Gå til innhold

Tvangstanker?!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette sitter langt inne å skrive om, da blir det mer "ekte".

Jeg føler jeg sliter med tvangstanker, har lest litt på nettet å kjenner meg igjen så mye at tårene nesten kom.

Jeg har et nydelig barn som jeg elsker over alt i verden. Siden jeg gikk gravid så sleit jeg med angst, VELDIG redd for å miste barnet i magen. Det gikk over til en enorm angst som prega hverdagen mye. Noen ganger så var jeg redd barnet var død viss det ikke sparka på 2 minutt.

Barnet kom, velskapt perfekt lite menneske, som betyr alt for meg.

Etter barnet kom så bekymra jeg meg, som ventet, veldig om krybbedød(det gjør vondt å skrive det) ikke så mye angst og bekymring som når jeg gikk gravid.

Jeg har alltid tenkt innimellom f.eks når jeg sitter på med noen som kjører bil at "hvis jeg rykker i rattet så krasjer vi" o.l sjuke tanker.

Nå tar jeg meg i å tenke om barnet mitt "dør du?" "Kommer du til å dø i natt?" "Kanskje du dør nå?", å det føles helt JÆVLIG.!! I det siste har jeg begynt å si det høyt for å prøve å "komme over det" men så må jeg svare meg selv med "nei, selvfølgelig ikke"

Jeg er LIVREDD for å miste barnet mitt, jeg ville aldri gjort barnet mitt noe. Å jeg skjønner at jeg kanskje må få meg en legitime. Men jeg er redd, veldig redd. For det første å innrømme det og for det andre så er jeg alene med barnet og er livredd for at noen skal ta det fra meg, at BV blir innblandet.

Jeg føler også at noe gale kommer til å skje barnet mitt nå som jeg har skrevet dette, at jeg jinxer noe.

Dette er jævlig.

Beklager langt innlegg. (Orker ikke gå igjennom innlegget for å se etter feil)

Anonymous poster hash: 2580b...6ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg. Oppsøk profesjonell hjelp!

Jeg sliter Selv med tvangstanker, og det begynte med små ting, men idag er det så ille at det hemmer meg mye i hverdagen.. Hadde noen eller jeg selv sett at jeg sleit tidligere, ville det nok vært lettere å komme seg gjennom det:)

Lykke til :klem:

Anonymous poster hash: e6e76...f99

Skrevet

Enig med hun over! Du må ta tak i dette nå før det går ut over hele hverdagen din, som det gjorde med meg. Håper du får hjelp raskt :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skal kontakte lege idag. Holder på å mote meg opp...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å følg ritualene dine, på den måten vil de ikke lengre forsterkes og du kan avvene dem

Anonymous poster hash: b7a17...5b5
Skrevet

Ja, jeg skal kontakte lege idag. Holder på å mote meg opp...

Si ifra hvordan det går da!

Skrevet

Dette høres ut som tvangstanker/ocd. Kjente meg veldig igjen i den setningen "enn om det skjer, siden jeg har skrevet det"...

Oppsøk hjelp. Lykke til!

Ps jeg er behandlet for ocd, og fungere bra i dag.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Denne uka har gått bra, fortalte min mor og søsken om det. Selv om det var veldig vanskelig å si det høyt så hjalp det.

Hjelper også å høre at jeg ikke er alene:-)

Har blitt henvist til psykolog nå og ser litt fram til det selv om jeg gruer meg til å si det høyt igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra, kvinne30!

Er veldig slitsomt med disse tankene og jeg merker de kommer oftere og oftere de siste mnd. Har ikke vært så ekstremt før jeg fikk barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...