Gjest mamma 82 Skrevet 14. april 2015 #1 Skrevet 14. april 2015 Hei 😀 Et tema som har blitt duskutert hit og dit i det siste hos oss er egentid for mor. Vi har en sønn på 5 mnd. Far går på skole og er kunn hjemme i helgene. Sønnen spiset dårlig. Måltid hver tredje time og dette kan ta minst en time med et måltid. Mor har vært borte fra sønnen et døgn siden han kom til. Far er å hjelper kompiser og liknende i helger og ønsker å treffe sine. Sier at noe skal ta to timer og kommer hjem etter åtte timer. Jeg som mor har gått tre fire turer alene siden sønnen kom til og vært på kino en gang bortsett fra det ene døgnet jeg var på tur. Sliter også med slitenhet,hjertebank og svimmelhet som legen ikke finner noen årsak til. Jeg er ikke med på noen aktiviteter i uken. Er på butikken el besøk hos nabo/venner men da er sønnen med. Samboer har vært noe uærlig i det siste med hvem han tekster med osv. Jeg sliter med å finne meg til rette i nytt miljø på samboer hjemplass . opplever at folk ikke snakker med meg da jeg kommer uten samboer. Går da jeg kommer isv (typisk jentemobbing) slik blir jeg også behandlet av hans familie. Han sier jeg opplever alt negativt og vrir alt til det negative. Slik som jentemobbingen- han mener det ikke er tilfelle. Jeg er dødsliten av og ikke få hvile ut. Er nok en person som trenger alenetid. Noe jeg sa ifra om tidlig i forholdet. Alt jeg ønsker er en time el noe av og til. Er jeg så urimelig ? Trenger andres synsvinkler 😀
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #2 Skrevet 14. april 2015 Slik du forteller det TS så er du ikke urimelig. At menn går ut og sier de er hjemme om to timer, for så å "glemme" tiden er helt normalt blandt menn, tror de har en egen klokke... Men ettersom han er bortreist i ukene bør han være hjemme i helgene. Dere høres ganske unge ut? Virker ikke som han er klar for å ta ansvar for baby og familie. Så her må du nok sette foten ned. Ikke så lett å finne seg til rette i nytt miljø med en liten baby og en samboer som heller vil være med gutta. Men kanskje det finnes en aktivitet som er tilrettelagt for barn med små barn? Sjekk litt rundt, prøv å finne noen å prate med og komme deg ut sammen med. Har du familie som du kan reise til? Hadde kanskje vært greit å komme seg bort litt, kanskje samboer hadde fått kjenne litt på savnet? Han tenker nok nå at du sitter hjemme og venter på han uansett... Ikke la han ta deg for gitt! Anonymous poster hash: 7af4d...cff 1
Gjest mamma 82 Skrevet 14. april 2015 #3 Skrevet 14. april 2015 Jeg forteller det så klart i fra min side... Å alle saker har vel flere sider.... Jeg er i førsten på 30 åra og han er fem år yngre enn meg. Jeg har foraøkt å bli med på barselgruppe men det har vært to av ti som møter opp. Ellers så bor jeg ti mil unna min familie som jeg så klart besøker da jeg kan! Ja han er nok ikke klar for familie som han hirket som og være på forhand..
Jade Skrevet 14. april 2015 #4 Skrevet 14. april 2015 Klart du skal ha alenetid!! Dere er to om å få et barn, selv om du gjorde mesteparten de 9 første månedene. Har du vurdert å flytte til din familie sin by? Ser ikke ut som et trivelig sted hvor du bor... Du er vel i praksis alenemor. Da er det godt med familie rundt.
Gjest mamma 82 Skrevet 14. april 2015 #5 Skrevet 14. april 2015 Jeg flyttet fra der min familie bor og hit forsi han ikke vil bo andre plasser. Muligheteb til å flytte tilbake er vel alltids der
Gjest Solstråla88 Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Alenetid er viktig. Her er lillegutt bare 3 uker men den halvtimen jeg kan dusje alene på kvelden er gull! Evt om mannen og lillegutt går på trilletur. Han har heldigvis begynt å sove litt bedre om nettene, men når han har to dager fri i strekk forventer jeg at han kan stå opp med barnet en av dagene slik at jeg får sovet ut
Gjest mamma 82 Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Helt enig i det du skriver! Jeg får tatt en dursj av og til men da mener han at jeg dutsjer for ofte... Mulig men jeg er alene. Når han og den lille våkner så vekker han oggså meg... Så det er ikke ofte jeg gar fått sove. Trilletur alene har nesten ikke skjed... Evt ved krangler. Men da er det ingwn god følelse for meg og bli igjen alene. Jeg tror jeg får mer å gi hvis jeg kan få disse få minuttene for meg selv. Nå er det mest kritikk på at jeg ikke sier bok at jeg er glad i han. Nå er jeg så utrolig sliten. Å sliter med å klare dagene alene med den lille. Å sånn var det ikke jeg hadde sett det for meg.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Høres kjipt ut, ts. Jeg syns på ingen måte det er riktig at han aleine skal diktere hvor dere skal bo. At han ikke vil bo andre steder holder ikke i min bok. Her må det være mulig å finne en kompromiss. Du skal også trives, ærlig talt, det er livet ditt også det er snakk om her. Tror jeg hadde pakka kofferten og tatt noen måneder hjemme hos familien om jeg var deg. Så får han heller komme dit i helgene, dersom han ikke skal hjelpe kompiser :-p Anonymous poster hash: c84c5...4c6
Gjest mamma 82 Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Er en mulighet det om det ikke mulig å bli forstått og få det bedre her...
Britt Banditt Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Her hadde jeg satt foten ned. Blir det ikke bedre bør du gå fra han. Han oppfører seg egoistisk og jeg syns han er en dårlig far og samboer. Og ikke minst umoden.
LatersBaby Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Jeg kan forstå deg ts, alenetid er veldig viktig en gang i blant for å kunne hente seg inn igjen og dermed yte sitt beste sammen med barnet. Jeg har 2 barn, og har ikke hatt noe alenetid siden jeg ble gravid med minste som nå er 4 mnd. Men i mitt tilfelle tar ikke babyen flaske og er derfor totalt avhengig av meg 24/7, så derfor har jeg bare tilpasset meg dette og tenkt at dette er bare en liten tid av livet, når barnet blir større og jeg vet at det ikke er noe problem for pappaen å ha barna, så kommer jeg til å kreve litt alenetid innimellom. Men at faren mener du dusjer for lenge?! Er han redd for å være med barnet alene?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 her er det vel ikke bare alenetid som er problemet. Problemet er at barnefaren overhode ikke er tilstede, og bare prioriterer andre. Hadde barnefaren vært hjemme i helgen så kunne TS om ikke annet fått slappe av litt. Som andre her så vil jeg anbefale deg å ta en tur til familien din, hvis du har mulighet til det. Barnefar er helt tydelig ikke klar for familie enda, dessverre. Anonymous poster hash: 7af4d...cff
Gjest mamma 82 Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Ja tur til familie blir det i de nærmeste dagene. Ja det er flere ting enn bare alene tid... Han er nok ikke klar. Dette er noe jeg ba han tenke over og ta en avgjørelse på føre evt barn. Han mener ja at jeg dursjer for ofte og lenge. Jeg føle meg overvåket og ikke får mulighet til å gjøre som jeg vil i eget hjem
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå