Gå til innhold

Flypriser opp eller ned?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til Tallinn i pinsen og ser billettene er mye dyrere (selvfølgelig) den helgen. Bør jeg vente litt med å bestille, eller vil de gå ytterligere opp?

Anonymous poster hash: 1e2a1...228
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannynlig blir de utsolgt til den prisen de har nå ellers går de kanskje litt opp. Til slutt har du kanskje en mulighet til å få dem til "restepris", men da er det ofte for sent å planlegge, bestille hotell osv.

Anonymous poster hash: 1de25...42d
AnonymBruker
Skrevet

Det der er alltid gambling, og det er alltid en risiko for at man tar feil valg dessverre. Noen ganger, når det nærmer seg utsolgt, settes det inn en ekstra flyvning og så plutselig synker prisene til bunns igjen (opplevde dette selv da jeg skulle til Barcelona for noen år siden, det var utrolig surt å ha kjøpt billetter til flere tusen kroner og så plutselig kostet de 399....)

Men ofte vil ikke dette skje, og du risikerer at det bare blir dyrere og dyrere jo lenger du venter, eller at det blir utsolgt. Du må nesten bare bestemme deg for om prisen er verdt det eller om du vil leve farlig- og når du har bestemt det, ikke se deg tilbake ;) Med mindre billettene er veldig dyre nå, hadde jeg personlig ikke turt å vente.

Anonymous poster hash: 96b42...726
AnonymBruker
Skrevet

Flybillettter blir nesten alltid dyrere når det er mindre enn 30 dager igjen, og siden ikke det er så lenge til er ikke sjansen så stor for at du kan tjene på å vente.

Anonymous poster hash: 7790b...de4
AnonymBruker
Skrevet

Rent statistisk er flybilletter på sitt billigste rundt åtte uker før avreise, dersom det ikke er noe spesielt som presser dem opp. For eksempel møttes Manchester United og Manchester City i dag, og da var billettene herfra til Manchester garantert dyrere i går enn på en lørdag sent i mai. De er også billigere mellom tirsdag og fredag enn lørdag til mandag. Noen sier tirsdag er billigst, andre sier torsdag eller fredag. Men det er det store bildet, det varierer selvsagt veldig mye.

I pinsen blir billettene neppe billigere før eventuelle ledige plasser tett opptil avgang, så jeg hadde bare bestilt dem nå. Det er ingenting som forandrer seg her, det er bare flere og flere som legger pinseplaner.

Anonymous poster hash: 51dbf...4d0
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har kjøpt billetten nå.

Anonymous poster hash: 1e2a1...228

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...