Gå til innhold

Dette er hva feministisk logikk er


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feministisk logikk

Noe som er eksklusivt for menn - Knus patriarkatet,vi vil ha tilgang!
Noe som er eksklusivt for kvinner - Flott at vi får ha noe for oss selv hvor vi slipper undertrykking.

Anklager om og være en bitter bittepikk kommer i løpe av 1...2...3



Anonymous poster hash: e96c3...c35
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så sant så sant. Kvinner er nærmest en parodi på menn, ikke rart at mange kvinner har vanskeligheter med å finne mening og innhold her i livet.

Kvinner er litt som barn, de forstår bare ikke at alle mennesker deler felles skjebne her på jorda, det er ikke noen som har det for bra. Aah som jeg skulle ønske kvinner kunne lære å begrense seg litt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feministisk logikk

Noe som er eksklusivt for menn - Knus patriarkatet,vi vil ha tilgang!

Noe som er eksklusivt for kvinner - Flott at vi får ha noe for oss selv hvor vi slipper undertrykking.

Anklager om og være en bitter bittepikk kommer i løpe av 1...2...3

Anonymous poster hash: e96c3...c35

HAr du eksempel på hva som er ekslusivt for kvinner da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksklusivt for kvinner, hva kan det være mon tro?

Mensen

Være gravid

Fødsel

Gynekologisk undersøkelse

Joda, fantastisk å ha dette for oss selv.



Anonymous poster hash: 89394...c68
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feministisk logikk

Noe som er eksklusivt for menn - Knus patriarkatet,vi vil ha tilgang!

Noe som er eksklusivt for kvinner - Flott at vi får ha noe for oss selv hvor vi slipper undertrykking.

Anklager om og være en bitter bittepikk kommer i løpe av 1...2...3

Anonymous poster hash: e96c3...c35

Jeg får kreft i hjernen av å lese dette.

Anonymous poster hash: 5bb50...d40

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

HAr du eksempel på hva som er ekslusivt for kvinner da?

Slå menn i komedier (morsomt når kvinner fiker til håpløse menn!)

Fremstå som sterke og modige i reklamer, hvor de tråkker (bokstavelig talt) på patetiske menn

Bruke kjønnsdiskriminerende hersketeknikker i debatter samtidig som de ser "søte" ut

Komme med generaliseringer som f.eks "menn kan ikke gjøre to ting på en gang, hahah!", "menn er enkle dyr som bare tenker på sex" - selv om ingen av påstandene er sanne.

Masse slike generaliseringer og løgner både i "real life" og i medier.

Vi kunne selvsagt klaget og sagt at dere har så mye privilegier og at vi menn sliter litt med tanke på hvor mange unge menn som tar selvmord, er ensomme osv. Men vi velger å ikke skylde på andre for vår misfortune :) (Med unntak av noen få såkalte bitterpikker da)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå menn i komedier (morsomt når kvinner fiker til håpløse menn!)

Fremstå som sterke og modige i reklamer, hvor de tråkker (bokstavelig talt) på patetiske menn

Bruke kjønnsdiskriminerende hersketeknikker i debatter samtidig som de ser "søte" ut

Komme med generaliseringer som f.eks "menn kan ikke gjøre to ting på en gang, hahah!", "menn er enkle dyr som bare tenker på sex" - selv om ingen av påstandene er sanne.

Masse slike generaliseringer og løgner både i "real life" og i medier.

Vi kunne selvsagt klaget og sagt at dere har så mye privilegier og at vi menn sliter litt med tanke på hvor mange unge menn som tar selvmord, er ensomme osv. Men vi velger å ikke skylde på andre for vår misfortune :) (Med unntak av noen få såkalte bitterpikker da)

Dette er ikke eksklusivt for kvinner.

Prøv igjen.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå menn i komedier (morsomt når kvinner fiker til håpløse menn!)

Fremstå som sterke og modige i reklamer, hvor de tråkker (bokstavelig talt) på patetiske menn

Bruke kjønnsdiskriminerende hersketeknikker i debatter samtidig som de ser "søte" ut

Komme med generaliseringer som f.eks "menn kan ikke gjøre to ting på en gang, hahah!", "menn er enkle dyr som bare tenker på sex" - selv om ingen av påstandene er sanne.

Masse slike generaliseringer og løgner både i "real life" og i medier.

Vi kunne selvsagt klaget og sagt at dere har så mye privilegier og at vi menn sliter litt med tanke på hvor mange unge menn som tar selvmord, er ensomme osv. Men vi velger å ikke skylde på andre for vår misfortune :) (Med unntak av noen få såkalte bitterpikker da)

Forøvrig, du er invitert til å bli med meg når jeg har mensen og skifte bind og slikt. Siden det er så stort privilegie med disse tingene vi kvinner har eksklisivt. Eller hva med å bli med meg alle de gangene jeg er hos gynekologen og så kan du sette deg oppi der og bli undersøkt du også slik at du ser hvor utrolig heldige vi kvinner er som må sitte oppi den stolen og bli lyst oppi underlivet.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, du er invitert til å bli med meg når jeg har mensen og skifte bind og slikt. Siden det er så stort privilegie med disse tingene vi kvinner har eksklisivt. Eller hva med å bli med meg alle de gangene jeg er hos gynekologen og så kan du sette deg oppi der og bli undersøkt du også slik at du ser hvor utrolig heldige vi kvinner er som må sitte oppi den stolen og bli lyst oppi underlivet.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Kansje du vil være med meg på prostataundersøkelse, eller sjekk for testikkelkreft da? Siden du mener at bare damer har et kjønnsorghan som er unikt for dem (hvordan går det ann egentlig?)

Kvinner som deg er akkurat det TS sikter til.

Anonymous poster hash: 02e6b...fd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du vil være med meg på prostataundersøkelse, eller sjekk for testikkelkreft da? Siden du mener at bare damer har et kjønnsorghan som er unikt for dem (hvordan går det ann egentlig?) Kvinner som deg er akkurat det TS sikter til. Anonymous poster hash: 02e6b...fd3

Jeg ser menns underliv på jobb hver dag, så en prostataundersøkelse er veldig interessant. Når kan jeg bli med? :)

Å ha mensen er noe som er unikt for kvinner. Det er også unikt for kvinner å gå til gynekolog.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser menns underliv på jobb hver dag, så en prostataundersøkelse er veldig interessant. Når kan jeg bli med? :)

Å ha mensen er noe som er unikt for kvinner. Det er også unikt for kvinner å gå til gynekolog.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

På samme måte som det du siterte er unikt for menn? Hva er poenget ditt? At kvinner har et kjønnsorgan som menn ikke har?

Anonymous poster hash: 02e6b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Dette er ikke eksklusivt for kvinner.

Prøv igjen.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Så har man sånne hersketeknikker som du bruker her med "prøv igjen" som impliserer at jeg er en idiot.

Du har heller ikke noe argument, du bare påstår at dette ikke er ekslusivt for kvinner. Jo, det er det - i filmer, serier, reklamer og aviser/magasiner.

Så tilfeldigvis i et sånt kjendismagasin her forleden, hvor det var bilder av kjendismenn sine pikker som synes igjennom buksa. " Sjekk her a jenter..mmm..deilig". Tenk om det var omvendt - bilder av fitter gjennom skjørtene med kommentarene "sjekk her a gutter". Hadde aldri skjedd.

Endret av FuturePrimitive
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Forøvrig, du er invitert til å bli med meg når jeg har mensen og skifte bind og slikt. Siden det er så stort privilegie med disse tingene vi kvinner har eksklisivt. Eller hva med å bli med meg alle de gangene jeg er hos gynekologen og så kan du sette deg oppi der og bli undersøkt du også slik at du ser hvor utrolig heldige vi kvinner er som må sitte oppi den stolen og bli lyst oppi underlivet.

Anonymous poster hash: cd67b...53e

Menn må vel også til gynekologisk undersøkelse i blandt? Er det noe du må veldig ofte? Kanskje noe er galt med deg? Kona mi er aldri til gynekolog.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå menn i komedier (morsomt når kvinner fiker til håpløse menn!)

Fremstå som sterke og modige i reklamer, hvor de tråkker (bokstavelig talt) på patetiske menn

Bruke kjønnsdiskriminerende hersketeknikker i debatter samtidig som de ser "søte" ut

Komme med generaliseringer som f.eks "menn kan ikke gjøre to ting på en gang, hahah!", "menn er enkle dyr som bare tenker på sex" - selv om ingen av påstandene er sanne.

Masse slike generaliseringer og løgner både i "real life" og i medier.

Vi kunne selvsagt klaget og sagt at dere har så mye privilegier og at vi menn sliter litt med tanke på hvor mange unge menn som tar selvmord, er ensomme osv. Men vi velger å ikke skylde på andre for vår misfortune :) (Med unntak av noen få såkalte bitterpikker da)

jeg har ikke så mye greie på det, men

er det sånn at det er damer som skriver, har regien og finansierer disse reklamene og komediene?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn må vel også til gynekologisk undersøkelse i blandt? Er det noe du må veldig ofte? Kanskje noe er galt med deg? Kona mi er aldri til gynekolog.

En gynekolog er spesialist i kvinnesykdommer så jeg vil tro du ikke går dit med mindre du er sammen med dama i forbindelse med fødselsundersøkelser e.l. Ikke det, gynekologer har vel vanlig legeutdannelse i bunnen så de vet nok en del om mannekroppen også. Men det er vel lite sannsynlig at menn drar innom gynekologisk avdeling for å bli undersøkt selv. Menn går vel heller til urolog dersom de får rusk i trompeten.

De fleste kvinner tar jevnlig gynekologisk undersøkelse hos fastlegen, så selv om de fleste ikke er så ofte hos gynekolog er det vanlig å sjekke underlivshelsa i hvert fall hvert tredje år (anbefalt minimum for celleprøver), noen oftere. Noen drar også i forbindelse med prevensjonsmidler, f.eks. innsett og bytting av spiral. Dette varierer om fastlegen tar eller videresender til gynekolog.

Det var dagens time om dameleger og sånn :) Når det er sagt kan jeg ikke si at jeg går rundt og er bitter fordi menn ikke må skreve i gynekologstolen eller ha mensen. Men så er jeg ikke bitter over at menn søker sammen i eksklusive gutteklubber eller gjør ting alene heller.

Ikke en gang kvinneguiden er ekslusivt for kvinner.

Nei heldigvis. Det hadde blitt forferdelig kjedelig. Navnet er jo misvisende da så det kunne med fordel ha vært endret på.

Komme med generaliseringer som f.eks "menn kan ikke gjøre to ting på en gang, hahah!", "menn er enkle dyr som bare tenker på sex" - selv om ingen av påstandene er sanne.

Jeg har alltid hatt et sterkt håp om at menn ikke er så enkle men når illusjonene mine blir ødelagt er det fordi menn selv påstår at det er tilfelle. F.eks. karer som han her. Er han feminist?

Anonymous poster hash: f4a3d...6a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FuturePrimitive

jeg har ikke så mye greie på det, men

er det sånn at det er damer som skriver, har regien og finansierer disse reklamene og komediene?

Ja? Det vil jeg da tro. Finnes da masse av kvinner med både penger, høye stillinger og makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

En gynekolog er spesialist i kvinnesykdommer så jeg vil tro du ikke går dit med mindre du er sammen med dama i forbindelse med fødselsundersøkelser e.l. Ikke det, gynekologer har vel vanlig legeutdannelse i bunnen så de vet nok en del om mannekroppen også. Men det er vel lite sannsynlig at menn drar innom gynekologisk avdeling for å bli undersøkt selv. Menn går vel heller til urolog dersom de får rusk i trompeten.

De fleste kvinner tar jevnlig gynekologisk undersøkelse hos fastlegen, så selv om de fleste ikke er så ofte hos gynekolog er det vanlig å sjekke underlivshelsa i hvert fall hvert tredje år (anbefalt minimum for celleprøver), noen oftere. Noen drar også i forbindelse med prevensjonsmidler, f.eks. innsett og bytting av spiral. Dette varierer om fastlegen tar eller videresender til gynekolog.

Det var dagens time om dameleger og sånn :) Når det er sagt kan jeg ikke si at jeg går rundt og er bitter fordi menn ikke må skreve i gynekologstolen eller ha mensen. Men så er jeg ikke bitter over at menn søker sammen i eksklusive gutteklubber eller gjør ting alene heller.

Nei heldigvis. Det hadde blitt forferdelig kjedelig. Navnet er jo misvisende da så det kunne med fordel ha vært endret på.

Jeg har alltid hatt et sterkt håp om at menn ikke er så enkle men når illusjonene mine blir ødelagt er det fordi menn selv påstår at det er tilfelle. F.eks. karer som han her. Er han feminist?

Anonymous poster hash: f4a3d...6a2

Ja. De fleste menn er med i ekslusive gutteklubber...kjenner meg igjen der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Det vil jeg da tro. Finnes da masse av kvinner med både penger, høye stillinger og makt.

ok. da vet vi det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nå litt artig da..

leste akkurat en annen tråd, "har du gitt opp å finne den rette mannen?"

der noen anonyme koste seg med å harselere over kvinners manglende intellekt, at de mangler logisk sans og ikke kan tenke, bare føle, og det er derfor mennene styrer verden og finner opp alt og sånn.

men her får jeg altså fortalt at det faktisk er omvendt, at det å bruke kjønnsdiskriminerende hersketeknikker er en kvinnegreie..

jeg personlig tror egentlig ikke på noen av påstandene, jeg tror de aller fleste mennesker egentlig har et mer nyansert syn på verden og menneskene i den. men det blir veldig enkelt å legge merke til meninger, og la seg farge av dem, da mennesker har en tendens til å ubevisst favorisere informasjon som styrker det verdensbildet en allerede har.

og at det er kvinner som styrer medieverden med intensjon å nedverdige menn...

jeg vet ikke jeg.... jeg tenker kanskje at når det gjelder media og reklame så er kanskje det overordnede målet, ikke å fremme feministisk ideologi, men å få folk til å bruke penger på ting...?

tror kanskje både kvinner og menn har en finger med i det spillet, når jeg tenker meg om.

når det gjelder debatten om gynekologi og urologi, så tenker jeg kanskje at vi ikke skal synes så veldig synd på oss selv for å ha mulighet til undersøkelser når vi har behov for det.

helsehjelp er et privilegium vi skal sette pris på og være takknemlig for, så har vi større sjanse for å få oppdaget livmorhalskreft og prostatakreft, for eksempel, og få behandling når vi trenger det.

tenker jeg da.

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...