Gå til innhold

Overflod av ekspertråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det går nesten ikke en dag uten at et nettsted skriver om hva man ikke skal si eller gjøre til barna. Vi må ikke si ditt og datt sier barnepsykologer fordi det kan skade barna.

Jeg blir helt tullerusk av alle disse rådene. Disse ekspertene, er de klar over at vi er mennesker med alle våre feil og mangler? Jeg merker selv at når jeg leser alle disse sakene så blir jeg grådig usikker og redd for å nesten ødelegge barnet. For det er faktisk sånn at mange av disse tingene ekspertene sier er noe vi gjør. Noen av tingene er innlysende at vi ikke skal si. Andre ting er noe det er lett å si når man er stresset, er sliten o.l. Vi er tross alt ikke roboter!

Jeg tror jeg rett og slett må slutte å lese disse artiklene og heller følge magefølelsen!

Andre som tenker det samme?

Anonymous poster hash: 69c4d...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ihvertfall ta råd på dette forumet og andre forum med en klype salt. ;)

For her er det mange barnløse som har et nærmest uvirkelig syn på hva foreldre skal gjøre/ikke gjøre. Kun det å være perfekt er godt nok. Grensen for hva som er normalt er blitt veldig høy.

"Innen normalen" er faktisk et større område enn hva mange tror. Å ha en dårlig dag er også lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse artiklene er vel mest til for å opplyse de som ikke vet bedre. Meningen er nok ikke å dømme deg fordi du sa noe "feil" til barnet, en dag du var stresset og sliten, men heller å opplyse de som alltid sier disse tingene.

Anonymous poster hash: 78185...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Det står daglig ekspertråd I avisene. For eit minutt sidan las eg ei uttaling frå ein ekspert: Michael Kors vesker er ikke populær lenger

Kven dit på makta til å Gje nokon ekspertittelen? Og kven kan vera ekspert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse artiklene har mye sant i seg, men det er også en del av dem du må ta med en klype salt.

Når det står at man ikke skal si "dette har du klart før" fordi det vil gjøre barnet usikkert. Det tar jeg hvertfall med en klype salt.

Anonymous poster hash: 69c4d...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva kan man si, det er vanskelig å oppdra barn. Mange måter å ødelegge dem for livet på.

Jeg er en av de som slet med komplekser i maaaange år fordi lærere og foreldre fortalte meg at jeg var intelligent, smart og flink. Da jeg begynte å få mer utfordringer på ungdomsskolen eller da jeg ikke fikk til noe, gikk jeg rett i kjelleren fordi jeg var overbevist om at det var bevis på at jeg var dum. Sånn rundt 24 begynte jeg å stole mer på at jeg faktisk ikke var så dum og håpløs som jeg hadde trodd. Men det ble aldri noe mer utdanning på meg, da.



Anonymous poster hash: 58dab...e04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man si, det er vanskelig å oppdra barn. Mange måter å ødelegge dem for livet på.

Jeg er en av de som slet med komplekser i maaaange år fordi lærere og foreldre fortalte meg at jeg var intelligent, smart og flink. Da jeg begynte å få mer utfordringer på ungdomsskolen eller da jeg ikke fikk til noe, gikk jeg rett i kjelleren fordi jeg var overbevist om at det var bevis på at jeg var dum. Sånn rundt 24 begynte jeg å stole mer på at jeg faktisk ikke var så dum og håpløs som jeg hadde trodd. Men det ble aldri noe mer utdanning på meg, da.

Anonymous poster hash: 58dab...e04

Men fikk du noe oppbacking når ting ble litt tyngre da?

Håper jeg klarer å oppdra datteren uten å ødelegge henne.

Anonymous poster hash: 69c4d...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...