AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #1 Skrevet 12. april 2015 Har en uåpnet boks med creme fraiche som vi har tenkt å ha til laks i morgen, men hva ellers ha i? Laksen er skriver med bein og skinn. Vet ikke om vi skal ha potet eller pasta, har lyst på begge deler. Anonymous poster hash: 7840b...54c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #2 Skrevet 12. april 2015 Skrev uåpnet fordi jeg skulle skrive at den gikk ut av dato i dag så den må brukes snart, ikke at det er kjempe viktig Anonymous poster hash: 7840b...54c
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #3 Skrevet 12. april 2015 Bakte grønnsaker av alle mulige slag, for eksempel potet, brokkoli og cherrytomater. Husk å skvise litt sitron over laksen før servering. Anonymous poster hash: 4cc88...20f 1
Gjest Margit Spat Skrevet 12. april 2015 #4 Skrevet 12. april 2015 Grønnsaker etter eget valg og kokte poteter er det jeg vanligvis havner på når jeg står der med lakseskiver og en boks creme fraiche. Ganske tradisjonelt, men absolutt godt.
FruHudson Skrevet 12. april 2015 #5 Skrevet 12. april 2015 (endret) Bland pesto i creme fraichen. Legg laksen i en ildfast form og hell blandingen over. Sett i ovnen. Server med ris og kokt brokkoli. Kjempegodt! Endret 12. april 2015 av FruHudson
MarianneE Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Bland pesto i creme fraichen. Legg laksen i en ildfast form og hell blandingen over. Sett i ovnen. Server med ris og kokt brokkoli. Kjempegodt!
Gjest Lille-pus Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Bak lakseskivene i ovnen. Smør en liten langpanne eller et ildfast fat med olivenolje, press sitronsaft over laksen, drypp over olivenolje, kvern salt og pepper på. Sammen med laksen legger du frisk, grønn, nyskrelt asparges, oliven etter ønske og smak, og de siste 10 minuttene også små tomater som f.eks. cherry eller noen av de herlig smaksrike norske småtomatene Gjerne pasta ved siden av, og en god klatt creme fraiche.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 Takk for alle tips Håpet på litt mer tips til krydder eller noe sånt sim passer med creme fraich (lite erfaring med cf), noe ekstra smak? Anonymous poster hash: 7840b...54c
Ewe Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Takk for alle tips Håpet på litt mer tips til krydder eller noe sånt sim passer med creme fraich (lite erfaring med cf), noe ekstra smak?Anonymous poster hash: 7840b...54c litt soyasaus og persille er mine favoritter
pippip Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 Hvitløk, chili og timian, samt salt og pepper.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Akurksalat er et must til laks! Helst pannestekt filet. Agurkskivene må være HELT løvtynne, bruk ostehøvel som er bøyd helt flat. Bland 2 dl eddik med 8 dl vann, smak til med sukker, hell over agurken, la det trekke minst 5-6 timer, sil av og server. Et must er kokte poteter og rømme.Anonymous poster hash: 6575c...fa7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Akurksalat er et must til laks! Helst pannestekt filet. Agurkskivene må være HELT løvtynne, bruk ostehøvel som er bøyd helt flat. Bland 2 dl eddik med 8 dl vann, smak til med sukker, hell over agurken, la det trekke minst 5-6 timer, sil av og server. Et must er kokte poteter og rømme.Anonymous poster hash: 6575c...fa7 Nåja, jeg spiste laks med agurksalat hver eneste gang det ble servert laks i hjemmet i oppveksten. Nå som voksen er ikke lengre agurksalat nødvendig hver gang jeg spiser laks - det er godt innimellom, men variasjon er ok det pgså. Anonymous poster hash: 4cc88...20f
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #13 Skrevet 13. april 2015 Akurksalat er et must til laks! Helst pannestekt filet. Agurkskivene må være HELT løvtynne, bruk ostehøvel som er bøyd helt flat. Bland 2 dl eddik med 8 dl vann, smak til med sukker, hell over agurken, la det trekke minst 5-6 timer, sil av og server. Et must er kokte poteter og rømme.Anonymous poster hash: 6575c...fa7 TS har jo skrevet at hun har creme fraiche? Like godt det, om ikke bedre. Anonymous poster hash: 4cc88...20f 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #14 Skrevet 13. april 2015 Vi pleier å steke løk og gulrøtter sammen i smør, så de blir glasserte. Kokte nypoteter som du baker litt i ovnen med olje og charlottløk, chili, timian, ingefær og hvitløk og asparges fungerer også Anonymous poster hash: 03781...acb
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #15 Skrevet 13. april 2015 Soltørkede tomater er supert til laks og cf! Anonymous poster hash: 9dc98...ccc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå