Hahaha, godt poeng!!

Anonymous poster hash: 88d3c...499

Skrevet

Mamma ville egentlig kalle meg Laura. Det eneste jeg er takknemlig for av det pappa har gjort for meg er å nekte på det!

• 6 måneder senere...
Skrevet

Hva med Amanda?

Synes det er et fint navn, men særlig spesielt kan man vel ikke kalle det?? Kjenner til tre små Amanda'er født de siste to årene- og det bare i min omgangskrets...!

Anonymkode: 20cb2...d85

• 6 år senere...
Skrevet

Isolde

Anonymkode: 74fe8...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...