Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2015

Sapphira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke gått til jordmor enda så har ingen erfaring selv, men det bør jo være mulig å bytte jordmor. Worst case scenario så er det ingen ledige, men spørs sikkert hvor man bor.. Hvis det ikke er ledig jordmor så blir det jo eventuelt fastlegen eller privat jordmor. 

Men tror man bare kan ringe sykehuset eller helsestasjonen å spørre om å bytte? Sikkert ikke en lett telefon å ta, syntes jeg ihvertfall.  :laugh: 

Jeg syntes forresten hun høres skikkelig bitter ut, hadde definitivt vurdert å bytte selv...

Jeg syns det er en skikkelig flau og fæl telefon og ta, men tror jeg skal få det til! Alternativet er jo mye værre!  :bond:

Jeg har ingen erfaring med å bytte jordmor, men din jordmor høres ut som min ! Siden jeg ikke har lyst til å ta den kleine telefonen for å forsøke å bytte har jeg avbestilt oppfølgingstimen hun satte meg opp på, og går heller til fastlegen for kontroll. Dersom de har ledig kapasitet bør du kunne ringe og få en annen jordmor. Det er jo ikke alltid kjemien stemmer.

Ja, jeg har vurdert å bare avbestille og heller ta kontrollene hos fastlegen, men problemet er at jordmoren på legesenteret her ejg bor var sykemeldt når jeg ble gravid så spørs om hun er tilbake eller ikke. Får krysse fingrene!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den "koppen" heter peepee teepee eller noe :P

Pee pee teepee! Fantastisk! :fnise: Takk! :blomst:

Googlet det, og finner bare slike i stoff. Jeg trodde den var i plast :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge en tilfeldig valgt blogg er visstnok Pee Pee Teepee bortkastet, for "man kan bruke en hvilken som helst klut i steden, og dessuten; Hvis man har en guttebaby får man tiss på seg på et eller annet tidspunkt uansett." :fnise:

Så da vet jeg det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Advarsel! Nå kommer det et klageinnlegg! :frustrert: Er det forresten noen her som har erfaring med bytting av jordmor i svangerskap? Jeg vil bytte min jordmor av mange grunner. Hun er sur og gretten og skikkelig streng. Hun er nok litt ala "den gamle skolen" og gjør meg bare stressa og lei når jeg har vært der. Bl.a har hun sendt meg på 2 (!!) glukosebelastninger fordi hun trodde jeg jukset på den første (hun antydet det ihvertfall). Begge prøvene var normale og da fikk jeg bare "Ja, men du får se å se hva du putter i kjeften uansett!" uten at hun i det hele tatt spurte meg om kostholdet mitt først. Jeg ligger så vidt over BMI og i følge lege og UL-dama så legger jeg på meg fint med tanke på størrelse på baby osv og jeg har et helt normalt kosthold.

Jeg har også fått slengt i ansiktet at bekkenløsning var noe "alle gravide fikk" så det kunne jeg ikke sitte å klage på, etter at jeg fortalte henne at grunnen til at jeg var trøtt den dagen var pga bekkenplager når jeg skulle sove.. :murvegg:

Syns også at hun bjeffer mye til mannen min når han spør om forskjellige ting. Han skal bli far for første gang og syns selvfølgelig det er veldig spennende og er nysgjerrig på mye, men når han spør får han enten bare et bjeff eller et "det er forskjellig fra gravid til gravid" og ikke noe mer og jeg ser at han blir litt skuffa.

Det kan da ikke være greit å oppføre seg sånn som jordmor? Har tenkt at hun kanskje bare har hatt en dårlig dag, men når hun er slik HVER gang vi er der, så blir det jo noe annet. Jeg kjenner jeg blir stressa og dårlig av tanken på at jeg skal igjennom en fødsel med den dama og vil gjerne bytte. :ironi:

Er det noe man kan gjøre?

Å nei så leit. Du har krav på å bytte! Men jordmor på helsestasjonen jobber vel ikke på føden? Hun jeg går til jobber kun som jordmor på helsestasjonen og tar kontroll osv Endret av mammanicolene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note to self: Gravide Beena takler IKKE varme dager(20+)! Smelter i svette idag, stua er skikkelig drivhus!

Jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei babyshopping nå  :sjokkert: Har tittet etter saker og ting siden uke 12, og er ikke blitt SÅ mye smartere egentlig. Men har skrevet en tre (!!!) siders lang liste over ting vi trenger til en baby(opp til ett år ca). Skal jo sies at jeg er skikkelig liste menneske, og jeg har også brukte mange timer(dager!) på å undersøke hvilke produkter jeg vil ha og hvorfor. Skikkelig crazy førstegangs med litt pirkete smak og standard.  :laugh:

Føler vi handler noe hver dag, men lista blir ikke så mye kortere  :fnise: Blir aldri tom for ting vi trenger virker det som, skal bli deilig å ha "alt" i hus! 

Har nesten ikke handlet klær eller dill dall heller, bare store dyre ting. :( Har handlet en body+bukse fra h&m til julekvelden bare fordi den var så søt.  :rodmer:  En liten body som ser ut som en dress skjorte. Så har vi fått masse ull heldigvis, det er dyrt. :D

Neon særinger som meg eller tar dere det med ro?  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det litt både og. Vi har handlet/bestilt noen ting, bestemt oss for noen ting, venter med andre ting...

Det blir nok mer redebygging når vi endelig får begynt på barnerommet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nesten ikke handlet klær eller dill dall heller, bare store dyre ting. :( Har handlet en body+bukse fra h&m til julekvelden bare fordi den var så søt. :rodmer: En liten body som ser ut som en dress skjorte. Så har vi fått masse ull heldigvis, det er dyrt. :D

Neon særinger som meg eller tar dere det med ro? :bond:

Vi har den samme bodyen og buksen. Tenkte han skulle få ha den på julaften, sammen med settet min mormor skal strikke. Om vi er kommet hjem på julaften da :P

Vi har endel klær, kjøpt litt selv og fikk arve fra en på facebook, genialt. Så har vi bilstol, vogn, seng, vugge og stellebord. Frykter vi har en del igjen...

Endret av neon_sun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoo! Klarte endelig å ta på meg voksen-støvlene og ringe til sykehuset for å bytte jordmor! Jeg var så redd for at det var hun jeg skulle bytte fra som skulle ta telefonen  :fnise: Men det gikk veldig fint og hun jeg snakket med virket forståelsesfull.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoo! Klarte endelig å ta på meg voksen-støvlene og ringe til sykehuset for å bytte jordmor! Jeg var så redd for at det var hun jeg skulle bytte fra som skulle ta telefonen :fnise: Men det gikk veldig fint og hun jeg snakket med virket forståelsesfull.

Så bra! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoo! Klarte endelig å ta på meg voksen-støvlene og ringe til sykehuset for å bytte jordmor! Jeg var så redd for at det var hun jeg skulle bytte fra som skulle ta telefonen :fnise: Men det gikk veldig fint og hun jeg snakket med virket forståelsesfull.

Så bra!

Det burde jeg også gjøre. Godt å høre at hun du snakket med var forståelsesfull. Hva sa du var årsaken til at du ville bytte? "Manglende kjemi" er det beste jeg kommer på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Det burde jeg også gjøre. Godt å høre at hun du snakket med var forståelsesfull. Hva sa du var årsaken til at du ville bytte? "Manglende kjemi" er det beste jeg kommer på. :fnise:

Jeg sa egentlig bare at vi "kræsja" litt og at jeg ville bytte. Manglende kjemi høres bra ut, og hadde jeg kommet på det hadde jeg nok sagt det jeg også, men dessverre får jeg alltid talevansker når jeg må snakke formelt (eks. stammer, glemmer ord osv..)  :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa egentlig bare at vi "kræsja" litt og at jeg ville bytte. Manglende kjemi høres bra ut, og hadde jeg kommet på det hadde jeg nok sagt det jeg også, men dessverre får jeg alltid talevansker når jeg må snakke formelt (eks. stammer, glemmer ord osv..) :dry:

"Kræsja litt" høres også bra ut :)

I dag fikk jeg 2 Boba Wrap i posten, pluss 2 sparkebukser, 2 bodyer, 2 smekker, gulpekluter og diverse i økologisk bomull :blomst:

Tror jeg skal roe ned shoppingen en stund nå. Jeg vet jo egentlig ikke hva vi behøver :P

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med dere, jenter?  :laugh:

Jeg var hos ny jordmor i går og snakk om total rake motsetningen av hun jeg hadde! Denne jordmoren var så hyggelig og ålright at jeg kjente jeg slappet mer av med en gang. 

Spurte om mulighetene for en ny UL og der jeg fikk et blankt 'Nei!' av forrige jordmor fikk jeg nå et 'Ja!'  :danse:

Sliter med bekken og søvn om dagen. Våkner opp om morgenen og føler meg mer sliten og trøtt enn jeg gjorde når jeg la meg. Det er slitsomt, og spesielt nå som jeg har begynt på skolen igjen :glare: I dag er jeg helt gåen, og jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare meg igjennom dagen engang!  :bond:

Prøver å holde meg unna kaffe også! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra :jepp:

Smått begynt med litt bekkenplager, men er litt kjent med det fra før og, så det føles egentlig bare annerledes enn ellers :)

I dag skal jeg ha glukosebelastningstest (oh joy...)

Heldigvis ingen mistanke om sv.diabetes, men må gjennom den. Har tatt med meg strikketøy, så håper ventetiden ikke blir for kjedelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med glukosebelastningstest FruN! :blomst:

Jeg fikk mannen til å ta fri og bli med meg når jeg tok testen :fnise: Tror jordmor syntes det var litt pussig først (jeg sa jeg tok han med som moralsk støtte og samtalepartner :fnise: ) Jordmor endte opp med å kommentere hvor søte vi er sammen :hjerte::fnise:

Her begynner jeg å kjenne på vondter i korsrygg, nakke og bekken. Sover ikke så godt om natta siden de fleste stillinger er ubehagelige, så er ekstra sliten og trøtt.

I går fikk vi kantbeskytter til seng av moren min (noe jeg absolutt ikke visste at vi trengte :P ) samt to dynetrekk til den bittelille dyna vi har kjøpt, og en Fantorangen-smekke :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at testen gikk fint, FruN! :)

Jeg skal til jordmor på mandag, er veldig spent da det er første gangen :) Ellers går alt bra, litt trøblete bekken innimellom, men det får gå ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin glukosebelastning, å «stryke» på den er noe dritt ;) Har vært hos jordmor idag. Gått ned et halvt kilo siden jeg ble gravid, mens symfysemålet var litt høyt. Elles har jeg fått kiropraktortime på mandag pga låsning i bekkenet, skal på min første vekstestimering i morgen og lillemann er totalt turbo inni magen :-) Det var meg, kort oppsummert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det så det suser... Magen vokser og junior spreller i vei. Litt gøy å ligge på rygg og se magen disse når han sparker. Ser magen stikke ut plutselig. Hehe!

Ellers var jeg hos jordmor igår. Alt var som det skulle ☺️☺️

Snart er alt på plass også av utstyr! Men først skal vi flytte, kjøpt hus så dette blir spennende! Baby og hus på ett og samme halvår. Tiden løper jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...