majan Skrevet 22. august 2004 #1 Del Skrevet 22. august 2004 jeg blir snart gal :evil: huset er innvadert av små fluer!!!!!! noen som har noen tips til meg???????+ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naima Skrevet 22. august 2004 #2 Del Skrevet 22. august 2004 Kast den blommsten de mestsansynligvis kommer i fra ..... De bitte små fluene er blommster fluer og de bor eller legger larver i jorden til blomster så få ut den blomsten de kom med. Det er mest sansynligvis med en blomst ikke grønn plante og de pleier å være i de ....hemmm...hva heter de no igjenn...de med fløyels bladene ?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 22. august 2004 #3 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg vet mamma bruker ha litt salmiakk i vannet til blomstene når hun får blomsterfluer i heus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 22. august 2004 #4 Del Skrevet 22. august 2004 Det skal vel også fungere å sette små fyrstikker i jorda til plantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 22. august 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 22. august 2004 Men de holder ikke til i blomstene, men virrer rundt her alikevel. Jeg har sjekket alle blomstene mine og det er ingen der. Ikke ligger det noe frukt fremme heller.............nei jeg får gjennomlufte her en hel dag, så kanskje de finner veien ut - er optimist kanskje men men det er jo lov og prøve da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 22. august 2004 #6 Del Skrevet 22. august 2004 Det skal visst også hjelpe med grønnsåpe-vann som du dusjer angrepne planter og jord med..jeg har hatt god hjelp av fyrstikker også.. Men det er jo viktig å finne ut hvor de kommer fra da..sånn at du får tatt kilden først og fremst!! Du kan jo også spraye rundt deg med insektsspray..samtidig som du lufter etterpå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 23. august 2004 #7 Del Skrevet 23. august 2004 Hadde det problemet i fjor, og postet melding her. Fikk følgende tips: Ha LITT salmiakk i vannet du vanner plantene dine med. Ha salmiakkvann i sprayflaske og spray plantene dine med dette. Gjør dette i noen uker, og fluene forsvinner. No shit. Vær tålmodig og ikke gi deg. Og plantene overlever. Kastetrikset var uaktuelt for meg fordi jeg har mange planter og de var over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elenath Skrevet 23. august 2004 #8 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg synes det ofte følger med slike på friske krydderurter jeg :evil: må kaste de veldig ofte. Fystikktrikset har funket bra her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pbrina Skrevet 23. august 2004 #9 Del Skrevet 23. august 2004 Om de er små og svarte: Vann plantene dine i skåla under(ikke oppå), de bor og formerer seg i den fuktige jorda, og skaff deg fluepapir som du setter ned i hver plante. Eneste som funket for meg. Om de er små og brune, er det fruktfluer. Sjekk at du ikke har frukt liggende for lenge (evt. sjekk bøtta med matavfall om du har det; tøm den oftere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 23. august 2004 #10 Del Skrevet 23. august 2004 Fluene kan også komme fra eventuelle matrester som måtte befinne seg et sted i huset. Har du f.eks. barn som kan ha glemt en brødskrive, en epleskrott, el. et sted ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 23. august 2004 #11 Del Skrevet 23. august 2004 stikk et hvitløksfedd i hver blomsterpotte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #12 Del Skrevet 23. august 2004 Ha LITT salmiakk i vannet du vanner plantene dine med. Ha salmiakkvann i sprayflaske og spray plantene dine med dette. Gjør dette i noen uker' date=' og fluene forsvinner. No shit. Vær tålmodig og ikke gi deg. Og plantene overlever.[/quote'] Dieffenbachia dør!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 23. august 2004 #13 Del Skrevet 23. august 2004 (endret) --- Endret 10. november 2015 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annevenn Skrevet 23. august 2004 #14 Del Skrevet 23. august 2004 Knus noen nellikspiker i morteren (sånne som Tøflus har i appelsinen), og ha litt i hver blomsterpotte. Klem på noen nellikspiker så de begynner å lukte, og ha i fruktfatet. Fluene er ikke glad i denne lukta, men den er helt ok for folk. Funker utmerket her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå