Gå til innhold

står opp igjen ørten ganger!


Susa

Anbefalte innlegg

Gutten min på 2,5 år står opp igjen ørten ganger hver kveld! Noen tips til hva vi skal gjøre?

Hjemme sover han ikke på dagtid, men i bhg sover han 30-60 min. Han sover fortsatt i sprinkelsenga, men har også stor seng på rommet sitt.

Han klatrer ut av senga og åpner døra selv, og kommer ut i stua. Noen ganger sniker han, andre ganger prøver han å løpe fra oss og gjemme seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Vi måtte kutte ut dagsovingen helt, og da ga det seg etter et par ganger.

Om det skjer nå (en sjelden gang), hsr jeg funnet ut at å avlede med et glass vann funker.

"Gå tilbake til sengen din nå, så skal jeg komme med et glass vann til deg", så får han litt vann, også sier jeg at han må sove fordi han skal i Bhg... Og da sovner han kjapt.

et annet tips kan være å bytte fra sprinkelseng til vanlig seng.

Må legge til; Også måtte vi begynne å ha døra på gløtt.

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernanny metoden!

Første gangen til bake i senga og beskjed om at det er natt, god natt.

Andre gangen bare god natt.

Tredje gangen og alle resterende ganger den natta, ta i hånda og leie tilbake til senga, eller bære, uten ett eneste ord.

Krever at man er konsekvent, og følger opp tusen ganger om nødvendig. Også påfølgende kvelder, til problemet er løst.

(Og foreldrene utslitt?)

Anonymous poster hash: abc95...8e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernanny metoden!

Første gangen til bake i senga og beskjed om at det er natt, god natt.

Andre gangen bare god natt.

Tredje gangen og alle resterende ganger den natta, ta i hånda og leie tilbake til senga, eller bære, uten ett eneste ord.

Krever at man er konsekvent, og følger opp tusen ganger om nødvendig. Også påfølgende kvelder, til problemet er løst.

(Og foreldrene utslitt?)Anonymous poster hash: abc95...8e5

Er omtrent sånn vi gjør det. Barnehagen mener han må sove litt for å være opplagt til å leke og lære.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supernanny metoden!

Første gangen til bake i senga og beskjed om at det er natt, god natt.

Andre gangen bare god natt.

Tredje gangen og alle resterende ganger den natta, ta i hånda og leie tilbake til senga, eller bære, uten ett eneste ord.

Krever at man er konsekvent, og følger opp tusen ganger om nødvendig. Også påfølgende kvelder, til problemet er løst.

(Og foreldrene utslitt?)Anonymous poster hash: abc95...8e5

Hehe, hadde det enda vært så enkelt med alle barn :ler:

Vi gjorde dette konsekvent med toåringen vår hver eneste kveld/natt i over en måned i høst, men opplevde overhode ikke noen bedring. Tilslutt var både jeg og mannen min så utslitte av å aldri få noe tid til avslapning (han kom inn i stua 5-10 ganger hver kveld, og inn på soverommet vårt etter at vi hadde lagt oss rundt 10 ganger hver natt), at vi bare kapitulerte. Nå sitter vi på soverommet hans til han sovner skikkelig igjen når han våkner (og nå våkner han heldgvis ikke så ofte lenger heller), og vi lar han sove med oss når han står opp om natten.

Anonymous poster hash: 09ad1...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...