Gå til innhold

Må trekke visdomstann... pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor på Østlandet, og skal nå trekke den ene visdomstanna mi. Har gjort det utenlands med to av de andre visdomstennene mine. I mange år var jeg kjempe sløv og lat når det gjaldt rengjøring av tenner, noe jeg syns er meget ekkelt å tenke på nå. Uansett, dette fikk naturlig nok konsekvenser for tennene mine. Den ene visdomstannen nede på høyre side har gått i nesten full oppløsning. Kun litt er igjen, og det er ganske skarpt så det irriterer huden rundt som hovner opp og jeg får vondt. Skal bestille tannlegetime i morgen.

Så er spørsmålet, hva kan jeg regne med når det gjelder pris? Jeg tror ikke tanna ligger skjevt på noen måte, men det er jo en del tannkjøtt rundt o.l.

Takk for svar på forhånd!

Anonymous poster hash: 0640a...651
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/928432-m%C3%A5-trekke-visdomstann-pris/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har fjernet 2 stk det siste halve året, og jeg har betalt rundt 1500 pr stk. :)

Anonymous poster hash: ebcf4...67e

På kvitteringen min så stod det 3000,- for en tann, men dette er uten refusjon og rabatt. Betalte vel 3200,- for fjerning av en tann og klippe leppebåndet. Måtte ha ekstra bedøvelse da.

Herregud, dette er jo ran! Sykt hvor dyrt det er å trekke EN tann, liksom. Men jeg må jo nesten gjøre det, kan ikke bare stikke utenlands (som sikkert hadde vært dyrerer/om ikke like dyrt uansett mtp flybilletter osv).

Allikevel, da... syns det er i overkant syke priser på dette... :(

Annonse

Herregud, dette er jo ran! Sykt hvor dyrt det er å trekke EN tann, liksom. Men jeg må jo nesten gjøre det, kan ikke bare stikke utenlands (som sikkert hadde vært dyrerer/om ikke like dyrt uansett mtp flybilletter osv).

Allikevel, da... syns det er i overkant syke priser på dette... :(

Nå betalte staten ca. 1700,- av regninga da. Eller trygderefusjon tror jeg det heter.

Endret av Brimi

Annonse

AnonymBruker

Hvilket utland? Du må jo ta reiseutgifter i betraktning også, Da går kanskje vinninga opp i spinninga.

Jeg trakk to visdomstenner og fylte to hull for ca 300 euro i Spania i fjor høst. Da var jeg allerede på ferie der nede, så hvorfor ikke liksom...

Nå ville det vel kanskje kostet meg 1500 kr tur/retur Spania uansett, med mindre jeg finner veldig billige flybilletter. Besteforeldrene mine har hus der nede, så bosituasjon er greit, men reiseutgifter er kanskje ikke verdt det om det ender med å bli dyrere uansett.

Skal nå til tannlegen på mandag, og da skal se sjekke. Jeg skal fader meg ta med eget rønkenbilde (av tennene) som tannlegen i spania tok. Det koster jo 500 kr bare å ta bilde av tennene, var nå i det minste det tannsekretæren sa til meg...

- TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...