Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2004 #1 Del Skrevet 22. august 2004 Vi hadde en tråd for litt siden om hodepine og bakrus, der det bl.a. ble snakket om at det skyldes uttørking. Men hva skyldes det at man spyr dagen derpå? Ofte når jeg har drukket, spyr jeg dagen etter. Dette skjer både når jeg har vært ravendes full eller når jeg bare har vært brisen. Det har til og med skjedd etter en kveld hvor jeg bare drakk 2 halvlitere. Jeg kan ligge og ynke meg i senga i timesvis, med hodepine og kvalme, men så fort jeg spyr er jeg bra igjen. Vel, nesten da... Hvorfor skjer dette? Jeg spyr forresten aldri samme kvelden som jeg drikker. Det skjer bare dagen derpå. Hmmm... beklager ekkel tråd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet ii Skrevet 22. august 2004 #2 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg er ikke sikker, men alkohol brytes ned til aldehyd når det forbrennes. Det er opphopningen av aldehyd som gjør at du er kvalm. Det er i alle fall det som er prinsippet bak alkoholismemedisinene. Hodepinen kommer av dehydreringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2004 #3 Del Skrevet 22. august 2004 Og hvorfor er vann spyfremkallende dagen derpå? Jeg kan godt drikke cola eller melk, men kommer det vann i magen bærer det rett ut på do. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 22. august 2004 #4 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg er stikk motsatt; vann er det beste, cola (eller brus i det hele tatt) og melk går overhodet ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 22. august 2004 #5 Del Skrevet 22. august 2004 Når vi drikker alkohol blir man faktisk forgiftet!! Kvalme, rus, dehydrering, hodepine, er alle bivirkninger av å bli forgiftet... Det er mange giftstoffer som gir de samme bivirkningene - bortsett fra at man blir ikke full eller det smaker ikke like godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 22. august 2004 #6 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg spyr også etter at jeg har drukket alkohol, akkurat som deg, Possum. Noen ganger går det bra, mens andre ganger går det rett i dass ( bokstavelig talt ) Det avhenger veldig av dagsformen hvor dårlig jeg blir dagen etter, men hvis jeg skal drikke, er jeg nesten nødt til å ikke ha noen planer dagen etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2004 #7 Del Skrevet 22. august 2004 Når vi drikker alkohol blir man faktisk forgiftet!! Kvalme, rus, dehydrering, hodepine, er alle bivirkninger av å bli forgiftet... Det er mange giftstoffer som gir de samme bivirkningene - bortsett fra at man blir ikke full eller det smaker ikke like godt... Hvilken gift snakker vi om her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2004 #8 Del Skrevet 22. august 2004 Alkohol er jo et "løsemiddel" får du for mye så spyr du. som en annen sa det er giftstoffer som har samme virkning, men du blir ikke full. ved alkohol så blir du full først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illyria Skrevet 23. august 2004 #9 Del Skrevet 23. august 2004 Ikke snakk da.. Var nettopp på do og avleverte dagens kaffekopp :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 23. august 2004 #10 Del Skrevet 23. august 2004 Hvilken gift snakker vi om her? Prøvde å fortelle det i det første innlegget mitt. Det er aldehyden som får deg til å spy. Den hoper seg opp fordi leveren din bare forbrenner en bestemt mengte per time. Dehydreringen har ikke noe med forgiftningen å gjøre, men har å gjøre med at alkohol har en vanndrivende effekt. Les litt mer enn siste innlegget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2004 #11 Del Skrevet 23. august 2004 Prøvde å fortelle det i det første innlegget mitt. Les litt mer enn siste innlegget! Sorry... spiste ostepop i går. De er så full av kjemikalier eller noe, og da blir jeg alltid så gira jeg ikke får med meg saker og ting helt skikkelig... Ostepop lagt til side, og hjerneceller tilbake i sving nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 24. august 2004 #12 Del Skrevet 24. august 2004 Sånn er jeg også. Ligger strak (og evt. spyr) i minst en dag etter jeg har drukket (ofte to dager) selv om jeg ikke har vært i nærheten av full en gang. Derfor er jeg så barnslig at når jeg drikker så tenker jeg "jeg kan like godt drikke til jeg kjenner det (=blir brisen) fordi jeg blir drit-dårlig uansett. Kanskje på tide å slutte med denne tankegangen nå når jeg begynner å nærme meg de 30?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hello Kitty Skrevet 26. august 2004 #13 Del Skrevet 26. august 2004 Kjenner til det der ja...får ikke alltid vondt i hodet, men blir kvalm og som regel må jeg kaste opp. Trenger ikke ha drukket så mye før det skjer dagen derpå. Noen ganger har jeg til og med vært så dårlig at jeg har kastet opp vann (!)...hm :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine22 Skrevet 26. august 2004 #14 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg syns det er bedre å gjøre unna spyinga før man legger seg jeg, så da stikker jeg fingeren i halsen (hæslig, ja,men...)... Jeg spyr da aldri dagen derpå, og unngår å kanskje spy mens man sover (som man kan kveles av). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå