AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #1 Skrevet 11. april 2015 Jeg bruker linser og har gnidd meg mye i det ene øyet de siste nettene. I dag tok jeg ut linsen i det ene øyet, men likevel føles det som det er et rusk der.Det er ikke lenge siden jeg var hos optiker heller og alt var fint. Hva kan det skyldes? Anonymous poster hash: 6f5dd...8a3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #2 Skrevet 11. april 2015 Du har sikkert kommet borti øyet med neglen. Vent noen dager, det går over. Anonymous poster hash: bee14...282
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #3 Skrevet 11. april 2015 Mest sannsynlig har du bare fått en liten "skrape" på øyet. Hvis du kan er det lurt å unngå å bruke linser en dag eller to, om ikke så vær i hvertfall ekstra nøye med linsene, rengjøring osv. Om det ikke skulle gå over, så dra til optiker for en sjekk. Anonymous poster hash: f180e...dd8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #4 Skrevet 11. april 2015 Øynene er det på kroppen som gror aller raskest. Om du har en liten skrape er det null stress Anonymous poster hash: 19b13...cf8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Det er veldig mye pollen i lufta nå for tida, det kan være nok til irritasjon selv for ikke-allergiske. Ikke gni deg i øynene. Plastre en bomullspad over øyet om natta og se om det hjelper. Anonymous poster hash: 06e94...6a1
Jade Skrevet 12. april 2015 #6 Skrevet 12. april 2015 Sover du med linsene om natten? Er du sikker på at du kan sove med den typen?
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #7 Skrevet 12. april 2015 Sover du med linsene om natten? Er du sikker på at du kan sove med den typen? Ja, det er dag-og nattlinser. TS Anonymous poster hash: be707...d23
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #8 Skrevet 12. april 2015 "Rusket" i øyet er nesten borte i dag, men jeg merker jeg gnir meg i øynene om natten. TS Anonymous poster hash: be707...d23
Avi Skrevet 12. april 2015 #9 Skrevet 12. april 2015 Jeg hadde også følelsen av å ha rusk på øyet i fjor sommer. Gikk til optiker som kikka på øyet mitt, det var bakterier eller noe. Fikk beskjed om å kaste linsene jeg hadde på og gå med briller i noen dager før jeg tok på nye linser. Kanskje verdt å prøve?
Eirasi Skrevet 12. april 2015 #10 Skrevet 12. april 2015 (endret) En ting du som linsebruker bør være obs på er om du blir lysømfintlig på det øyet. Det kan være tegn på hornhinnebetennelse. Hos meg begynte det med at det føltes som et rusk eller sår, og etter et par dager måtte jeg ha solbriller inne og når den ene pupillen var så liten at den omtrent ikke syntes bar det til øyelegen og antibiotikadråper. Men siden det føles bedre i dag, er det nok ikke det. Om det hadde vært rødt så kunne det vært øyekatarr, men det er nok bare et rusk som har laget en liten rift eller noe slikt. For å lindre ubehag kan det hjelpe med et øyebad med saltvann eller linsevæske. Ellers får du kjøpt salve og dråper mot tørre øyne på apoteket som kan lindre. Sår som gror klør jo, selv om de er på øyet. Endret 12. april 2015 av Eirasi
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 #11 Skrevet 12. april 2015 Er du ømfintlig på øynene bør du ikke sove med linser, men finne en annen type. Anonymous poster hash: fdda9...12a
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #12 Skrevet 13. april 2015 Prøv å fjern dem for hånd, eller skyld ut med rent vann (evt sprit). Anonymous poster hash: 5e52d...098
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå