Gå til innhold

Er Norge et barnevennlig land?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er Norge et barnevennlig land? Eller er staten mer opptatt av det materielle og overfladiske?

Hva synes dere?



Anonymous poster hash: c2cfd...105
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barn født i Norge er stort sett verdens heldigste.

En myte kanskje? Men i mange situasjoner er barn heldige for å bli født i Norge. Men rettsikkerheten til barn i Norge er ikke så sterk. Kanskje Norge er best for de voksnes verden?

Anonymous poster hash: c2cfd...105

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge har absolutt en vei å gå før det blir perfekt for barn da tenker jeg på at foreldre får alt for mye rettigheter og barnas beste blir skjøvet bort. Her er det mors bitterhet og fars stahet og stolthet som blir tatt hensyn til. Men så er det ikke bare bare å skolere den delen av folket som bidrar til dette da. Er mer enn nok av uvitende folk som sitter fast i "vi gjorde sånn og sånn og det gikk jo bra med barnet vårt" tilsynelatende ja, men ikke hvis du ser helheten! Men i forhold til veeldig mange andre land så ligger jo Norge lang foran. Det vil nok bli bedre og bedre jo mer vi utvikler oss.

Anonymous poster hash: e37a6...848

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig rettssikkerhet, dårlig barnevern og et helsevesen som ikke behandler barn og foreldre på en ordentlig måte.

NEI Norge er ikke et barnevennlig land.

Anonymous poster hash: 77d7c...3e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er ikke velkomne i Norge, små ekle kryp.



Anonymous poster hash: 79d54...54b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elendig rettssikkerhet, dårlig barnevern og et helsevesen som ikke behandler barn og foreldre på en ordentlig måte.

NEI Norge er ikke et barnevennlig land.

Anonymous poster hash: 77d7c...3e9

Tror du har misforstått.

Anonymous poster hash: 71d15...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si at barn i Norge har det veldig godt. Staten sørger for at barn har rettigheter til skole, førsterett på hjelp hos lege og høyest prioritering der.

Samtidig har Norge en vei å gå på bedre kvalifiserte barnevernspedagoger, lærere, leger og andre instanser. Ved flere erfaringer har jeg opplevd at disse ikke er dyktige på arbeidet de gjør, og det burde satses mer, særlig på bedre utdannede lærere og barnevernspedagoger...

Anonymous poster hash: 45183...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil heller si at barn i Norge har det veldig godt. Staten sørger for at barn har rettigheter til skole, førsterett på hjelp hos lege og høyest prioritering der.

Samtidig har Norge en vei å gå på bedre kvalifiserte barnevernspedagoger, lærere, leger og andre instanser. Ved flere erfaringer har jeg opplevd at disse ikke er dyktige på arbeidet de gjør, og det burde satses mer, særlig på bedre utdannede lærere og barnevernspedagoger...Anonymous poster hash: 45183...bbb

Som adjunkt med opprykk (som de fleste lærere er) er jeg så lei av å høre at jeg og mine fantastiske kollegaer ikke er dyktig i jobben vår. Du kan ikke vite hvor dårlig hjelp vi får til å undervise barn på en ordentlig måte. Det handler om økonomi, ikke dårlig utdanning.

Bare et hjertesukk

Anonymous poster hash: 875a1...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mobbing på norske skoler.Barn som daglig opplever vold i skolen.

Anonymous poster hash: dda4f...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvordan man ser det. Barn som vokser opp hos familier med råd til barn(a) hvor foreldrene aktiviserer dem og gir dem kjærlighet, har det som regel godt. Barn som lever i voldshjem, med alkoholiserte foreldre, har det ikke godt. Barn som bor på asylmottak, er i krisesentre o.l situasjoner, har det ikke godt. I Norge bor det omtrent 80.000 barn som ligger under fattigdomsgrensen til EU. Dette er ikke et tall som er akseptabelt, spesielt ikke når det er et enormt tall!



Anonymous poster hash: 9a4a2...480
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...