Gå til innhold

ansettelsestid og rett på barnetrygd? regler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei,

kan noen reglene for hvor lenge man må ha vært ansatt for å ha rett på barnetrygd? jeg mener å ha hørt "jobb i 6 mnd før du blir gravid"

jeg har startet i ny jobb. jeg er ansatt hos en bedrift gjennom et bemanningsbyrå. kontrakten min sier jeg er utleid til firmaet i "6mnd + mulighet for fast ansettelse"

om jeg skulle bli ansatt direkte av firmaet - den dagen jeg signerer kontrakt med de; blir det min 7.mnd som ansatt hos de eller 1. mnd?

på forhånd takk for svar :)


Anonymous poster hash: 77c8c...5fd



Anonymous poster hash: 314d1...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnetrygden er på 970 kroner i mnd og den får du uansett.

Foreldrepenger derimot må du ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for å få ( dagpenger, sykepenger og kanskje flere utelser teller med her) Du trenger ikke ha vært ansatt 6 mnd i samme firma.

Anonymous poster hash: 90728...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er ikke 6 mnd før du blir gravid, men 6 mnd før du går ut i permisjon. Men det er en fordel å ha fast jobb når du blir gravid

Anonymous poster hash: 90728...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her sier: Barnetrygd er ikke behovsprøvd. Det får alle, uansett om man jobber, studerer eller står uten jobb.

Foreldrepenger må du opparbeide deg retten til. Da må du ha jobbet (eller hatt annen pensjonsgivende inntekt) i 6 av de 10 siste månedene. Du må også ha tjent mer enn 1/2 G.



Anonymous poster hash: 18ee9...ffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...