Gå til innhold

Småe fluer


majan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kast den blommsten de mestsansynligvis kommer i fra .....

De bitte små fluene er blommster fluer og de bor eller legger larver i jorden til blomster så få ut den blomsten de kom med.

Det er mest sansynligvis med en blomst ikke grønn plante og de pleier å være i de ....hemmm...hva heter de no igjenn...de med fløyels bladene ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de holder ikke til i blomstene, men virrer rundt her alikevel. Jeg har sjekket alle blomstene mine og det er ingen der. Ikke ligger det noe frukt fremme heller.............nei jeg får gjennomlufte her en hel dag, så kanskje de finner veien ut - er optimist kanskje men men det er jo lov og prøve da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visst også hjelpe med grønnsåpe-vann som du dusjer angrepne planter og jord med..jeg har hatt god hjelp av fyrstikker også..

Men det er jo viktig å finne ut hvor de kommer fra da..sånn at du får tatt kilden først og fremst!! Du kan jo også spraye rundt deg med insektsspray..samtidig som du lufter etterpå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det problemet i fjor, og postet melding her. Fikk følgende tips:

Ha LITT salmiakk i vannet du vanner plantene dine med. Ha salmiakkvann i sprayflaske og spray plantene dine med dette. Gjør dette i noen uker, og fluene forsvinner. No shit. Vær tålmodig og ikke gi deg. Og plantene overlever.

Kastetrikset var uaktuelt for meg fordi jeg har mange planter og de var over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elenath

Jeg synes det ofte følger med slike på friske krydderurter jeg :evil: må kaste de veldig ofte.

Fystikktrikset har funket bra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er små og svarte: Vann plantene dine i skåla under(ikke oppå), de bor og formerer seg i den fuktige jorda, og skaff deg fluepapir som du setter ned i hver plante. Eneste som funket for meg.

Om de er små og brune, er det fruktfluer. Sjekk at du ikke har frukt liggende for lenge (evt. sjekk bøtta med matavfall om du har det; tøm den oftere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluene kan også komme fra eventuelle matrester som måtte befinne seg et sted i huset. Har du f.eks. barn som kan ha glemt en brødskrive, en epleskrott, el. et sted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ha LITT salmiakk i vannet du vanner plantene dine med. Ha salmiakkvann i sprayflaske og spray plantene dine med dette. Gjør dette i noen uker' date=' og fluene forsvinner. No shit. Vær tålmodig og ikke gi deg. Og plantene overlever.[/quote']

Dieffenbachia dør!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knus noen nellikspiker i morteren (sånne som Tøflus har i appelsinen), og ha litt i hver blomsterpotte. Klem på noen nellikspiker så de begynner å lukte, og ha i fruktfatet.

Fluene er ikke glad i denne lukta, men den er helt ok for folk. Funker utmerket her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...