Gå til innhold

Trenger rulleteksten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg har sett en spennende film eller serie så blir hele opplevelsen ødelagt fordi kanalene sender reklame rett etter filmen! Så nettopp på frikjent og jeg lever meg veldig inn i det ..og vips er det reklame! Jeg trenger rulleteksen for å ta innover meg hva jeg nettopp har sett. Hvem er morderen? Er han skyldig eller uskyldig? Hva skjedde nå? Det blir ofte hengende i lufta. Jeg trenger å fordøye dette før de kommer med reklamen. Skulle ønske kanalene lot rulleteksten gå i 30-40 sek. slik at jeg fikk fordøye det jeg har sett. Hjelper ikke å slå av lyden for øyeblikket er borte. Dette gjelder også filmer man har sett på i to timer og vips så er det bråkete reklame. Er det en trist film må man få snufse ferdig sammen med rulleteksten først.



Anonymous poster hash: a336e...ffd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rått tips: Skru av TV, da får du all den tid du trenger til å tenke.



Anonymous poster hash: ba28c...b57
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått tips: Skru av TV, da får du all den tid du trenger til å tenke.

Anonymous poster hash: ba28c...b57

Nei det hjelper ikke, har da allerede blitt avbrutt av en lano-reklame

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du fryktelig treig til å reagere. Det går alltid noen sekunder fra siste scene er ferdig til reklamen starter. Med andre, du skaper et problem av ingenting. Grattis med ukens første pris og vinner av: Verdensproblemer.



Anonymous poster hash: ba28c...b57
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du fryktelig treig til å reagere. Det går alltid noen sekunder fra siste scene er ferdig til reklamen starter. Med andre, du skaper et problem av ingenting. Grattis med ukens første pris og vinner av: Verdensproblemer.

Anonymous poster hash: ba28c...b57

Noen sekunder ja? Og så om jeg trenger lengre tid? Teit svar.

Og du, dette er et diskusjonsforum hvor man ikke trenger å "redde verden" eller lignende. Denne tråden føyer seg fint inn i lignende tråder her.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg har sett en spennende film eller serie så blir hele opplevelsen ødelagt fordi kanalene sender reklame rett etter filmen! Så nettopp på frikjent og jeg lever meg veldig inn i det ..og vips er det reklame! Jeg trenger rulleteksen for å ta innover meg hva jeg nettopp har sett. Hvem er morderen? Er han skyldig eller uskyldig? Hva skjedde nå? Det blir ofte hengende i lufta. Jeg trenger å fordøye dette før de kommer med reklamen. Skulle ønske kanalene lot rulleteksten gå i 30-40 sek. slik at jeg fikk fordøye det jeg har sett. Hjelper ikke å slå av lyden for øyeblikket er borte. Dette gjelder også filmer man har sett på i to timer og vips så er det bråkete reklame. Er det en trist film må man få snufse ferdig sammen med rulleteksten først.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Plomber tv og se seriene på Netflix eller DVD isteden

Anonymous poster hash: d5dfa...a2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trenger du mange sekundene på å skru av tv før reklamen starter?

Anonymous poster hash: ba28c...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trenger du mange sekundene på å skru av tv før reklamen starter?

Anonymous poster hash: ba28c...b57

Tuller du? Reklamen starter rett etter serien/filmen, rekker ikke å skjønne at filmen er over nesten. Men skjønner verden går så fort at man bør hoppe fra aktivitet til aktivitet.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plomber tv og se seriene på Netflix eller DVD isteden

Anonymous poster hash: d5dfa...a2e

Ja velger heller å laste ned filmer/serier og ser på pcn om jeg kan. Men slik som frikjent går jo nå, så må jo bare se det på tv.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trenger du mange sekundene på å skru av tv før reklamen starter?

Anonymous poster hash: ba28c...b57

Rulleteksten er ofte en del av opplevelsen, med filmmusikken og rullende tekst. Da nytter det ikke å skru av tv-en. Av og til er man dessuten interessert i å LESE rulleteksten også.

Hvis du rotet deg inn på TV-forumet for å diskutere verdensproblemer så har du misforstått noe ganske kraftig.

TS, har du forsøkt å gi denne beskjeden til tv-kanalen? Hjelper neppe, men det hadde vært interessant å se hva de svarer når de konfronteres med at de selv bidrar til at serie/filmopplevelsen blir mye bedre ved nedlasting eller strømmetjenester. I dag er det så mange gode alternativer for reklamefri tv, at tv-kanalene burde tenke grundigere gjennom hvordan bidra til en bedre seeropplevelse.

Selv om det ikke er et verdensproblem, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleteksten er ofte en del av opplevelsen, med filmmusikken og rullende tekst. Da nytter det ikke å skru av tv-en. Av og til er man dessuten interessert i å LESE rulleteksten også.

Hvis du rotet deg inn på TV-forumet for å diskutere verdensproblemer så har du misforstått noe ganske kraftig.

TS, har du forsøkt å gi denne beskjeden til tv-kanalen? Hjelper neppe, men det hadde vært interessant å se hva de svarer når de konfronteres med at de selv bidrar til at serie/filmopplevelsen blir mye bedre ved nedlasting eller strømmetjenester. I dag er det så mange gode alternativer for reklamefri tv, at tv-kanalene burde tenke grundigere gjennom hvordan bidra til en bedre seeropplevelse.

Selv om det ikke er et verdensproblem, altså.

Endelig noen som ser verdien i rulleteksen :). Med tanke på responsen her så virker ikke dette som noe problem for de fleste, noe jeg synes er veldig rart da min opplevelse blir nesten ødelagt av det. Men har tenkt tanken å gi de en tilbakemelding.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har innsett at rulletekstproblemet bare kommer til å fortsette. Er verst på filmer der det er en ekstra scene etter rulleteksten eller sånn som på f.eks. Wall-E der det faktisk skjer litt artige ting i rulleteksten.

Er det noe spesielt du vil sjekke i teksten, som f.eks. hvor du har sett den skuespilleren et annet sted, er det raskere å bruke imdb.com. Det kan du jo gjøre på mobilen mens du ser filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har innsett at rulletekstproblemet bare kommer til å fortsette. Er verst på filmer der det er en ekstra scene etter rulleteksten eller sånn som på f.eks. Wall-E der det faktisk skjer litt artige ting i rulleteksten.

Er det noe spesielt du vil sjekke i teksten, som f.eks. hvor du har sett den skuespilleren et annet sted, er det raskere å bruke imdb.com. Det kan du jo gjøre på mobilen mens du ser filmen.

For min del er det ikke det som står i rulleteksten men mer hele opplevelsen av filmen. Blir som å tøye ut etter treningen, ikke bare hoppe rett fra intensiv-trening og inn i bilen. Det merkes mest på dype filmer/serier som griper en, har ikke samme problemet med komedier f.eks.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du fryktelig treig til å reagere. Det går alltid noen sekunder fra siste scene er ferdig til reklamen starter. Med andre, du skaper et problem av ingenting. Grattis med ukens første pris og vinner av: Verdensproblemer.

Anonymous poster hash: ba28c...b57

Jeg er enig med deg, men selv synes jeg undertekster er en del av filmopplevelsen. Det er ikke så ille dersom det blir avbrutt på grunn av reklame når jeg ser på film på TV, men ellers, på kino og DVD synes jeg det er greit å få det med seg.

Anonymous poster hash: a3a29...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleteksten er ofte en del av opplevelsen, med filmmusikken og rullende tekst. Da nytter det ikke å skru av tv-en. Av og til er man dessuten interessert i å LESE rulleteksten også.

Hvis du rotet deg inn på TV-forumet for å diskutere verdensproblemer så har du misforstått noe ganske kraftig.

TS, har du forsøkt å gi denne beskjeden til tv-kanalen? Hjelper neppe, men det hadde vært interessant å se hva de svarer når de konfronteres med at de selv bidrar til at serie/filmopplevelsen blir mye bedre ved nedlasting eller strømmetjenester. I dag er det så mange gode alternativer for reklamefri tv, at tv-kanalene burde tenke grundigere gjennom hvordan bidra til en bedre seeropplevelse.

Selv om det ikke er et verdensproblem, altså.

De gjør det vel for å hindre at folk bytter kanal. De fleste synes rulleteksten er uinteressant.

Anonymous poster hash: a3a29...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja velger heller å laste ned filmer/serier og ser på pcn om jeg kan. Men slik som frikjent går jo nå, så må jo bare se det på tv.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Du kan prøve TV 2 Sumo da. Jeg tror ikke de bryter av der. Anonymous poster hash: d5dfa...a2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve TV 2 Sumo da. Jeg tror ikke de bryter av der.

Anonymous poster hash: d5dfa...a2e

Jeg vet det, men ikke noe jeg har lyst til å bruke penger på nå. Men dette gjelder sånn generelt dette med rulleteksten.

Anonymous poster hash: a336e...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...