Gå til innhold

Redd jeg er HIV smittet. HJELP!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt sex med en sprøytenarkoman og var redd for at jeg hadde blitt smittet av HIV. Jeg snakket med moren og hun fortalte at hun testes negativt for HIV men positivt for Hepatitt C, hun fortsalte også at sønnen etter dette har testes negativt for hepatitt C. Velger å stole å de og er derfor ikke noe redd for dette. Men etter denne skrekkopplevelsen har jeg gått og vært redd for HIV hele tiden.

Har hatt sex med 4 uten kondom og er livredd det kan ha smittet, var bare 1 som ikke hoppet av i svingen, men sjangsene er der vell fortsatt?

Nå har bestevenninnen min hatt sex med en og er veldig sikker hun har fått HIV. Jeg og hun bor sammen og vi drikker av samme glass og flasker, kysser på fest osv osv og jeg har ofte mye sår i munnen pga. at jeg snuser osv. Hva er sansynligheten for at jeg kan ha bli smittet av hiv fra henne? Har blitt forkjølet, har rennede nese og hoste. ER DRIT REDD selv om jeg vet at sjangsen er minimal.

siste spørsmål, på olafia klinikken, hvor lang tid tar det å få svar? tenker å dra til på mandag.

Takk til alle svar på forhånd.

Anonymous poster hash: f6590...13b
Videoannonse
Annonse
Gjest made4u
Skrevet

Menger deg med feil mennesker du ser det ut som

AnonymBruker
Skrevet

Han kan vell ingenting for at moren har vært narkoman. Tviler sterkt på at noen av de jeg har hatt sex med har HIV, men når man får symptomer blir man stresset. ;-) Og når jeg og venninen min lever så tett oppå hverandre.

Anonymous poster hash: 3f46f...4e2
Skrevet

Du burde ta en HepC test uansett..

• Liker 1
Gjest Tassen10
Skrevet

Du må dra å teste deg så fort som mulig!

Ikke fordi det er noen sannsynlighet for at du er smittet, men da blir du kvitt de irrasjonelle tankene dine. :)

Gjest lipgloss
Skrevet

Hiv smitter ikke gjennom spytt☺️så kyssingen kan du utelukke,begge må ha blødene sår i munnen,men til og med da er det nesten umulig å bli smittet på denne måten,hiv viruset er et skrøpelig virus og må ha direkte kontakt for å kunne smitte,spytte i munnhulen er et dårlig miljø for virus og overleve i,tror du trygt kan slappe av,men gå og test for og få ro i sjelen

Skrevet

Vet han ikke har hepatitt. Er HIV jeg er redd for.. Må bare prøve tenke på noe annet og holde ut i 2 uker til jeg får svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye å ta tak i..

Altså det klare nummer 1 er jo hvorfor du henger med slike folk? Dette kan du ikke fortsette med.

Nummer 2 er selvsagt at man bruker alltid kondom ved tilfeldig sex, uansett om det er snakk om narkomane eller ei. Det tryggeste er å bruke kondom til begge har sjekket seg for sykdommer, dersom man er i et fast forhold der man ikke har sex med andre.

Nummer 3: Å bli smittet av HIV er ganske vanskelig så sannsynligheten er liten. Først å fremst fordi sannsynligheten for at den/de personene du har hatt sex med i det hele tatt har HIV og dermed er smittsomme, men deretter fordi HIV ikke er en sykdom som smitter lett. Man kan i teorien smittes av HIV gjennom spytt, men da skal det ca 7 liter til i en sleng for å kunne bli smittet. Men det skjer jo selvsagt at folk blir smittet ved å kun ha hatt seksuell omgang med en person som har HIV en gang.

Men altså:

Slutt å omgås disse folkene! Gå til lege eller en helseklinikk (de store byene har egne klinikker som tester for kjønnssykdommer) og få testet deg for både klamydia, hepatitt og HIV.

Bruk alltid kondom.

Og slutt å omgås disse folkene!!!

Men hvor gammel er du, og hvorfor hadde du (ubeskyttet) sex med noen du tror kan ha HIV?

Anonymous poster hash: d7f03...0b1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet han ikke har hepatitt. Er HIV jeg er redd for.. Må bare prøve tenke på noe annet og holde ut i 2 uker til jeg får svar :)

Hvor gammel er du? Er du født i 91? Har du vært hos lege og tatt en sjekk? Selv om han en gang han testet seg ikke hadde hepatitt betyr det ikke at han ikke har hepatitt per dags dato. Hvorfor hadde du sex med han?

Anonymous poster hash: d7f03...0b1

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at han ikke har hepatitt? Har du sett prøveresultatet, samt overvåka han hele tiden mellom prøvetaking til dere hadde sex?

Ta vare på deg selv unge dame, og bruk kondom! Alle kan lyge om et prøveresultat, og du har selv ansvar for din egen helse.

Håper for din del at prøvene er negative.

• Liker 2
Skrevet

Ta med deg venninna de til klinikken i samme slengen... Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den største faren er er hepatitt B og/eller C. Det er vanlig blant injisjerende rusmisbrukere, og kan ta tid før det oppdages. Om du får noe sånt, kan du bli kronisk smittebærer og leveren blir sakte ødelagt,minntil du må ha levertransplantasjon. Hiv er mindre smittsomt, men selvsagt er det fullt mulig å bli smittet av det også. Høres ut som du gjør ditt beste for å bli smittet av alt sammen. Vaksiner deg mot hepatitt B, start med kondom og oppsøk så absolutt Olafiaklinmken så du får testet deg.

Anonymous poster hash: 469cb...d2b

Skrevet

Hiv kan faktisk smittes via spytt.

AnonymBruker
Skrevet

Ved å drikke 7 liter av det ja....

Anonymous poster hash: 7d4ba...839

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Motorsportfruen, on 12 Apr 2015 - 00:00, said:

Nei, det kan faktisk ikke det. HIV er faktisk ikke veldig smittsomt, som noen sier lengre oppe skal det faktisk ganske mye til for å bli smittet.

Anonymous poster hash: b35c8...0cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har fått HIV eller noe alvorlig enda. Burde du nok vurdere å endre livsstilen din. Slik at du ikke kommer borti noe slikt fremover.

Sex med sprøytenarkomaner og kysse ei venninnen på fest osv...

Anonymous poster hash: 1f9c5...e70
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er dette siden? Sjekk deg uansett, bytt omgangskrets, bli smartere mtp beskyttelse, lær noe av denne frykten du har nå! Og om du har det kan du likevel leve til du blir gammel og grå, og ikke engang være smittsom. HIV er ikke noen dødsdom, og du kan leve fint med det, hvis du er ansvarlig.

Anonymous poster hash: 4a898...979
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er en god del spytt. Så er det faktisk mulig. Samme som det kan smittes via skjedesekret det.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt sex med 4 uten kondom og er livredd det kan ha smittet, var bare 1 som ikke hoppet av i svingen, men sjangsene er der vell fortsatt?

Anonymous poster hash: f6590...13b

Skremmende at noen som går rundt og har sex er så uvitende. Tror du i fullt alvor at kjønnssykdommer bare smitter når du får sæd inni deg? At det beskytter mot sex å hoppe av i svingen? Du skriver som om det var det du tror iallefall. Du er en smittespreder, helt klart, dersom du går rundt og tror du er "trygg" for smittefare bare fyren "hopper av i svingen".

Kjønnssykdommer smitter ved hud og slimhinne-kontakt. Altså kjønnsorgan mot kjønnsorgan, eller slimhinne mot slimhinne. Du kan også f.eks. få herpes ved å ha munnsex med en fyr som har herpes på kjønnsorganet sitt.

Kondomet må derfor være på HELE tiden, fra første stund. Ellers er det smittefare.

Anonymous poster hash: 7ad85...22c

• Liker 6
Skrevet

Hvis det er en god del spytt. Så er det faktisk mulig. Samme som det kan smittes via skjedesekret det.

Er enig med deg her..

mener å ha lest en eller annen plass at i sjeldne tilfeller, så har f.eks. ett barn blitt smittet av moren ved ferdigtygd mat... Ekstremt sjeldent, men likevel mulig. Avhenger vel om man har blødende sår eller ei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...