AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #1 Skrevet 13. april 2015 Jeg spiser lavkarbo, og spiser så mye jeg vil. Men jeg bruker myfitnesspal for å holde oversikt over karbohydrater (ligger på ca 30-50), og får samtidig med meg at den totale kalorimengden i løpet av dagen ligger på rundt 600-1000 kcal. Noen ganger så lite som 400, og sjeldent høyere enn 1200. Vil dette gjøre skade på kroppen? Og ikke minst, vil det sinke vekttapet mitt mer enn om jeg hadde spist mer?Anonymous poster hash: b3807...849
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Man bør alltid spise så mange kalorier som man ligger på i basalforbrenning, dvs de kaloriene kroppen trenger kun for å opprettholde sine funksjoner. Ellers tærer man på musklene. For kvinner mellom 18 og 30 ligger basalforbrenning på rundt 1400 i døgnet, med litt variasjon. En tommelfingerregel er å ikke gå under 1350. Anonymous poster hash: f2181...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Jeg spiser lavkarbo, og spiser så mye jeg vil. Men jeg bruker myfitnesspal for å holde oversikt over karbohydrater (ligger på ca 30-50), og får samtidig med meg at den totale kalorimengden i løpet av dagen ligger på rundt 600-1000 kcal. Noen ganger så lite som 400, og sjeldent høyere enn 1200. Vil dette gjøre skade på kroppen? Og ikke minst, vil det sinke vekttapet mitt mer enn om jeg hadde spist mer?Anonymous poster hash: b3807...849 Du spiser så mye du vil? Du vil altså sulte deg? Du vil miste muskler? Du vil sette ned hvileforbrenningen din? Du vil sette ned den endokrine systemet ditt? Du vil kort sagt miste vekt på en helseskadelig måte? Anonymous poster hash: f3420...09b 5
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Jeg spiser lavkarbo, og spiser så mye jeg vil. Men jeg bruker myfitnesspal for å holde oversikt over karbohydrater (ligger på ca 30-50), og får samtidig med meg at den totale kalorimengden i løpet av dagen ligger på rundt 600-1000 kcal. Noen ganger så lite som 400, og sjeldent høyere enn 1200. Vil dette gjøre skade på kroppen? Og ikke minst, vil det sinke vekttapet mitt mer enn om jeg hadde spist mer?Anonymous poster hash: b3807...849 Hvordan ser matinntaket ditt ut på en 400kcal dag med lavkarbo? Jeg spør fordi jeg ikke klarer å se for meg hva du da spiser. - det er ikke bra for kroppen din, men det vet du antageligvis siden du spør. 2
Gjest Runforit Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Jeg spiser lavkarbo, og spiser så mye jeg vil. Men jeg bruker myfitnesspal for å holde oversikt over karbohydrater (ligger på ca 30-50), og får samtidig med meg at den totale kalorimengden i løpet av dagen ligger på rundt 600-1000 kcal. Noen ganger så lite som 400, og sjeldent høyere enn 1200. Vil dette gjøre skade på kroppen? Og ikke minst, vil det sinke vekttapet mitt mer enn om jeg hadde spist mer?Anonymous poster hash: b3807...849 Ja dette vil skade kroppen din. Det vil tære ned muskelmassen din og sette ned forbrenningen din og også de indre organene dine inkludert hjertemuskelen(det er det som dreper anorektikere, at hjertemuskelen tæres på av underernæring slik at hjertet svikter). I tillegg til at du kan utvikle beinskjørhet og nyresvikt og masse annet morro som kan kan bli permanente skader som gjør at du må leve i et smertehelvete resten av livet; eller døden. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #6 Skrevet 14. april 2015 Du spiser så mye du vil men ender likevel opp med kun 400-1000 kcal? Hva spiser du i løpet av en dag? Ja, det er meget skadelig for kroppen din. Anonymous poster hash: f9972...cf8 2
Pringle Skrevet 14. april 2015 #7 Skrevet 14. april 2015 Kroppen tåler fint noen dager uten mat, eller med lite mat. Du spiser nok mer når du blir sulten. Det går helt fint, så lenge du spiser mer når du blir sulten, og ikke innbiller deg at det er en fin ting å spise for lite.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #8 Skrevet 14. april 2015 Takk for svar dere! Jeg spiser ikke bevisst så lite, det er ikke før den siste tiden jeg har oppdaget hvor lite det faktisk er. Normalt sett har jeg pleid å spise rundt 3000 kcal hver dag, og bestemte meg for å begynne på lavkarbo for noen uker siden for å slutte å la maten styre livet mitt. I stedenfor å finne en gyllen middelvei, har jeg altså endt opp på den andre ekstremsida. Jeg er jo alltid mett! På de dagene det blir minst spiser jeg litt et par strimler med bacon til frokost, knuste bringebær i fun light saft, og en Atkins bar. Ellers spiser jeg typisk tacokjøttdeig med ost og rømme til middag, eller kyllingfilet med litt salat og fetaost. Spiser nesten alltid en eller annen Atkins bar daglig, pluss litt bær og fløte. Av og til litt egg og/eller bacon. Ikke veldig variert altså. Tar vitamintilskudd. Hvor mye burde man minst ligge på daglig da? Er normalvektig, men kan godt tenke meg å ta av ti kilo(for å havne i den nedre delen av bmi-skalaen). Er student så blir mye stille-sitting.Anonymous poster hash: b3807...849
Pringle Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 myfitnesspal har allerede gitt deg hvilket kalorinivå du bør ligge på. Prøv det først, og endre hvis det ikke passer.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 myfitnesspal har allerede gitt deg hvilket kalorinivå du bør ligge på. Prøv det først, og endre hvis det ikke passer. Jeg har jo valgt selv hva jeg har som mål på myfitnesspal, så da er jeg vel like langt? Satt 1200 kcal daglig, men det klarer jeg sjeldent å nå.Anonymous poster hash: b3807...849
Gjest Runforit Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 (endret) Jeg har jo valgt selv hva jeg har som mål på myfitnesspal, så da er jeg vel like langt? Satt 1200 kcal daglig, men det klarer jeg sjeldent å nå.Anonymous poster hash: b3807...849 Poenget er at du enten må spise nok eller ødelegge deg selv. Opp til deg nå. Er ikke mer råd vi kan gi. Endret 15. april 2015 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Jeg har jo valgt selv hva jeg har som mål på myfitnesspal, så da er jeg vel like langt? Satt 1200 kcal daglig, men det klarer jeg sjeldent å nå.Anonymous poster hash: b3807...849 Hvis du logger på myfitnesspal, og du logger mndre enn 1000 kcal, vil du få denne beskjeden: Basert på det totale kaloriinntaket ditt i dag, spiser du sannsynligvis ikke nok For et sikkert vekttap anbefaler National Institutes of Health ikke mindre enn 1000–1200 kalorier for kvinner og 1200–1500 kalorier for menn. Selv under vekttap er det viktig å dekke kroppens grunnleggende behov for næringsstoffer og energi. Hvis du over tid ikke spiser nok, kan det føre til mangel på næringsstoffer, ubehagelige bivirkninger og andre alvorlige helseproblemer. Og likevel stiller du følgende spørsmål her inne: Vil dette gjøre skade på kroppen? Og ikke minst, vil det sinke vekttapet mitt mer enn om jeg hadde spist mer? Du har nå fått svar fra både MFP og flere brukere her inne: JA, dette vil på sikt gjøre skade på kroppen din! Hva du velger å gjøre med dette er opp til deg, men jeg håper du ser at du skal leve med kroppen din i mange år fremover, og at du velger å ta vare på den på best mulig måte. Anonymous poster hash: f3420...09b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Har har aldri fått noen sånne beskjeder av myfitnesspal, så det var nytt for meg. Skjønner at det er skadelig, men prøver å finne ut hva som er best å ligge på. Hva er det minste man kan spise uten at det er skadelig? Basalforbrenningen som en over her nevner? Ca 1400 kcal altså? Anonymous poster hash: b3807...849
Pringle Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Du bør ikke tenke "hva er det minste jeg kan spise uten å skade meg", men "hvor mye kan jeg spise og fremdeles gå ned i vekt". Du må bare prøve deg fram! Vei alt du spiser og deg selv hver dag i to uker, så vil du få en pekepinn.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Du skal aldri ligge under basalforbrenningen. Hva denne er avhenger av alder, vekt, høyde, kjønn. Anonymous poster hash: f9972...cf8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Jeg er jo alltid mett! På de dagene det blir minst spiser jeg litt et par strimler med bacon til frokost, knuste bringebær i fun light saft, og en Atkins bar. Ellers spiser jeg typisk tacokjøttdeig med ost og rømme til middag, eller kyllingfilet med litt salat og fetaost. Spiser nesten alltid en eller annen Atkins bar daglig, pluss litt bær og fløte. Av og til litt egg og/eller bacon. Ikke veldig variert altså. Tar vitamintilskudd. Hvor mye burde man minst ligge på daglig da? Er normalvektig, men kan godt tenke meg å ta av ti kilo(for å havne i den nedre delen av bmi-skalaen). Er student så blir mye stille-sitting.Anonymous poster hash: b3807...849 Hvordan klarer du å få dette til å bli under 400 kcal? Er du sikker på at du regner riktig? Anonymous poster hash: aabe5...c19
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Man kan ikke blande kaloritelling og lavkarbo. De fleste på lavkarbo øker inntaket av kalorier fordi de spiser mer fett, men de går likevel ned i vekt. Selv har jeg gått ned 30 kg ved å redusere inntaket av karbohydrater, og spise normale mengder fett. Med normale mengder mener jeg å kutte ut alle lightprodukter der fett er fjernet til fordel for karbohydrater. Alle blodprøver viser at dette har vært bra for helsa mi. Til og med kolesterolverdiene har gått ned. Anonymous poster hash: 0beef...662 2
Gjest Meeh Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 Ja dette vil skade kroppen din. Det vil tære ned muskelmassen din og sette ned forbrenningen din og også de indre organene dine inkludert hjertemuskelen(det er det som dreper anorektikere, at hjertemuskelen tæres på av underernæring slik at hjertet svikter). I tillegg til at du kan utvikle beinskjørhet og nyresvikt og masse annet morro som kan kan bli permanente skader som gjør at du må leve i et smertehelvete resten av livet; eller døden. På rimelig lang sikt og med ekstremt kaloriunderskudd, ja. Du utvikler ikke disse problemene på sjokkdiet over en relativt kort periode, i så fall hadde alle infanterister hatt hjerteproblemer alle som en. TS, det vil skade kroppen din hvis du er i vekst eller om du fortsetter på dietten lenge etter du har nådd normalvekt. Ellers ikke.
Gjest Meeh Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 De fleste på lavkarbo øker inntaket av kalorier fordi de spiser mer fett, men de går likevel ned i vekt. Nei, det gjør de ikke. Grunnen til at de mister vekt er at folk ofte føler seg mer mett når de spiser mer fett og protein, og at det er vanskeligere å overspise når du unngår særlig raske karbohydrater. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Hvordan klarer du å få dette til å bli under 400 kcal? Er du sikker på at du regner riktig? Anonymous poster hash: aabe5...c19 Jeg spiser jo ikke alt det på én dag, det er en oppsummering av hva jeg spiser generelt sett. Noen dager spiser jeg mer av de tingene, andre dager blir det veldig lite. Men jeg må nesten bare tvinge i meg selv litt mer. Kanskje ha to fridager i løpet av uka i stedenfor bare én.Anonymous poster hash: b3807...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå