AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Er det noen som vet hva autismesymptomet "reversering av pronomer" betyr? jeg har prøvd å google det, det eneste som kom opp var "uttale pronomen slik de høres" men det er da normalt? Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3
Gjest Inggolf Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 (endret) Mennesker med autismespekterforstyrrelser har en tendens til å reversere pronomener... (fordi de gjentar pronomener slik de høres Endret 13. april 2015 av Noz
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 de skrev "pronomer" i læreboka, er vel liten forskjell. Og du svarte ikke på spørsmålet mitt, du har bare gjentatt det jeg allerede vet. Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Dette lurer jeg også på. Kan det være at en mann omtaler seg selv som 'han' istf å si 'jeg'? Eksempelvis si: 'Han har så mange rundt seg.' istf å si 'Jeg har så mange rundt meg.' Anonymous poster hash: aa472...79f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Det er vel at man omtaler seg selv slik man blir omtalt av andre. Hvordan har du det? Du har det bra! (Isteden for jeg)Anonymous poster hash: 8e831...dfd 3
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #6 Skrevet 13. april 2015 Det er vel at man omtaler seg selv slik man blir omtalt av andre. Hvordan har du det? Du har det bra! (Isteden for jeg)Anonymous poster hash: 8e831...dfd Takk, det var ganske mye bedre forklart en noz over, som tydeligvis bare var ute etter å spamme Fikk snakket med noen som har litt peiling, det involverer tydeligvis også at man bruker sitt eget navn (evt navn på andre) i stede for pronomen Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3 3
kaffemor Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Takk, det var ganske mye bedre forklart en noz over, som tydeligvis bare var ute etter å spamme Fikk snakket med noen som har litt peiling, det involverer tydeligvis også at man bruker sitt eget navn (evt navn på andre) i stede for pronomen Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3 I alle dager? Hun prøvde jo bare å hjelpe.
Gjest Inggolf Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Takk, det var ganske mye bedre forklart en noz over, som tydeligvis bare var ute etter å spamme Fikk snakket med noen som har litt peiling, det involverer tydeligvis også at man bruker sitt eget navn (evt navn på andre) i stede for pronomen Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3 Heheee, okeeei? Jeg skrev jo at de tar en tendens til det fordi de gjentar pronomenen slik de hører det... Hvis du ikke forstod det, så er ikke det min feil.. Du beviser ihvertfall at du ikke vet hva "å spamme" er også..
Gjest Inggolf Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 I alle dager? Hun prøvde jo bare å hjelpe. Nei, jeg bare spammer
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Heheee, okeeei? Jeg skrev jo at de tar en tendens til det fordi de gjentar pronomenen slik de hører det... Hvis du ikke forstod det, så er ikke det min feil.. Du beviser ihvertfall at du ikke vet hva "å spamme" er også.. Du skrev at de utaler det slik de høres (altså akkurat det jeg selv skrev selv, fordi jeg ikke forsto det), og da hadde jeg tolket setninga som at de sier et ord sånn som de hører at det uttales, noe som selvfølgelig ikke gir mening fordi det er normalt. Når jeg stiller spørsmålet så er det åpenbart at jeg ikke har forstått hva som menes, og da hjelper det ikke på forståelsen at andre gjentar det jeg har skrevet. Om du forsto det mye bedre enn jeg gjorde så kunne du presentert et eksempel. Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3 2
Anglofil Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Tråden er ryddet for språkdebatt. Yvonne (mod) 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #12 Skrevet 14. april 2015 Kan dere som vet hva det innebærer gi noen flere samtale/ konkrete eksempler? Jeg har ikke hørt om dette fenomenet før. Syntes det var interessant. På forhånt takk ☺Anonymous poster hash: 9f139...270
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå