Gå til innhold

Autismesymptom - reversering av pronomer?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet hva autismesymptomet "reversering av pronomer" betyr? jeg har prøvd å google det, det eneste som kom opp var "uttale pronomen slik de høres" men det er da normalt?



Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3
Videoannonse
Annonse
Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Mennesker med autismespekterforstyrrelser har en tendens til å reversere

pronomener... (fordi de gjentar pronomener slik de høres

Endret av Noz
AnonymBruker
Skrevet

de skrev "pronomer" i læreboka, er vel liten forskjell. Og du svarte ikke på spørsmålet mitt, du har bare gjentatt det jeg allerede vet.



Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på.

Kan det være at en mann omtaler seg selv som 'han' istf å si 'jeg'?

Eksempelvis si: 'Han har så mange rundt seg.' istf å si 'Jeg har så mange rundt meg.'



Anonymous poster hash: aa472...79f
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel at man omtaler seg selv slik man blir omtalt av andre.

Hvordan har du det?

Du har det bra! (Isteden for jeg)

Anonymous poster hash: 8e831...dfd

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel at man omtaler seg selv slik man blir omtalt av andre.

Hvordan har du det?

Du har det bra! (Isteden for jeg)

Anonymous poster hash: 8e831...dfd

Takk, det var ganske mye bedre forklart en noz over, som tydeligvis bare var ute etter å spamme

Fikk snakket med noen som har litt peiling, det involverer tydeligvis også at man bruker sitt eget navn (evt navn på andre) i stede for pronomen

Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3

  • Liker 3
Skrevet

Takk, det var ganske mye bedre forklart en noz over, som tydeligvis bare var ute etter å spamme

Fikk snakket med noen som har litt peiling, det involverer tydeligvis også at man bruker sitt eget navn (evt navn på andre) i stede for pronomen

Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3

I alle dager? :klo: Hun prøvde jo bare å hjelpe.

Gjest Inggolf
Skrevet

Takk, det var ganske mye bedre forklart en noz over, som tydeligvis bare var ute etter å spamme

Fikk snakket med noen som har litt peiling, det involverer tydeligvis også at man bruker sitt eget navn (evt navn på andre) i stede for pronomen

Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3

Heheee, okeeei? :ler:

Jeg skrev jo at de tar en tendens til det fordi de gjentar pronomenen slik de hører det...

Hvis du ikke forstod det, så er ikke det min feil..

Du beviser ihvertfall at du ikke vet hva "å spamme" er også..

Gjest Inggolf
Skrevet

I alle dager? :klo: Hun prøvde jo bare å hjelpe.

Nei, jeg bare spammer :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Heheee, okeeei? :ler:

Jeg skrev jo at de tar en tendens til det fordi de gjentar pronomenen slik de hører det...

Hvis du ikke forstod det, så er ikke det min feil..

Du beviser ihvertfall at du ikke vet hva "å spamme" er også..

Du skrev at de utaler det slik de høres (altså akkurat det jeg selv skrev selv, fordi jeg ikke forsto det), og da hadde jeg tolket setninga som at de sier et ord sånn som de hører at det uttales, noe som selvfølgelig ikke gir mening fordi det er normalt.

Når jeg stiller spørsmålet så er det åpenbart at jeg ikke har forstått hva som menes, og da hjelper det ikke på forståelsen at andre gjentar det jeg har skrevet. Om du forsto det mye bedre enn jeg gjorde så kunne du presentert et eksempel.

Anonymous poster hash: 2ff7b...4a3

  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for språkdebatt.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere som vet hva det innebærer gi noen flere samtale/ konkrete eksempler?

Jeg har ikke hørt om dette fenomenet før. Syntes det var interessant.

På forhånt takk ☺

Anonymous poster hash: 9f139...270

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...