Gå til innhold

Finnmark - et enormt fylke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste du at Finnmark var så stort?

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/dette-bildet-er-delt-nesten-13000-ganger-pa-facebook/3422774631.html

Finnmark er ofte et glemt fylke, noen ganger latterliggjør vi også finnmarkinger. På tide å gi finnmarkinger den respekten de fortjener?



Anonymous poster hash: f0ae3...7aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg visste nå godt hvor stort Finnmark er. Jeg er norsk, jeg vet jo sånn roughly hvor store fylkene våre er, og at Finnmark er soleklart størst. Selv er jeg fra Oslo, og jeg har vært mye i Finnmark og trives godt der også.

Ikke at jeg helt ser at man skal gi noen "respekten de fortjener" basert på størrelsen på fylket i areal (eller i folketall heller, for min egen del), akkurat som jeg ikke gir personer fra Grønland trampeklapp for å være født der eller buer på folk fra Singapore. Men jeg har ikke noe vondt å si om Finnmark, jeg har hatt det fint alle steder i Finnmark jeg har vært innom.



Anonymous poster hash: 691b8...e23
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Ja jeg viste at Finnmark var Norges klart største fylke når det kommer til areal

Men og omtale et norsk fylke som enormt. Er en ekstrem overdrivelse-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Visste du at Finnmark var så stort?

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/dette-bildet-er-delt-nesten-13000-ganger-pa-facebook/3422774631.html

Finnmark er ofte et glemt fylke, noen ganger latterliggjør vi også finnmarkinger. På tide å gi finnmarkinger den respekten de fortjener?

Anonymous poster hash: f0ae3...7aa

Og bo i det fylke med størst areal betyr ikke at de fortjener noe mer eller mindre respekt en andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmark er enormt ja! Og ingenting å finne på der...



Anonymous poster hash: bc5bf...15d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnmark er så mangt. Du kan ha opplevd Båtsfjord og trodd du har opplevd Finnmark. Du kan ha opplevd Karasjok eller Hammerfest eller Alta og trodd du har opplevd finnmark. Jeg selv er født og oppvokst i en by i Finnmark, og kan møte folk som er stikk motsatt av meg fra en annen del av fylket. Jeg kan dessuten og reise og se at Finnmark SER forskjellig ut alt utifra hvor du er. Enkelte byer/bygder er like stor forskjell på personene som Norge og USA (i noen av kystbygdene er de så unorsk og frampå og sosiale).



Anonymous poster hash: 45563...60a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg visst at Finnmark var et stort fylke. Men folketettheten er jo ikke så stor sammenliknet med andre fylker da...



Anonymous poster hash: dd8bb...bc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Jeg visste det. Veldig vakker del av landet. :jepp:

...og det jeg er helt sikker på at jeg syns er at de som bor der må få styre og bestemme

for sin del av landet. Ikke folk som sitter på kontor i oslogryta. Det er opplagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...