Gå til innhold

PCOS og Metformin

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Tenkte å høre her inne om det er noen som bruker Metformin for PCOS? Og spesielt om det er noen som er slanke som bruker det?

Jeg har PCOS, aldri hatt vektproblemer men mye problemer med uren hud, uønsket hårvekst og uregelmessig mens. Har brukt Diane og Yasmin i ca 15 år, men måtte desverre slutte pga kraftig hodepine og migrene som gikk veldig ut over hverdagen min.

Nå har acnen kommet tilbake, spesielt på ryggen, og det plager meg noe veldig :( Ikke rart PCOS kalles "the ugly disease" for jeg føler meg skikkelig ekkel!

Før jeg begynte på p-piller prøvde jeg ALT av hudbehandling, inkludert Roaccutan, men ingen ting hjalp.

Har hørt at Metformin kan hjelpe på huden, så tenkte å høre om noen her hadde erfaringer med det, og evt om dere hadde noen bivirkninger av medisinen.

Anonymous poster hash: 1e745...bb7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Metformin har ingen dokumentert effekt på hud. Men den kan hjelpe deg med hormonnivåer i kroppen som hjelper mot uren hud.

Anonymous poster hash: ba5e9...750
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen positiv virkning av metformin da jeg gikk på den, men spirix har hjulpet mye på hud og hårvekst. Men jeg vet om mange som har hatt positive erfaringer med metformin, så det er kanskje verdt et forsøk :)

Anonymous poster hash: ccee4...fa1
AnonymBruker
Skrevet

Metformin har ingen dokumentert effekt på hud. Men den kan hjelpe deg med hormonnivåer i kroppen som hjelper mot uren hud.

Anonymous poster hash: ba5e9...750

TS her, takk for svar! Det er hormonene jeg ønsker å få kontroll på, virker som de er helt 'out of wack'. :bond:

Jeg hadde ingen positiv virkning av metformin da jeg gikk på den, men spirix har hjulpet mye på hud og hårvekst. Men jeg vet om mange som har hatt positive erfaringer med metformin, så det er kanskje verdt et forsøk :)

Anonymous poster hash: ccee4...fa1

Takk for info, kanskje det er verdt å prøve Spirix. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...