Gå til innhold

Har hun ortoreksi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne, som er veldig slak/tynn. Jeg er selv sånn som har veldig høy forbrenning og kan spise alt jeg vil uten at det legger seg på. Hun er omtrent like tynn, og hun sier også ganske ofte at hun ikke får til å legge på seg og slik. Men jeg ser at kroppen hennes er tynnere enn hva som er naturlig for den. Det er sånn at beinene synes veldig godt på bringen/brystet, og armene hennes går litt "inn". Altså, skulderen står litt ut. Og jeg har lagt merke til at hun spiser jo BARE sunn mat. Har aldri sett henne skeie ut. Går jo kun i salat. Aldri brus, godteri, burgere osv osv.. saus bruker hun heller ikke. Det er KUN gluten, laktose og sukkerfritt. Hun er flink med å finne sunne vrier.. og handler bare på helsekost når hun skal ha "snacks".



Anonymous poster hash: d7f69...2b5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er ikke syk selv om man er tynn. Ut i fra det du skriver her høres det ikke ut som om hun har ortoreksi, men man kan selvsagt skjule en slik sykdom om man ønsker det.

Det er forresten ikke lov til å diskutere spiseforstyrrelser her inne, så denne tråden blir nok fort stengt.



Anonymous poster hash: 108c6...bff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen personer er bare veldig tynne, trenger ikke nødvendigvis ligge noe bak. Sånn som du skriver det her vil jeg ikke si at det høres ut som ortoreksi. Jeg syns for øvrig ortoreksi er en bullshitbetegnelse. Det er heller ikke en anerkjent diagnose.

Man kan være ganske tynn og opptatt av å spise sunt uten at det er noe sykelig over det. Dersom du mener hun er veldig undervektig, så kanskje der ligger en spiseforstyrrelse under. Men dersom du ikke er veldig nær så kan det også være ting du ikke vet om henne. Kanskje det er noe galt med kroppen hennes som gjør at hun enten har lite matlyst (er mye kvalm), eller at kroppen bare ikke er god på å lagre fett.



Anonymous poster hash: 34975...1df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen personer er bare veldig tynne, trenger ikke nødvendigvis ligge noe bak. Sånn som du skriver det her vil jeg ikke si at det høres ut som ortoreksi. Jeg syns for øvrig ortoreksi er en bullshitbetegnelse. Det er heller ikke en anerkjent diagnose.

Man kan være ganske tynn og opptatt av å spise sunt uten at det er noe sykelig over det. Dersom du mener hun er veldig undervektig, så kanskje der ligger en spiseforstyrrelse under. Men dersom du ikke er veldig nær så kan det også være ting du ikke vet om henne. Kanskje det er noe galt med kroppen hennes som gjør at hun enten har lite matlyst (er mye kvalm), eller at kroppen bare ikke er god på å lagre fett.

Anonymous poster hash: 34975...1df

En bullshitbetegnelse? Det var et nytt ord. Sprøyt.

Anonymous poster hash: 967cb...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bullshitbetegnelse? Det var et nytt ord. Sprøyt.

Anonymous poster hash: 967cb...34d

Kreativitet, kalles det

Anonymous poster hash: 34975...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som hun kanskje har anoreksia ja. Ta deg en samtale med henne og tilby hjelp



Anonymous poster hash: 9757b...a74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...