AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Jeg forstod nylig at jeg er ganske sterkt plaget av munntørrhet (det har kommet gradvis snikende over flere år pga medisiner, så det har tatt meg en stund å innse hvor ille det er blitt). Tannlegen bekreftet at jeg har det. Nå lurer jeg på om det er noe med å gjøre, for det er fryktelig plagsomt. Særlig når jeg skal trene... Jeg drikker fort 2-3 liter vann på en times treningsøkt, fordi munnen og svelger tørker ut så mye at det gjør vondt. Kondisjonstrening har jeg bare måttet gi opp, jeg får ikke puste til slutt fordi svelget er så tørt og vondt. Er dette vanlig ved munntørrhet? Jeg har prøvd å lese litt, men finner ikke det nevnt noe sted. Jeg har bestilt time hos legen, men fikk først time i slutten av juni >.< Så hadde vært fint å høre andres erfaringer i mellomtiden Anonymous poster hash: dae9b...9b8
Safira Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Jeg sliter ikke selv med munntørrhet, men vet at det finnes forskjellige pastiller og munnspray som kan hjelpe. Hør hva de anbefaler på apoteket! Du kan også forsøke med tyggis, om du ikke alt har prøvd det.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Be om å få komme til hos fastlegen tidligere. Munntørrhet er ikke bra for tennene, så de bør du være ekstra nye med å stelle. Tenker med en gang jeg leser det du skriver på Sjøgrens sykdom. Google og se om dette er noe du selv synes passer for deg i din situasjon.Anonymous poster hash: 104d8...422
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Fikk et råd på apoteket om at jeg kunne skylle munnen med saltvann, det skulle visst ha langvarig effekt mot munntørrhet. Har imidlertid ikke prøvd det selv. Anonymous poster hash: 36442...4e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå