AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Jeg satte inn hormonspiral for 5 uker siden og opplever fortsatt smerter. Det gjorde sinnssvakt vondt å sette den inn, jeg har aldri opplev så sterk fysisk smerte før, og enda verre var det resten av dagen + litt av dagen etter. Jeg fikk rielignende smerter (i følge mamma, når jeg forklarte hvordan det kjentes ut) og jeg vridde meg bokstavelig talt i smerte mange timer etter inngrepet, jeg knasket ibux og paracet som en gærning, men det hjalp ikke overhodet. En uke etter begynte jeg å kjenne på smerter igjen, og siden da har smertene kommet og gått, de er ikke så intense som etter jeg satte den inn men det er pulserende smerter som kommer og går med noen minutters mellomrom. Litt sterkere enn menssmerter. Jeg har nettopp sluttet å spotte, jeg begynte å blø kraftig igjen for en ukes tid siden og når dette sluttet kommer det nå bare litt gult, rart slim. Ser ikke ut som utflod, ser helt rart ut. Lukter ikke. Er dette normalt? Hele vitsen med å sette den inn var jo å unngå menssmerter, men når jeg har disse smertene som kommer og går hele tiden er jo hele poenget borte og det er utrolig ukomfortabelt. Har også merket at jeg etter sex sliter med litt smerter, men da er smerten igjen litt annerledes, da gjør det rett og slett bare vondt. Under selve sexen merker jeg ingenting til smerter. Er forresten barnløs og er 20 år gammel. Anonymous poster hash: e3b88...bfd
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #2 Skrevet 13. april 2015 Alle er forskjellige, og er vanskelig å si hvordan du vil reagere, og om det er normalt for akkurat deg. Råder deg til å ringe gynekologen som satte inn spiralen og høre om det er noe å bekymre seg over. Det høres forøvrig helt normalt ut, og det kan vare 6-8 uker etter inngrepet Anonymous poster hash: ddd82...4d8
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #3 Skrevet 13. april 2015 Du må uansett sjekke at spiral sitter som den skal cirka 6 uker etter innsettelse. Jeg har opplevd at spiral min var på vei inn i livmorslimhinnen og hadde smerter slik du beskriver. Ifølge gynekologen kunne denne komplikasjonen endt med at jeg måtte få den operert ut. Bestill uansett time til etterkontroll så du får sjekket at alt er ok. Anonymous poster hash: ebb97...a8d
Jolene Skrevet 13. april 2015 #4 Skrevet 13. april 2015 Ring gynekologen/legen som satte den inn og hør. Jeg er på min 2. spiral og har ikke opplevd det du beskriver. For meg var det vondt i ca 1 uke første gangen jeg satte den inn og rundt 2 dager andre gangen jeg satte den inn. Uansett så skal du på etterkontroll etter 6 uker for å sjekke at alt er som det skal, men her hadde jeg ringt i dag.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #5 Skrevet 13. april 2015 Kan være normalt å ha det litt vondt i starten, men om det skal vare så lenge er jeg usiker på. Anonymous poster hash: 7527d...e45
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå