karrifrøkna Skrevet 13. april 2015 #1 Del Skrevet 13. april 2015 Har noen en god, rask og enkel oppskrift på denne suppen uten løk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knask Skrevet 13. april 2015 #2 Del Skrevet 13. april 2015 Lag den som oppskriften sier minus løk.. ? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.K Skrevet 13. april 2015 #3 Del Skrevet 13. april 2015 Løk i blomkålsuppe? Har jeg aldri fått med meg at det er.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 13. april 2015 #4 Del Skrevet 13. april 2015 Ville vel laget den som vanlig, bare uten løk, men må si jeg har ikke noen stor tro at det blir godt. Ingen typer løk? Hvitløk? Løkpulver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Karma- Skrevet 13. april 2015 #5 Del Skrevet 13. april 2015 Har aldri brukt løk i blomkålsuppe selv, er det vanlig? Veldig enkel suppe: Kok opp blomkålbuketter i buljongvann. Lag meljevning, spe ut med blomkålvannet, smak til med salt og pepper (evt mer buljong), og tilsett gjerne en skvett fløte Ha oppi blomkålen når suppa er nesten ferdig, voila, veldig enkel blomkålsuppe uten løk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2015 #6 Del Skrevet 13. april 2015 Enkleste og raskeste utgave lager jeg slik: Deler et helt blomkålhode i buketter, koker disse møre i kyllingkraft (alt. lettsaltet vann og kyllingfond). Bruker stavmikseren i kjelen, sper med en 'klunk' matfølte og en snei meierismør. Rører rundt og kverner litt pepper over. Intet behov for mel av noe slag. Meierismør kan selvsagt sløyfes, men det gir snadder smak. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 13. april 2015 #7 Del Skrevet 13. april 2015 Jeg lager også blomkålsuppe uten melblanding. Men jeg bruker egentlig løk i da, dog tror jeg den blir god uten også Koker opp vann og kyllingbuljong, deler opp blomkål i små buketter og koker den mør i buljongvannet. Bruker stavmikser og jevner suppen helt klumpefri, tar den tilbake på komfyren og tar i en klunk fløte og en klatt creme fraice. Gir den et oppkok og smaker til med litt salt og pepper. Også synes jeg det er innmari godt med sprøstekt bacon til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2015 #8 Del Skrevet 13. april 2015 (endret) Jeg lager også blomkålsuppe uten melblanding. Men jeg bruker egentlig løk i da, dog tror jeg den blir god uten også Koker opp vann og kyllingbuljong, deler opp blomkål i små buketter og koker den mør i buljongvannet. Bruker stavmikser og jevner suppen helt klumpefri, tar den tilbake på komfyren og tar i en klunk fløte og en klatt creme fraice. Gir den et oppkok og smaker til med litt salt og pepper. Også synes jeg det er innmari godt med sprøstekt bacon til Bacon er farlig godt på toppen av blomkålsuppe, helt enig Behovet for jevning dekkes jo av blomkålmosen, så det er superenklet og raskt (viktig når maven knurrer og det har blitt sent). Freser du løken litt først? Ofte synes jeg løk blir best i supper om den blir frest litt i pannen først. Endret 13. april 2015 av Lille-pus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 13. april 2015 #9 Del Skrevet 13. april 2015 Bacon er farlig godt på toppen av blomkålsuppe, helt enig Behovet for jevning dekkes jo av blomkålmosen, så det er superenklet og raskt (viktig når maven knurrer og det har blitt sent). Freser du løken litt først? Ofte synes jeg løk blir best i supper om den blir frest litt i pannen først. Freser den litt i meierismør ja, også tar jeg vannet og buljong oppi og koker opp. Blir veldig godt. (og nå fikk jeg noe så innmari lyst på blomkålsuppe ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 13. april 2015 #10 Del Skrevet 13. april 2015 Freser den litt i meierismør ja, også tar jeg vannet og buljong oppi og koker opp. Blir veldig godt. (og nå fikk jeg noe så innmari lyst på blomkålsuppe ) Her blir det blomkålsuppe àla skruf i morgen kjenner jeg Menyen er klar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 13. april 2015 #11 Del Skrevet 13. april 2015 Her blir det blomkålsuppe àla skruf i morgen kjenner jeg Menyen er klar. Jeg endret faktisk på ukesmenyen jeg..........blir blomkålsuppe i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Del Skrevet 13. april 2015 Om du dropper løk, ts, så ville jeg bakt blomkålen først. Olje, hvitløk (om du tåler det), noen dråper balsamico, salt og pepper på 1-2 blomkål kappet i buketter. Inn i ovnen på 200 grader til den er absolutt mør og har noen få brunbakte detaljer. Stapp den så i kraften og husk liberale mengder urter. Mos med stavmikser, smak til med melk/fløte og nyt. Om du liker biter så holder du av en neve buketter til å ha i suppen hele.Anonymous poster hash: 55c9d...da7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå