Gå til innhold

Reisetips? Indonesia: Jakarta og Gili

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt ærlig så anbefaler jeg ikke Gili.. Eller det vil si, veldig fin plass å dykke på, men alt for mange turister og partyplasser på Gili Trawangan. Anbefaler i såfall Meno :) Husker ikke hva hotellet heter (jeg bodde på Trawangan), men var fornøyd med det. Anbefaler Manta Dive for dykking :Nikke: Surfing var noe vi også hadde tenkt oss, men det var bedre bølger og shores på Bali :)

Helt ærlig så anbefaler jeg ikke Gili.. Eller det vil si, veldig fin plass å dykke på, men alt for mange turister og partyplasser på Gili Trawangan. Anbefaler i såfall Meno :) Husker ikke hva hotellet heter (jeg bodde på Trawangan), men var fornøyd med det. Anbefaler Manta Dive for dykking :Nikke: Surfing var noe vi også hadde tenkt oss, men det var bedre bølger og shores på Bali :)

Takk for tips! Er vel ikke festing som blir det viktigste på reisingen, så er greit å være obs og unngå de verste stedene :) men Meno så veldig bra ut! Har du vært på andre øyer enn Gili og Bali også? Og noen tips for hva man kan gjøre på Bali om vi skulle endret litt på reiseruten?

Takk for tips! Er vel ikke festing som blir det viktigste på reisingen, så er greit å være obs og unngå de verste stedene :) men Meno så veldig bra ut! Har du vært på andre øyer enn Gili og Bali også? Og noen tips for hva man kan gjøre på Bali om vi skulle endret litt på reiseruten?

Har bodd på Bali, så kjenner øya godt :) Har vært på Nusa Dua og Nusa Lembongan i tillegg til Gili. Nusa betyr forresten øy. Mye å gjør på Bali og vil anbefale å bo andre steder enn i Kuta/Legian street, men det spørs hva man skal. Hva er dere ute etter? Jeg anbefaler Atlantis Dive for dykking som ligger i Sanur og Rip Curl Surf School om dere vil lære dere å surfe. Ellers får du leid surfebrett langs stranda til en billig penge. Har mange flere gode tips til spiseplasser, shopping, aktiviteter o.l om du trenger ;)

Og husk når du kommer til flyplassen å ikke la noen "piccoloer" ta baggasjen din fra båndet. De krever penger for at du skal få den tilbake siden det har vært så "snill" å bært baggasjen din.. Og hvis du drar til Bali; Ta alltid taxier fra Blue Bird, de er mest legit :)

Annonse

AnonymBruker

Kjenner jeg er sjeleglad jeg besøkte Trawangan før det ble for mye turisme der. Den gangen det kun var noen få bungalower, ett ok spiseted og kun strøm noen få timer hver kveld.

Som noen sier over her - pass på baggasjen og ikke hjelp noen på flyplassene. Vi ble flere ganger spurt om å ta med alt fra mennesker til pakker ut av landet :P Helt sykt. Ikke ta imot noe fra noen som du er usikker på hva er. Men ellers er folka helt herlige.

Anonymous poster hash: 5a99e...161

Jeg anbefaler verken Gili eller Jakarta... Gili er bare turister, ikke er øyene spesielt fine (grov sand, ingen palmer, bare busker). Jakarta er også en ganske 'kjedelig' storby, og ikke spesielt trygt. De fleste drar kun dit ifbm med flybytte, eller fordi de må (hvis de må innom en ambassade). Håper dere skal reise andre plasser også, og ikke reiser helt til Asia kun for disse to plassene?

Indonesia har mange flotte dykkemuligheter utenom Gili og Bali, og det finnes andre fantastiske øyer som gir mer "paradis på jord"-følelse enn Gili. Men hvis dere absolutt skal til Gili, så er de fleste dykkebyråene greie, er jo mest australske folk som jobber der, og det meste er seriøst og bra.

Indonesia har såååå mye flott å by på, helt klart mitt favorittland. Så jeg vil oppmuntre dere til å teste ut mer enn bare Gili og Jakarta, altså...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...